۶۷۷۳۸۶
۱۰ نظر
۵۰۰۲
۱۰ نظر
۵۰۰۲
پ

کاسبان پلاسکو، مسافر کشی می‌کنند!

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان گفت: با وجود گذشت بیش از یک سال از فاجعه پلاسکو و دادن وعده‌های مختلف هنوز حتی کلنگ این ساختمان به زمین زده نشده، الان من می‌توانم در اتحادیه به شما افرادی را نشان دهم که در پلاسکو کار می‌کردند و ۲۰ تا ۳۰ نفر کارمند داشتند اما الان برای گذران زندگی تاکسی خریده و مشغول کار شده‌اند.

خبرگزاری ایلنا: رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان گفت: با وجود گذشت بیش از یک سال از فاجعه پلاسکو و دادن وعده‌های مختلف هنوز حتی کلنگ این ساختمان به زمین زده نشده، الان من می‌توانم در اتحادیه به شما افرادی را نشان دهم که در پلاسکو کار می‌کردند و ۲۰ تا ۳۰ نفر کارمند داشتند اما الان برای گذران زندگی تاکسی خریده و مشغول کار شده‌اند.

مجتبی درودیان درخصوص وضعیت این اتحادیه در آستانه بازار شب عید گفت: متاسفانه وضعیت هر روز بدتر از دیروز می‌شود و باتوجه به اینکه ما خودمان را در کل سال برای رسیدن به این روزها آماده می‌کنیم اما هنوز هیچ تحرکی در بازار دیده نمی‌شود.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان ادامه داد: آن دسته از تولیدکنندگانی که هنوز فعالیت می‌کنند تولیدشان را به حداقل رساندند این در حالی است که تعداد زیادی از آنها مجبور شدند کسب و کار خود را تعطیل کنند و تمام این اتفاقات به دلیل وجود واردات قانونی و غیرقانونی است که در حوزه پوشاک صورت می‌گیرد.

درودیان افزود: در تهران و شهرهای بزرگ شاهد هستیم که هر روز یک برند خارجی افتتاح می‌شود و با قیمت‌های پایین مشتریان را جذب می‌کنند. این برندها که غالبا ترک هستند با وجود حمایت دولت ترکیه و سوبسیدهایی که دریافت می‌کنند به راحتی توانستند بازار را در اختیار بگیرند.

وی در خصوص واکنش مقامات وزارت صنعت به این پدیده گفت: قبلا که ما با آنها صحبت می‌کردیم به ما وعده می‌دادند که کارها درست می‌شود اما دیگر الان همان‌ را هم نمی‌گویند و رسما به ما اعلام می کنند که از داشته‌های خودتان استفاده کنید کدام اتحادیه و صنفی می‌تواند خود به تنهایی وضعیت بازار را در اختیار داشته باشد وقتی دولت تعرفه پوشاک را پایین می‌آورد و از آن طرف تعرفه مواد اولیه را بالا می‌برد من اتحادیه چه کاری می توانم انجام دهم.

وی افزود: در سال جاری ۴۰ درصد تولیدکننده‌های ما با کمتر از نصف ظرفیت خود کار کردند و بیش از ۲۰ درصد از اعضای اتحادیه ما ورشکست شدند که نمونه بارز آنها کاسبان پلاسکو است.

وی ادامه داد: با وجود گذشت بیش از یک سال از فاجعه پلاسکو و دادن وعده‌های مختلف هنوز حتی کلنگ این ساختمان به زمین زده نشده. الان من می‌توانم در اتحادیه به شما افرادی را نشان دهم که در پلاسکو کار می‌کردند و ۲۰ تا ۳۰ نفر کارمند داشتند اما الان برای گذران زندگی تاکسی خریده و مشغول کار شده‌اند. سرمایه آنها به طور کلی از بین رفته است و هیچ وام و کمکی نیز به آنها نشد.

درودیان افزود: عده‌ای به دنبال این هستند که تولید را نابود کنند که وزارت دارایی و صنعت یکی از آنها است وقتی که همه مقامات کشور ادعا می کنند که رکود وجود دارد بر چه اساس می‌خواهند مالیات را افزایش دهند این قبیل تصمیمات چیزی جز ایجاد نارضایتی در پی ندارد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر هزینه‌ کارگر، بیمه و آب و برق برای تولیدکنندگان بالاست دولت نیز که هیچ گونه کمکی به ما نمی‌کند پس به راحتی در زمینه پوشاک نیز تبدیل به یک وارد کننده خواهیم شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ايران

      جناب درودیان شما به آن آقا كه تاكسي خريده كار ميكنه بفرمائيد پول تاكسي را بده جمع بشه 100ميليارد دزدان ببرن كانادا

      پاسخ ها

      • سالار

        اخر چرا این همه دورغ مینویسید حال شاید چند کارگر ندار و گرفتار مسافرکشی کند الباقی که میلیوننر هستن حتی دولت خواست جای دیگر به انها مغازه بدهد قبول نکردن کسانی که مغازه های میلیادری دارند مسافرکشی میکنند خودت گفته های خودت را قبول داری

    • بدون نام

      ما تاکسی هم نداریم چکار کنیم اقای محترم

    • بدون نام

      دولت به همه وعده هاش عمل کرد علی برکت الله

    • م

      خدا بزرگها انشالله درست میشه.

    • بدون نام

      همین پلاسکوییهابعضیهاشون هم وطنان ایرانی وبه افغانی خارجی فروختن چون اونهابه ناحق ارزانتر ایرانی می دوختن حالا ببینم بیکارکردن هم وطنانمون چه حالی داره پس اینکه جلوگیری میکردن برعکس دادن این افغانیا دادن وخوشحال بودن وکلی ازتولیدیهاوبیشترکارهاکه افغانیامردم ورشکسته وابسته شذن

    • بدون نام

      پس توی تلویزیون میگفتن به این بیچارها وام میدیم تا سقف سیصد میلیون تا یکسال هم فرصت دارن پرداخت نکنند بعد قسط بندی میکنیم همش کشک بود خاک تو سر این دولت دروغگو بکنن خوشا روزی صدا وسیمای دروغگو با آ ن اخبارهای دروغی به خورد مردم خوش باور میدن با خاک یکسانش کرد ان شاءالله روزی میاد با خاک یکسانش کنند به همین زودی ایشالله

    • محمد سلطان

      وقتی دین بر مردم حکومت کند نتیجه ای جز ویرانی ندارد! مگر نه اینکه 124هزار پیغمبر ناکام ماندند ورسول خدا بالاخره مردم را به زور شمشیر مطیع خود کرد؟ وامروزه همان راه که جواب داده میروند!

    • بدون نام

      بیشتر برند های ترک که فروشگاه بزرگ در تهران اجاره کردن دارن کالای چینی با برند ترک می فروشن

    • خدا

      دولتهای بی لیاقت مردم را به خاک سیاه می نشون اند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج