جاباما
۶۷۷۵۴۷
۳۳ نظر
۵۰۰۶
۳۳ نظر
۵۰۰۶
پ

آخرین مهلت ثبت‌ نام کارت ملی هوشمند

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به تاریخ اعتبار کارت‌های ملی صادر شده گفت: به هیچ عنوان مهلت تعویض کارت هوشمند تمدید نخواهد شد.

خبرگزاری تسنیم: سیف‌الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در گفت‌وگو با جام جم آنلاین گفت: دارندگان کارت‌های ملی قدیمی باید با درنظر گرفتن تاریخ اعتبار مندرج روی کارتشان به این نکته توجه داشته باشندکه آن دسته از کارت‌های ملی که بیست و نهم اسفند ماه سال جاری مهلت انقضاء آنها می‌رسد از ابتدای فروردین ۹۷ هیچ اعتباری نداشته و قابل استفاده نیستند.

ابوترابی در ادامه افزود: توصیه‌ای که هموطنان گرامی داریم این است که حداقل تا قبل از ۲۹ اسفند ماه سال جاری اقدام به انجام پیش ثبت‌نام خود کرده و با توجه به زمان‌بندی اعلام شده به مراکز تعیین شده مراجعه کنند، چون فقط در این صورت می‌توانند بدون مشکل از خدمات مدنظرشان مثل استعلام‌های مختلف استفاده کنند.

ابوترابی با اشاره به ۷ ساله بودن اعتبار کارت‌های ملی تصریح کرد: تقریبا ۶ میلیون نفر از هموطنان داخل کشور و آن گروه که خارج از ایران سکونت دارند طی سال‌های ۹۰ و ۹۱ اقدام به دریافت کارت ملی کرده‌اند، بنابراین با درنظر گرفتن شرایط آن روز به این افراد کارت‌های قدیمی ارایه شده است که این گروه از دارندگان کارت ملی قدیمی با درنظر گرفتن تاریخ انقضاء مندرج می‌توانند به مراکز برای تعویض کارت خود اقدام کنند.

وی با تاکید براینکه گروه یاد شده می‌توانند هم اکنون نیز برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند اما هیچ اجباری برای اینکار نیست و با توجه به افزایش تقاضا و اذحام موجود می‌توانند متناسب با تاریخ اعتبار کارت‌هایشان اقدام کنند.

این مقام مسئول درباره تعداد کارت‌های ملی هوشمند صادر شده به خبرنگار ما گفت: تاکنون بیش از ۳۷ میلیون نفر پیش ثبت‌نام کرده‌اند و از این تعداد ۳۳ میلیون نفر به صورت کامل مراحل ثبت‌نام را انجام داده‌اند و کمی بیشتر از ۳۱ میلیون نفر هم کارت ملی هوشمند خودشان را تحویل گرفته‌اند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: درباره زمان دریافت کارت ملی هوشمند بسیاری از هموطنان دچار اشتباهی محاسباتی شده‌اند به این دلیل که این کار دارای دو مرحله مجزا است که یکی مربوط به پیش ثبت‌نام است و دیگری مربوط به صدور و تحویل کارت هوشمند.

ابوترابی تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده از زمان تکمیل ثبت‌نام در مراکز تعیین شده یک ماه تعیین شده است که کارت ملی هوشمند تحویل شود اما این روند با توجه به شرایط کاری در برخی مناطق به ۴۰ روز هم رسیده و در مناطقی دیگر هم یک هفته‌ای کارت تحویل شده است.

وی توانمندی به جام جم آنلاین گفت: توانمندی صدور حدود ۵/۲ میلیون عدد کارت ملی هوشمند را داریم که این ظرفیت تا قبل از نیمه دوم سال جاری تقریبا ۵۰ درصد خالی بود اما با توجه به محدودیت زمانی تعیین شده اکنون تقریبا با ظرفیت کامل درحال ارایه خدمات به هموطنان گرامی هستیم.

این مقام مسئول درباره هزینه‌ صدور کارت‌های ملی هوشمند نیز تاکید کرد: براساس مصوبه هیات دولت هزینه انجام این کار از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ هیچ تغییری نخواهد داشت و به این ترتیب از متقاضیان دریافت خواهد شد که ۲۰ هزار تومان بابت ارایه خدمات، ۹ هزار تومان بابت تصویربرداری و ۲ هزار تومان هم خدمات پستی به این ترتیب تنها ۳۱ هزار تومان مجموعا از متقاضیان دریافت خواهد شد.

ملکی افزود: هموطنان گرامی نباید درباره ارایه خدمات در دفاتر خدمات الکترونیکی دچار اشتباه باشند به این دلیل که پیش ثبت‌نام هموطنان تنها در دفاتر پست رایگان صورت می‌پذیرد و ممکن است دفاتر دیگر یا دیگر مراکزی که این خدمات را ارایه می‌کنند هزینه‌ای از متقاضیان دریافت کنند که به هزینه‌های رسمی اعلام شده افزوده می‌شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره کارکردهای آینده این کارت هوشمند نیز به جام جم آنلاین گفت: بطور کلی در آینده این کارت و تراشه نصب شده روی آن کلید ورود به دولت الکترونیکی است و کارکردهای مختلفی برای آن درنظر گرفته شده است.

وی افزود: نقل و انتقال اسناد مربوط به سازمان ثبت اسناد و احتمالا در آینده خدماتی همچون عابربانک از جمله آنهاست که در زمان مناسب اطلاع رسانی کاملی در این زمینه خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • arvin

      همش الکیه هیچ کاربردی نداره هدف خالی کردن جیب ملته دولت از این طرح 1550000000000 تومان پول نصیبش میشه بیچاره مردم

    • بدون نام

      مثلا‌ کسی نگیره چی میشه؟اعدام میشه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای میرسلیم با شناسنامه زمان تیرکمون شاه اومد کاندید ریاست جمهوری شد

      • شاهرخ حیدری

        سلام فکر نکنم اعدام کنن من خودمم هم نگرفتم ولی یجا گیرت میندازن برای کارت ملی هوشمند که
        ایفکر کنم حاظر میشی 200 تومن بدی بگیری این دولت ده سال پیش گفت کارت ملی سفیدا اومد جا شناسنامه بعدش گفت همه ی کارتها باید یکی بشه مگه چند صد سال باید یه پروسه طول بکشه دیگه بسه پولشا که از مردم میگیرید آبدیت بشین لامذهبا همه کارتها را بکن تو یکی خدمت گواهینامه ملی شناسنامه چند بار باید پول بدیم تازه باز 4 سال اعتبار داره خدا ازتون نگذره

    • بدون نام

      این عجله وشتاب دولت برای گرفتن کارت ملی فقط کسری بودجه است واقعا فکرکردید مردم خرن؟؟؟؟

    • بدون نام

      نه بابا،، هزار سال دیگه هم بگذره مردم پول مفت ندارن بدن تا شما بخورید

    • بدون نام

      50 هزار پول کارت ملی و پنجاه هزار پول شناسنانه و پنجاه هزار پول پایان تدمت و اینها را با جمعیت هشتاد نیلیونی ایرلن حساب کنید!! میشه چقدر؟

    • بدون نام

      خدا لعنت تان کند مگه ۳۱هزارتومان کم پول است، برای من که خانواده پنچ نفری هستم؟
      شما ها که پول مفت کلان میگیریند نفستان از جای گرمی میاد

      پاسخ ها

      • سارا

        سلام من نه طرفدار دولتم نه هم طرفدار کس خاصی خدا هم بهتون برکت بده ولی یک سوال؛ چطور دارید اینترنت بخرید و یا با گوشی هوشمند و یا کامپیوتر شخصی که هیچ کدوم ارزون نیستند تشریف بیارید وبگردی!!

      • Alirw

        ما با سیستم اداره میایم . اینترنتشم از ادارست
        سوال بعدی؟

      • بدون نام

        سارا خانم کجا دیدین که برای اینکه اطلاعات همه زندگیت را میخواهن بگیرن و باصطلاح نشاندارت کنند و هرچه هستی و نیستی را در اختیار داشته باشند تازه هزینه اینرا هم از جیب خودت بگیزن! البته آدم دلش خیلی چیزها میخواد و باید هزینه آنرا هم بپردازه این چه ربطی داره عزیز دل

      • امیر خان

        سارا خانم اول فکر کن بعد حرف بزن خودت میدونی حق با مردمه پس بزرگواری کن ساکت باش

    • بدون نام

      دارن جیب ملت را خالی میکنن .دزدی در روز روشن .هر روز به یک بهانه از مردم اخاذی میکنن .یک روز تعویض شناسنامه یک روز کارت ملی یک روز کار ت پایان خدمت یک روز گواهینامه .آخه یک کارگر بدبخت از کجا باید بیاره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا سارا خانم ی چیزی گفته ضایع اش نکنیدر

    • بدون نام

      پول نداریم عوض کنیم پول نگیرید همین فردا عوض کنیم همه اش به فکر خودتان یا نه به فکر مردم فقیر

    • بدون نام

      بله باز پول از مردم میگیرید خداوند نابودتون کنه

      پاسخ ها

      • مهدی رجائی نژاد

        اصلا پول که نداریم بدیم توان رفتن توی صف وحمل ونقل و.......ومشکلات دیگر این وظیفه حاکمیت است براساس کارت ملی قبل برای سازمان دهی امورات خود این کار را کند وگرنه هر نفر از بدو تولد تا پایان عمر یک مدرک شناسنامه کفایت می کند حالا نظام حاکم میخواهد تصمیم جور وا جور بگیرد باید خسارت اونم مردم بدهند قانونی نیست

    • بدون نام

      میگه 37 میلیون نفر پی کارت ملی رفتن با احتساب 55 میلیون واجد شرایط نزدیک ترین انتخابات گذشته 18 میلیون نفر ن که حق سی و خورده ای هزارتومنی دولت و ندادن

    • بدون نام

      بیایید همین کارت ملی رو هم ازمون بگیرید ،به چه دردی خورده

    • کیا داودی

      یه روزی کارت سوخت .یه روز ماشین یه روز پایان خدمت یه روز شناسنامه یه روز کارت ملی یه گواهینامه بعد چند سال دوباره از اول شروع کنید تا کی باید جیب مردم باید خالی کنید

      پاسخ ها

      • محمد

        تمام اینکارها برای نشاندار کردن و گرفتن اطلاعات شخصی ما مردم هست که جالبش اینه که برای داغ کردنمون باید پولش را هم خودمون بدیم!

    • رسول

      خداوکیلی به جای این که این همه می گید وقت نیست ، یه فکری به حال این سایت ثبت نام بکنید.سایتش سرعتش داغونه، پشتیبانیش در حد صفره،از هر دو باری که سایت رو باز می کنی حتما یه بارش باز نمیشه. خداوکیلی سایتی که قراره میلیون ها نفر توش ثبت نام کنند ، باید این جوری باشه؟ خود من یه مشکلی در هنگام پرداخت وجه ثبت نام برام پیش اومد ، پس از ده ها بار تماس با شماره های مختلف و پس از حدود دو هفته مشکلم حل شد.

    • حاج یوسف

      تاکی میخوایدملتوسرکیسه کنید

    • بدون نام

      گرفتن کارت ملی هوشمند باید رایگان بشه تا ماهم اقدام کنیم .درغیراینصورت ماتوانایی گرفتن کارت نداریم.
      موفق باشید

    • بدون نام

      من حدود نه سال پیش کارت ملی ام رو گرفتم الان باز باید کارت جدید بگیرم که هفت هشت سال دیگه باز تعویض بشه!

    • علیرضا

      سی هزارتومان برا یه نفر بعد پدر یه خانواده بخواد برا پنج نفر از افراد خونواده بنویسه علاوه بر اون جند روزم از گار بیفته هیج فگر گردین جه ضرری دارین بهش می زنین خدا لعنتتون گنه

    • اکبر رسائی میراحمدی- رامهرمز

      بنده خداها گفتند اگه کسی کارت ملی نگیره هم یارانه اش قطع میشه هم نمیتونه در انتخابات رای بده ، غافل از اینکه هر نفر پس از 84 ماه دقیقا هفت سال 3822000 تومان یارانه گرفت به اندازه نصف حقوق یکماه یه کارمند اداره آب بعد هم اگه نتونستیم رای بدیم چه میشه تا حالا هرچی رای دادیم نتیجه اش شد این اختلاسها ، پس با این کار میشه از یکسری چیزها پیشگیری کنیم.

    • محمد

      شایان ذکر هست که اینهم یکی از کارهاییست که دولت برای نشاندار کردن مردم انجام میدهد و درضمن هزینه این نشاندار کردن را هم از گرده خود مردم میگیرند! این مجلس و این مصوباتشان فقط و فقط برای سرکیسه کردن مردم آنجا نشسته اند! در گذاشته که همه دزد بودند و پول نفت این مملکت را میدزدیدند تمام اینکارها از صدور شناسنامه تا هر کارتی مجانی بود!!!؟؟؟

    • صفر

      بنده خداها این نوشته ها را فقط ماخودمان می خوانیم وهیچیک از مسئولین نگاهی هم به آن نمی اندازند . ....

    • محسن

      من برای تعویض کارت پایان خدمت سه سال بعد رفتم تازه تهدید هم می کردند اگر در مهلت مقرر تعویض نکنی باید بری خدمت مجدد. امسال هم تصمیمی برای تعویض کارت ملی ندارم حداقل تا زمانی که از این شلوغی خبری نباشد.

    • حسن یوسفی

      من برا خانمم ثبت نام کردم ولی سامانه پرداخت الکترونیکی قطع بود پرداخت انجام نشد ،تکلیف چیه ؟ این که مشکل من نیست . مشکل شماست . ولی خودم کارتو گرفتم

    • ج ایرانی

      سلام آقای میر سلیم لطفا شما اول پی گیری بفرمائید این سایت سامانه ثبت نام امادگی ورود جهت ثبت نام و داشته باشه بعد آخرین مهلت برا امسال قراردهیدیک هفته هست هر موقع میخوای ثبت نام کنی میگه هیچ دفتری زمان خالی نداره به دفاتر پیشخوان مراجعه کردم میگن سایت بسته واقعا که تو این زمان وقرن حاضربعید است .؟!

    • لیا

      سلام من تازخ مراجعرو فراموش کردم سایت هم بستس چیکار باید کنم کسی میدونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج