۶۷۷۴۶۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

دیدار تیلرسون با هیأت معارضان سوری در اردن

وزیر خارجه آمریکا که به اردن سفر کرده است با هیأت مذاکره کننده معارضان سوری به ریاست «نصر الحریری» دیدار کرد.

خبرگزاری فارس: «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه با هیأت مذاکره‌کننده معارضان سوری به ریاست نصر الحریری در یکی از هتل‌های امان دیدار و گفت‌وگو کرد.

این دیدار در پشت درهای بسته برگزار شد و علاوه بر آن نصر الحریری، چند عضو هیأت معارضان سوری از جمله حسن عبدالعظیم رئیس «هیئة التنسیق الوطنیة السوریة» (کمیته هماهنگی ملی سوریه)، عبدالاله فهد، عباب خلیل و فدوی العجیلی حضور داشتند.

خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر افزود که پیش از رسیدن تیلرسون به هتل محل برگزاری این نشست، «دیوید ساترفیلد» دستیار وزیر خارجه آمریکا با اعضای هیأت معارضان سوری دیدار و درباره نشست اخیر سوچی گفت‌وگو کرد. پس از اعلام شکست تروریست‌های داعش در سوریه و خروج بخشی از نیروهای نظامی روسیه از این کشور، مسئله برقراری سازش و صلح سیاسی در سوریه اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد. کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه که در تاریخ ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن‌ماه) در شهر سوچی روسیه برگزار شد، تلاشی در همین راستا بود تا هر چه سریعتر زمینه لازم برای تدوین قانون اساسی جدید در سوریه و برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ضمن حفظ حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور فراهم شود.

روزنامه القدس‌العربی نیز در سایت خود گزارش کرد که نصر الحریری درباره این دیدار در صفحه توییتر خود نوشت: «دیدار مهمی با وزیر خارجه آمریکا برگزار کردیم و در این دیدار تمرکز ما بر روی ضرورت آغاز فوری اجرای امور انسان‌دوستانه، مجازات جنایتکارات جنگی، ضرورت تحرک برای مجازات نظام (سوریه) به دلیل استفاده از سلاح شیمیایی و پایبندی به روند سیاسی ژنو و التزام به توافقنامه‌های کاهش تنش‌ها بود.»

شبکه الجزیره نیز به نقل از هیأت معارضان سوریه گزارش داد که تیلرسون در این دیدار بر اهمیت همکاری روسیه جهت متقاعد کردن نظام سوریه برای حضور در میز مذاکرات تأکید کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج