جاباما
۶۷۷۱۰۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

کیت الیسون: دیدارم با روحانی خصوصی نبود

نماینده دموکرات آمریکا در پاسخ به گزارش‎ها مبنی بر ملاقاتی که سال ۲۰۱۳ میلادی با رئیس جمهوری ایران داشته است، گفت: ضیافتی که در آن شرکت کردم خصوصی نبود و برای طرح چند مسئله به آنجا رفتم.

خبرگزاری مهر به نقل از جی تی اِی نوشت: «کیت الیسون» عضو دموکرات و مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا که معاونت کنگره ملی این حزب را نیز بر عهده دارد، در پاسخ به انتقادات مبنی بر حضور در ضیافت شامی که میزبانی آن را حسن روحانی رئیس جمهوری ایران بر عهده داشت و تاریخ وقوع آن به سال ۲۰۱۳ میلادی بازمی‌گردد، گفت: دیدار خصوصی نبوده و در راستای حمایت از توافق هسته‌ای و پیگیری وضعیت آمریکایی‌های بازداشت شده در ایران، در این جلسه حضور یافتم.


گفتنی است چندی پیش «وال استریت ژورنال» گزارش داد حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، در سال ۲۰۱۳ میلادی میزبان ضیافت شامی بود که ۳ نماینده دموکرات کنگره آمریکا در آن شرکت داشتند.

ظاهراً این ۳ عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده همراه با «لوئیس فراخان» رهبر گروه مذهبی «امت اسلام» آمریکا در این ضیافت شام شرکت کردند. این ضیافت در جریان اولین سفر حسن روحانی به نیویورک در مقام ریاست جمهوری ایران بر پا شده بود.

این درحالی است که وال استریت ژورنال مدعی شد این ضیافت خصوصی بوده است- ادعایی که بلافاصله از سوی ایران رد شد و معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر روحانی طی بیانیه‌ای آن را بی اساس و کذب محض دانست.

الیسون هم در توضیح این مطلب گفت: به عنوان بخشی از نشست ۲۰۱۳ مجمع عمومی سازمان ملل، درحالی که مذاکرات پیرامون توافق هسته‌ای ایران در جریان بود، در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهوری این کشور و حدود ۵۰ نفر از رهبران مسلمان آمریکا حضور یافتم. این یک ضیافت خصوصی نبود و از قبل اطلاعی درباره افراد حاضر در آن نداشتم و حضورم به منزله تایید دیدگاه‌های سیاسی افراد شرکت‌کننده نبود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج