۶۷۷۶۰۲
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

دستکاری تلویزیون‌های هوشمند از راه دور

تلویزیون هوشمند یکی از ابزارهایی است که هکرها تمایل دارند به آنها حمله کنند. کارشناسان به تازگی تعدادی از محصولات هوشمند سامسونگ و روکو (Roku) را آزمایش و اعلام کردند این ابزارها از آسیب پذیری رنج می برند. البته این نقاط ضعف به هکرها اجازه نمی دهد به اطلاعاتی حساسی مانند شماره ی کارت اعتباری دسترسی پیدا کنند.

وبسایت سایبربان - مرتضی خاک پور: آسیب پذیری تلویزیون های هوشمند به هکرها اجازه می دهد، این ابزارها را از راه دور کنترل کنند.

دستکاری تلویزیون‌های هوشمند از راه دور

به گزارش «digitaltrends»؛ تلویزیون هوشمند یکی از ابزارهایی است که هکرها تمایل دارند به آنها حمله کنند. کارشناسان به تازگی تعدادی از محصولات هوشمند سامسونگ و روکو (Roku) را آزمایش و اعلام کردند این ابزارها از آسیب پذیری رنج می برند. البته این نقاط ضعف به هکرها اجازه نمی دهد به اطلاعاتی حساسی مانند شماره ی کارت اعتباری دسترسی پیدا کنند.

کارشناسان در رابطه با تلویزیون های روکو و سامسونگ گزارش دادند، این بستر از «رابط برنامه نویسی کاربردی» (API) کنترل از راه دور بهره می برد که به صورت پیش فرض فعال است. این مسئله باعث می شود یک مهاجم بتواند از هزاران کیلومتر دورتر، شبکه را تغییر داده، صدا را کم و زیاد کند یا محتوایی خاص را به نمایش بگذارد.

هکر برای انجام کار بالا به ابزار قابل حملی مانند لپ تاپ نیاز دارد که در شبکه ای مشابه با محصولات روکو یا سامسونگ قرار داشته باشد. سپس قربانی باید به صورت تصادفی از وبگاهی مخرب دیدن کرده یا روی یک ایمیل فیشینگ کلیک کند. سپس هکر از راه دور کنترل وسیله را در اختیار خواهد گرفت.

گری الیسون (Gary Ellison)، معاون مدیر مهندسی اطمینان روکو در واکنش به گزارش بالا، آن را اشتباه خوانده و اعلام کرد خطری کاربران را تهدید نمی کند. همچنین اشاره کرد اگر مشتری ها امنیت بیشتری می خواهند می توانند رابط مذکور را غیر فعال کنند.

شرکت سامسنونگ نیز اعلام کرد در بروزرسانی بعدی خود مشکلات رابط مذکور را برطرف خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج