۶۷۷۰۷۶
۲۶ نظر
۵۰۰۵
۲۶ نظر
۵۰۰۵
پ

خاتمی: به آرزوی برگزاری «رفراندوم» نخواهید رسید

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن بدخواهان انقلاب را که می‌خواستند آن را به ضد خودش تبدیل کنند ناامید کرد گفت: سخنان اخیر رئیس‌جمهور برای بدخواهان انقلاب آن‌قدر شیرین بود که تبدیل به تیتر اول بی‌بی‌سی فارسی شد. وی گفت: بنده به شبکه‌ دولتی ضد اسلامی، ضد ایرانی و به ضدانقلاب فراری که دلخوش به برخی اظهارنظرها شده‌اند می‌گویم که آن‌ها هرگز به آرزوی خود برای رفراندوم و همه‌پرسی عمومی نخواهند رسید.

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن بدخواهان انقلاب را که می‌خواستند آن را به ضد خودش تبدیل کنند ناامید کرد گفت: سخنان اخیر رئیس‌جمهور برای بدخواهان انقلاب آن‌قدر شیرین بود که تبدیل به تیتر اول بی‌بی‌سی فارسی شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی اظهار داشت: راهپیمایی‌ها و حضور مبارک مردم در طول چهل سال گذشته به یاری خداوند، پیوسته همراه با برکات فراوان و خنثی کردن توطئه‌های دشمن بوده است.

خاتمی، راهپیمایی امسال را یک راهپیمایی بسیار عظیم و باشکوه توصیف کرد و افزود: این راهپیمایی، بدخواهان انقلاب را که می‌خواستند ۲۲ بهمن امسال به ضد خود تبدیل شود را ناامید کرد و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، راهپیمایی امسال تماشایی شد و مردم پرشورتر از هرسال دیگر به صحنه آمدند.

وی که با فارس گفتگو می کرد، خاطرنشان کرد: این حضور گسترده مردم، دشمنان را از توطئه‌های خود مأیوس کرد و هر گامی که مردم برداشتند، مصداق عمل صالح بود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مسئولان باید قدر این پدیده بی‌نظیر را بدانند، اظهار داشت: با توجه به این فرمایش رهبری، بنده می‌خواهم بر این نکته تأکید کنم که ازجمله ابعاد قدر دانستن این حضور مردمی، توجه مسئولان به اظهارنظرهای خودشان است.

خاتمی یادآور شد: بنده به‌عنوان خطیبی که در استان‌های مختلفی سخنران مراسم ۲۲ بهمن بوده‌ام معتقدم سخنان در این راهپیمایی باید وحدت‌آفرین بوده و از اظهارات دشمن‌شادکن پرهیز کرد، ازاین‌رو به سهم خودم اظهارنظر سخنران مراسم تهران را در این موقعیت مناسب ندیدم و مطرح کردن اصل ۵۹ قانون اساسی را مصداق قدردانی از مردم نمی‌دانم.

وی در همین زمینه ادامه داد: سخنان رئیس‌جمهور دراین‌باره به حدی برای بدخواهان انقلاب شیرین بود که تبدیل به تیتر اول شبکه تلویزیونی سلطنتی انگلیس بی‌بی‌سی فارسی شد و آن‌ها نوشتند که رئیس‌جمهور ایران همه‌پرسی را راه خروج از بن‌بست سیاسی می‌داند.

وی گفت: در پی این اظهارنظر حدود ۱۵ نفر از سران ضدانقلاب نشان‌دار که به دنبال براندازی نظام هستند از این سخنان تجلیل کردند، لذا در روز وحدت ملت نباید چنین سخنانی گفته می‌شد که دشمن از آن بهره‌برداری کند.

خاتمی با تأکید بر اینکه اصل ۵۹ قانون اساسی و همه‌پرسی برای جایی است که راهکار قانونی وجود نداشته باشد و زمانی که راهکار قانونی است همه باید ملزم به آن باشند، گفت: امیدوارم رئیس‌جمهور سخنان خود را اصلاح و دشمنان را مأیوس کند، چراکه روشن است این سخنان در مسیر وحدت نیست.

وی گفت: بنده به شبکه‌ دولتی ضد اسلامی، ضد ایرانی و به ضدانقلاب فراری که دلخوش به برخی اظهارنظرها شده‌اند می‌گویم که آن‌ها هرگز به آرزوی خود برای رفراندوم و همه‌پرسی عمومی نخواهند رسید.

وی بابیان اینکه این جریان می‌خواهد سفره اسلام، ولایت‌فقیه را با رفراندوم جمع کند، به اصل ۱۷۷ قانون اساسی اشاره کرد و افزود: رؤیای ضدانقلاب در این زمینه هیچ‌گاه محقق نخواهد شد و اسلام و اهل‌بیت در این کشور ماندنی است.

خاتمی روز ۲۲ بهمن را روز وحدت ملت و حضور همه سلایق در این راهپیمایی دانست و متذکر شد: نکته مهم این است که در حدود چهل سال گذشته، انقلاب اسلامی کسی را از قطار خود پیاده نکرده و کسانی که جامانده‌اند، خودشان نتوانسته‌اند آرمان‌های انقلاب را تحمل کنند و کنار کشیده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • traveler

      رفراندوم؟ اگه حق با شما باشه پس نباید نگران باشید مگه نه؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزيزم 22 بهمن ميومدي تو خيابون تا معني رفراندوم رو ببينيد ميليون ها آدم تو خيابونا بودن در كشور رفراندوم مگه بچه بازيه...يه مشت بي سواد سياست (ن)دار

    • Hadi

      رفراندوم که بد نیست. ته دموکراسیه. ...

      پاسخ ها

      • ساغر

        ! عزیزم داری می گی دموکراسی

    • بدون نام

      چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      برای چی با همه پرسی مخالف هستید؟
      اگر همه پرسی مناسب نیست پس چرا باید انتخابات مجلس و ریاست جمهوری هم برگزار شود خب انهم تعطیل کنید
      وقتی این موضوع در قانون اساسی هست چرا فراتر از قانون برخورد می کنید و ساز مخالف میزنید؟
      یک جواب قانع کننده بدهید تا مردم روشن شوند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم روشن نشوند بعدش میخواهند چه کار کنند؟ غر بزنند؟ یا چی؟ دقیقا با رسم شکل توضیح بده .

    • زی زی گولو

      رفراندوم حق مسلم مردمه

    • بدون نام

      کار نباید خلاف قانون اساسی باشه...کارها نباید از روی احساس باشه....رکود اقتصادی است برای همه ی کشورها پیش آمده و رفع شده در این جا هم رفع خواهد شد فقط قوه ی قضاییه با دزدان ، سریع برخورد کند یک پرونده را سالها طول ندهد....در برخورد با دزدان باید قوه ی قضاییه ، قاطع ، سریع و مطابق قانون عمل کند.....دولت هم حقوق های چند ین ده میلیونی را قطع کند....حق بازنشستگان راکه چندین سال است جز و پر میزنند تامین کند یواشکی بعضی ها را استخدام نکند....قوه ی قضاییه ، کسانی را که سد گتوند را درست کرده اند بازخواست کند که چرا سد آب شور درست کرده اند که حالا موجبات تمسخر جهانی شده که بی مطالعه بوده.....گره ها را دولت محترم با دست باز کنند نه با دندان....

    • بدون نام

      امیدوارم مسئولان قدر مردم را بدانند.حضور مردم در 22 بهمن واقعا پرشور بود.

      پاسخ ها

      • مهدی

        اگر پرشور بود که نباید ازرفراندم بترسن ؟؟؟ چون رفراندم یعنی مراجعه ی مستقیم به آرا ی مردم !!!

    • ایمان

      بحث رفراندوم و مخالفت های سوری فقط برای تحریک مردم و فریب دادن مردم هست

      پاسخ ها

      • مهدی

        اصلا اینگونه نیست رییس جمهور طبق قانون اساسی مسول اجرای قانون اساسیه بویژه فصل 3 که مربوط به حقوق ملته

      • بدون نام

        ازچی میترسی

      • بدون نام

        تو اول سوری رو درست بنویس بعد نظر بده جانم

    • بدون نام

      رفراندوم مگه زشت هست. کلی عرض میکنم هر کشوری که رفراندوم برگزار بکنه یعنی مردم سالاري و نهایت دموکراسی

    • بدون نام

      مگه مردم با بصیرت و فلان و بهمان نیستن؟ پس دیگه چه باکی از رفراندوم.

    • بدون نام

      اتفاقا به صورت دوره ای باید برگزار بشه تا مسئولین بازخورد بگیرند و ببینند انقلاب را به درستی پیش میبرند یا نیاز به اصلاح هست. رفراندوم همچین چیز وحشتناکی هم نیست کاملا هم قانونیه
      آنکه حساب پاک است از محاسبه چه باک است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف حساب
        اتفاقا" این روش خوبه که مسئولین با تقوای بیشتری به مردم خدمت کنن و حقوق های حلال بگیرن
        همین که بدونن دائم زیر ذره بین هستن و اگه بجای خدمت خیانت کنن برکنار میشن، دستهای آلوده رو از سر مردم و ثروتهای ملی کوتاه می کنه

    • بدون نام

      همه پرسی در مورد اصل نظام اشتباه است کسی که این نظر را داده بی سواده ویا ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این حرفها ی احساسی را نزن
        امام هم گفت نظر،نظر مردم
        پس همه باید اطاعت کنیم

    • بدون نام

      آقا ۲۲ بهمن عالی بود باشه
      ولی رفراندوم نباید مشکلی داشته باشه
      من شخصا میخواهم بدانم چند چندیم؟!

    • بدون نام

      رفراندوم حق مسلم ما مردم هست باید برگزار بشه کسی حق جلو گیری نداره

    • بدون نام

      چرا؟!! مگه تو قانون اساسی نیومده

    • بدون نام

      درود بر احمدی نژاد

      اصلاح طلبان وکارگزاران سازندگی حنای شما ها دیگر رنگی نداره ، از سی وچند سال پیش تا الان که در راس قدرت هستید .جز تفرقه ،گرانی بی حد .ورشکستگی کارخانجات تولیدی بزرگ و کوچک ،بیکاری کارگران ، تورم بیش ازحد .گرانی شدید کالا های اساسی مردم،غارت و چپاول بیت المال وتصاحب بهترین اراضی مملکت ،گرانی مسکن و اجاره بها ،فاتحه خوانی برمسکن مهر ،گرانی بنزین ،قطع یارانه های مستضعفین ،وصل یارانه های مستکبرین،گرانی قوت قالب مردم (نان)و.....الی آخر وجزبدبختی برای ملت هیچ ارمغانی نداشتید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت عجب نظر بسیار جالبی دادی . من تا حالا فکر نکرده بودم که مدت سی و سه سال فقط اصلاح طلبان و کارگزاران سازندگی در راس بودند پس این همه بدبختی وفلاکت گند زده شده مال این دو حزب نا کارآمد ونالایق است

      • بدون نام

        احسنت عجب نظر بسیار جالبی دادی . من تا حالا فکر نکرده بودم که مدت سی و سه سال فقط اصلاح طلبان و کارگزاران سازندگی در راس بودند پس این همه بدبختی وفلاکت گند زده شده مال این دو حزب نا کارآمد ونالایق است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج