جاباما
۶۷۷۵۲۹
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

ولایتی: بحث موشکی ایران، ربطی به بیگانگان ندارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره سوالات اعضای پارلمان اروپا در زمینه مساله موشکی ایران گفت: بحث موشکی ایران و تکامل آن ربطی به بیگانگان ندارد.

خبرگزاری ایرنا: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره سوالات اعضای پارلمان اروپا در زمینه مساله موشکی ایران گفت: بحث موشکی ایران و تکامل آن ربطی به بیگانگان ندارد.

علی اکبر ولایتی روز چهارشنبه این مطلب را در جمع خبرنگاران در پایان دیدار خود با مک آلیستر و هیات پارلمان اروپا بیان کرد.

وی با بیان اینکه ایران همانند هر کشوری متناسب با شرایط و اقتضای خود عمل می کند، گفت: ساخت موشک و تکامل آن ربطی به بیگانگان ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره دیدار با رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا هم گفت: جلسه ای با کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا داشتیم که بیش از یک ساعت طول کشید و در این جلسه گفت و گوهایی درباره روابط ایران و اروپا مطرح شد.

ولایتی تصریح کرد: در این جلسه سوالاتی پیرامون منطقه و موضع جمهوری اسلامی ایران درباره سوریه، یمن و عراق داشتند و با توضیحی که داده شد علت کمک ما به این کشورها برای آنان کاملا قانع کننده بود.

وی افزود: اعضای هیات پارلمان اروپا مشتاق به توسعه روابط با ایران هستند؛ با توجه به این که آنها سمت اجرایی ندارند و راحت حرف می زنند، ایران را تنها کشور نجات دهنده از فروپاشی کشورهای منطقه می دانند.

ولایتی تاکید کرد: آنها به صراحت گفتند امیدشان برای برقراری صلح و امنیت، ایران است. لیبی را به عنوان نمونه بد مثال زدند که چطور دخالت های برخی کشورهای اروپایی و عربی باعث از هم پاشیدگی این کشور شد لذا گفتند ما اجازه نمی دهیم سایر کشورهای دوست ما به این سرنوشت گرفتار شوند.

وی افزود: درباره سیاست ایران درخصوص موشک سوال کردند؛ گفتم موشک یک وسیله دفاعی است؛ هر کشور بر اساس اقتضائات خود سیستم دفاعی خود را انتخاب می کند.

ولایتی تصریح کرد: ما برای دفاع از کشورمان بر اساس مصالح ملی در مسیر تکامل یافتن این موشک ها عمل می کنیم و ربطی به کشورهای بیگانه ندارد و اجازه دخالت به دیگران را نمی دهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ولی پزشکی که دو برابر حق ویزیت می گیره با وجود اینکه ۳۷ تا شغل داره کاملا به مردم مربوطه

    • بی خیال

      کشوری که دارای تجهیزات و ابزارآلات دفاعی مورد نیاز و به روز نباشد هر اجنبی و دشمنی بخودش اجازه میدهد که به منافع ملی و مرزهای آن کشور دست درازی کند نمونه اش سوریه اگر موشک های ما نبودند بارها و بارها آمریکا یی ها و متحدانشان بطرف کشور ما لشکر کشی کرده بودند و اصلا برای‌شان مهم نیست که جامعه جهانی چه میگویند و آنچه آنها را از تجاوز به حریم و مرزهای ما باز داشته توان نظامی و موشکی کشور مان است و خودشان هم اعتراف کرده اند مگر چند سال اخیر به سوریه و افقانستان و لیبی و عراق تجاوز نکرده اند؟. آنها اول قصد دارند توان موشکی و دفاعی ما را گرفته بعد تهدید و تحریم و تجاوز را شروع کنند و چه ساده لو کسانی هستند میگویند دنیای امروز دنیای گفتمان است نه موشک اگر دنیای گفتمان است چرا آنهمه زرادخانه‌های اتمی و تسلیحاتی اسرائیل را ندیده میگیرند فقط وفقط به چند تا موشک ایران چشم دارند

      پاسخ ها

      • یعقوب خلیلی قوشچی

        تو رو خدا از حرفهای عصر حجر نگید

    • بدون نام

      خواهیم دید

    • محمد

      اگر دنیای امروز دنیای حرف است آمریکا سلاح های خودشو کنار بزاره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج