۶۷۷۲۴۳
۱۸ نظر
۵۰۰۴
۱۸ نظر
۵۰۰۴
پ

درس علی کریمی؛ سکوت نکنید و حق را بخواهید

علی کریمی در مناظره با محمدرضا ساکت دبیر فدراسیون فوتبال از تنها چیزی که مطمئن بود قانون مدار نبودن فدراسیون بود، او خوب می‌دانست که مثل خیلی از بخش‌های دیگر کشور، نگاه فرد محوری و قانون گریزی بر فدراسیون حاکم است و این نهاد با کدخدا منشی اداره می‌شود.

روزنامه بهار: کاش در بخش بخش این کشور یک برنامه نود بود و چند نفر علی آقای کریمی، کاش فرصتی باشد علی کریمی‌ها هر از گاهی این‌گونه شجاعانه صحبت کنند، حتی اگر تپق بزنند، کلماتشان قشنگ چفت و بست نشود یا حتی اطلاعاتی کم در بعضی از حرف‌هایشان باشد، فقط باشند و صحبت کنند، رگ گردنشان ورم کند و همان شکست و بسته بگویند که دارید دزدی می‌کنید، دارید خیانت می‌کنید، بپرسند که این همه میلیارد میلیارد پول کشور کجا رفته؟ با کدام حساب و کتاب؟ باشند و با دندان به دندان ساییدن خواهان شفاف‌سازی و پاسخگویی باشند،.کاش علی کریمی‌ها سکوت را بشکنند و تکثیر شوند.

علی کریمی در مناظره با محمدرضا ساکت دبیر فدراسیون فوتبال از تنها چیزی که مطمئن بود قانون مدار نبودن فدراسیون بود، او خوب می‌دانست که مثل خیلی از بخش‌های دیگر کشور، نگاه فرد محوری و قانون گریزی بر فدراسیون حاکم است و این نهاد با کدخدا منشی اداره می‌شود. آنجایی که از ماجرای سامانه‌ هواداری و حق پخش تیم‌ها صحبت کرد، از قراردادهای گنگ مالی فدراسیون پرده برداشت، از واریز پول به حساب شخصی برخی افراد گفت و از اساسنامه فوتبال که تاییدیه هیچ نهاد بین المللی را ندارد، او از اختیارات فراقانونی و پادشاهانه کی روش مربی تیم ملی گفت و در نهایت هم با لبخندی تلخ و پر از حرف قضاوت را به مردم سپرد. کریمی می‌دانست که یک جای کار که نه، همه جای‌ کار می‌لنگد و تنها کافی ست با هر ادبیاتی که شده نگرانی‌اش را برساند که رساند.

شاید به جای به کار بردن کلماتی مانند قهرمان و سوپرمن برای علی کریمی، بهترین واژه انسانی مسئول باشد، شهروندی که گمشده جامعه امروز ایران است، انسانی که وقتی ناراستی‌ها را می‌بیند نمی‌تواند سکوت کند و برای اصلاح روندها پیش قدم می‌شود، فریاد می‌زند، سوال می‌پرسد، پاسخ می‌خواهد و وادار به پاسخگویی می‌کند، کاری که هر شهروند مسئول به خصوص کسانی که می‌دانند در هر حوزه چه خبر است و حرفشان خریدار دارد باید انجام دهند، نگران هم نباشند که چه تبعاتی ممکن است برای آنها داشته باشد، تنها به فکر انجام وظیفه شهروندی خود و مسئولیتی که دارند باشند، کاری که چند سالی ست علی کریمی انجام می‌دهد و هزینه آن را هم پرداخت کرده است. کریمی ثابت کرده که دیگر نباید همه معروف‌های این کشور را به بهانه سلیبریتی بودن محکوم کرد و گوشه رینگ برد، نشان داد که هر وقت صحبت از سلیبریتی‌ها شد، از علی دایی‌ها که در زلزله کرمانشاه مرد و مردانه پای کار ایستاده‌اند یا از پرویز پرستویی‌ها و بارن کوثری‌ها که به روندهای جامعه حساس هستند و مسئولیت پذیر یادی کنیم. کسانی که ثابت کردند مهم نیست چه حرفه و شغلی داشته باشی، مهم نیست که چه هزینه‌ای پرداخت میکنی مهم این است که دلسوز باشیم و از نابسامانی‌ها حرف بزنیم. این انتظار نیست که همانند ضابطین قضایی پیگیر ماجرا شویم و حکم صادر کنیم، تنها انتظار این است که سکوت نکنیم و آن چیزی را که می‌دانیم هست و نباید باشد را تذکر دهیم، به همه تاریکی‌ها نوری بتابانیم و مانع نهادینه شدن فساد و بی‌عدالتی‌ها باشیم، باور کنید تا روزی که هر کدام از ما یک مصلح اجتماعی نشویم و برای اهداف اجتماعی بزرگتر از منافع شخصی عبور نکنیم حالمان، خاکمان، ایرانمان نه تنها خوب نمی‌شود بلکه به به حالت کما نزدیک‌تر هم می‌شود. راستی آقای پادشاه کیروش؛ علی کریمی اگر بزدل بود در برنامه تلویزیونی شرکت نمی‌کرد، در حالی که هم معروف بود هم محبوب، هم تپق می‌زد هم ممکن است برایش تبعاتی داشته باشد، علی اینها برایش مهم نبود، تنها می‌دانست که باید برای اصلاح بگوید، کاش علی کریمی‌ها تکثیر شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      علی کریمی می تونست مثل خیلی ها سکوت کنه و چشم اش رو روی فساد ببنده
      پول و شهرت و زندگی مرفه هم داره و احتیاجی به معروف کردن خودش نداره
      اما اومد حرف حقیقت و دل مردم رو زد و کارش بشدت لایق ستایش هست
      ما پشت ات هستیم مرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        علی کریمی چون میدونه سرمربی موفق وبادانشی نیست می خواهد با فرافنی و سو استفاده از ضعف فدراسیون باج بگیره.
        یه سوال از آقای کریمی چرا الان؟
        درسته که آقای کیروش یه دنده ست و از ضعف فدراسیون بخوبی استفاده می کند اما مربی با دانشی ست
        آیا کریمی هم می خواهد از ضعف فدراسیون برای منافع شخصی خود استفاده کند؟

    • بدون نام

      برادرعزیز این دعاچقدرازاجابت دوراست امثال این حق جویان وحق گویان بقدری کمندکه گویی نیستند (النادرکالمعدوم )این بناعزیزم پندانسیونش ایراددارد وقابل تعمیرنیست هروقت زمانش برسداشخاصش بایدبکوبندوازنوبناکنند یاحق

    • بدون نام

      آقای ساکت هیچ جواب درستی نداد. یا شروع کرد به دادن توضیحات بی ربط و نامربوط و منحرف کردن اصل قضیه یا گفت در حال پیگیری هستیم یا گفت من اطلاع ندارم! خنده دارتر از همه جریان اساسنامه بود که اول گفت به تایید فیفا رسیده و میزاریم رو سایت و بعد حرفشو عوض کرد و به لکنت زبان افتاد و گفت ما فرستادیم برا تایید!!!! واقعا علی کریمی راست گفت اینکه آقای ساکت جواب های شما منو قانع نکرد. ما رو هم قانع نکرد. آقای ساکت مث اکثر مدیرای الان مملکت فقط فرافکنی کرد و تعریف های الکی کرد از فدراسیون فوتبال و با حرفای نامربوط و توضیحات بی ربط وقت برنامه رو گرفت و موضوع اصلی رو پیچوند

    • ف آریائی

      درود خدا بر علی کریمی ها و حق طلبان و عدالت خواهان و مردان شجاع .
      متاسفم که یک بیگانه در خاک خودمان این طوری به قهرمان ملی ما توهین می کند . البته که ادبیات کیروش مناسب خود اوست و بس.

    • بدون نام

      درود بر هشت مقدس

    • احسان

      علی کریمی نماد احساسات درونی همه ی ما ایرانیان در این روزگار بود:
      - عصبی
      - سرخورده
      - ناراحت
      - مطمئن از فساد
      - بدون راه حل
      - آماده ی پرخاش و دعوا
      آنهم در مقابل مسئولی که با وقاحت و اطمینانی شرم آور، که از پشتوانه ی مافیایی خودش بود، با اعتماد بنفس در دوربین نگاه میکرد و دروغ تحویل میداد!!

    • بدون نام

      آقای کیروش واقعاً برات متأسفم . . . . و خیلی هم متأسفم

    • مجید

      کاملا با نظرتوم موافقم.ای کاش ای کاش کریمیها تکثیر شوند.

    • بدون نام

      امیدوارم علی کریمی را مجبور نکنند شب پیراهنش در بیاورد و صبح دیگر نتواند بپوشد!!!!

    • ياران

      خوب دکان بنام کریمی باز کردید که فقط در ایران دز فدراسیون فوتبال حق کشی و اختلاس و رشوه هست و بس،،بله ما لایق سرمربی بادانش اول جهان نیستیم همین مربی همین کشورهای کرواتی از سرمان هم زیاد هستند،

      پاسخ ها

      • shar joooon perspolisi

        اجنبی پرست

      • بدون فکر

        با این پولی که به کروش میدم ... میتونیم دو تا مربی کارنامه دار تر از کیروش بگیرم ... کیروش لیاقت این پول نداره ... مردیکه عقرب

    • بدون نام

      دم داش علی گرم

    • علی

      خدا نکنه برنامه نود دیگی ای هم داشته باشه.همین نود مادر فساد فوتباله.

    • بدون نام

      کیروش رو باید هرچه زودتر از ایران پرت کنن بیرون

    • بدون نام

      میشه یک نمونه بیارین که چرا به علی کریمی میگین اسطوره؟ اصلا اسطوره چی هست و باید چه ویژگیهایی داشته باشه؟ علی کریمی خیلی حرفای جالب و مهیجی زد اما بدون اینکه حتی یک سند و یا مدرک براش بیاره!! به نظر من ایشون یا میخواد با این کارش نتایج ضعیفش رو با سپیدرود به حاشیه ببره یا میخواد به تیم ملی ضربه بزنه اونم الان که نزدیک جام جهانی هستیم. همیشه برای رفتن به جام جهانی دست به دعا بودیم اما الان که راحت رفتیم جام جهانی به جای حمایت از تیم ملی داریم بهش ضربه میزنیم و از علی کریمی حمایت میکنیم که خودش ثابت کرده بازیکن بی اخلاق و بی نظمی بوده و الان ثابت کرده مربی ناآگاه و مسئولیت نشناسی هست.

    • بدون نام

      حرف علی کریمی درسته وداره حقیقت میگه
      واین
      رو کردن
      حقیقت.
      برای بعضی ها خوش نمیاد پس علی را میکوبن.
      برای آقای کی روش هم خیلی متاسفم
      که به کسی توهین کرده که استوره ومحبوب
      میلیون ها ایرانی است.
      آقای کی روش باید از علی کریمی و مردم ایران
      معذرت خواهی کند.
      درسته با کی روش تیم ملی برد های خوبی داشته ایم ومردم خوشحال کردی ومحبوب شدی‌ آقای کی روش.
      اما طرز حرف زدنت ندانی منفور همین مردم
      میشوی وباید بری از ایران.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج