۶۷۷۶۰۵
۱۱ نظر
۵۰۰۸
۱۱ نظر
۵۰۰۸
پ

دولت روحانی دنبال افزایش نرخ ارز نیست

روزنامه وقایع اتفاقیه نوشت: درباره وضعیت بازار ارز و نوسانات اخیر صحبت‌های ضد و نقیض بسیاری مطرح می‌شود که عوامل متعددی در این میان دخیل است و گاها عنوان می‌شود که دولت خودش هم از مسئله نوسانات بازار ارز استقبال می‌کند یا آنکه به دنبال آن است تا از این طریق کسب درآمد کند. اما باید گفت که دولت قیمت ارز را افزایش نداده است.

روزنامه وقایع اتفاقیه نوشت: درباره وضعیت بازار ارز و نوسانات اخیر صحبت‌های ضد و نقیض بسیاری مطرح می‌شود که عوامل متعددی در این میان دخیل است و گاها عنوان می‌شود که دولت خودش هم از مسئله نوسانات بازار ارز استقبال می‌کند یا آنکه به دنبال آن است تا از این طریق کسب درآمد کند. اما باید گفت که دولت قیمت ارز را افزایش نداده است.
برخی دیگر عنوان می‌کنند که اقدام دولت در تغییر و کاهش نرخ ارز در نیمه امسال عاملی برای ایجاد نوسانات ارزی بود زیرا مردم سرمایه‌های خود را به تدریج از جاهای مختلف مانند بانک‌ها بیرون کشیدند و به بازارهایی مانند ارز آوردند اما این اظهارات که گاهی از سوی برخی اقتصاددانان و کارشناسان اقتصادی مطرح می‌شود، علمی و درست نیست زیرا این اقدام بانک مرکزی و دولت برای کاهش نرخ سود سپرده با چهارسال تاخیر انجام شد و یکی از گرفتاری‌های امروز این است که در گذشته سودهای موهومی داده می‌شد و امروز این مشکلات را برای کشور به ارمغان آورده است.
همان سودهای موهوم بود که این ارزها را می‌خواهد در بازار بخرد و جمع‌آوری کند. به عبارت دیگر بانک‌ها میلیاردها تومان سود به مردم می‌دادند بدون آنکه چیزی عایدشان شده باشد و این پول‌های الکی به حجم نقدینگی کمک کرد تا چنین مشکلاتی که امروز با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم به وجود بیاید. اگر سودهای بانکی کاهش پیدا نمی‌کرد و تاکنون بر روال سابق ادامه می‌یافت، مصیبت بزرگتری در انتظار ایران و اقتصاد کشور بود. بنابراین می‌توان گفت که دولت هیچ علاقه‌ای به افزایش قیمت ارز ندارد و تلاش می‌کند تا بازار ارز را کنترل کند و دوم آنکه کسانی که می‌گویند از زمانی که نرخ سود سپرده‌ها را متوقف کردیم و کاهش دادیم این اتفاق افتاد، سخت در اشتباهند.
زیرا آنها باید بدانند علت این که این حجم عظیم از پول خلق شده است، پرداخت سودهای موهوم در گذشته بوده است که طی سال‌های عمر دولت گذشته آغاز شد و متاسفانه در سال‌های اخیر دولت‌های یازدهم و دوازدهم نیز ادامه یافته بود. برخی تصور می‌کنند که امروز اگر برای اینکه مردم به دنبال بازار ارز نروند و به‌عنوان مثال دلار نخرند، دوباره نرخ سودهای گذشته را برگردانیم و به عددی مانند ۴۰ درصد برسانیم اما این رویه اصلا اقتصادی نیست و مشخص نیست با کدام تولید، کشت و صنعت و خدماتی می‌خواهیم این پول را به دست مردم برسانیم.
مشکل امروز کشور و بازار ارز به خاطر همان پول‌های مازاد و سود‌های موهومی است که تا چندی پیش پرداخت می‌شد و اگر آنها پرداخت نمی‌شد این حجم پول وجود نداشت که به دنبال طلا و ارز خریدن برود. این مسئله که امروز بیاییم سود بیشتری به مردم بدهیم که از بازار ارز خارج شوند، اصلا منطقی نیست و باید به این مسئله فکر کنیم که علت اصلی همان چیزی است که امروز دنبال آن هستیم. به عبارت دیگر اگر امروز حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان از حجم سودهای موهومی که به مردم داده شده را از بازار کم کنیم، حجم پول آنقدر کاهش می‌یابد که دیگر تقاضایی برای ارز وجود نخواهند داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رفیعی نسب

      برواقاهمه چیبرای این دولت که راس کاراومده مصییت اخه تایه چیزیمیشه سپرده رامثال میزنن دولت ازهمه چی درامدداره من اصلایکی فانع نشدم که چرامیخوادحاملها رافوب وارزحساب کنه من نمیدانم چه پدرکشتگی بامردم دارین که این بلاراسرمادارین میارین شمادمین جاناگرعابرانک ملی یا تلفن بانک ملیرابزنی متوجه میشوی ماکه حلال نمیکینم ک.وفت بوشدکهکارمزد میگره وبخواد به فوب حساب کنه حاملها ارزچهربطی به سودداره تافرداصبح برات حرف میزنم

    • حسن

      خودتون هستید !!

    • بدون نام

      خوبه دنبال افزایش نرخ ارز نیستن و دلار شده 5000تومن. اگه میخواستن افزایش بدن که واویلاااا

    • بدون نام

      متاسفانه کارشناسان اقتصادی ما همگی یا جرات حرف زدن ورسوا کردن دولت را ندارند یاسوادشان به اینجاها نمی‌کشدتاترفندهای تیم اقتصادی دولت را بفهمند . عامل افزایش قیمت طلا وارز وکالاها و گرانی خود دولت است وبس. بانک مرکزی ارز و سکه رو در بازار نامتعادل می کندتاکمبود حس شود ودلال ها نرخ ارز و سکه رو ببرن بالا و بانک مرکزی هم ازاب گل آلود شده توسط خودش در بازار سود ببرد وارز دولتی را سریعا با نرخ بالا رفته بازار آزاد حراج کند وکسری ها واختلاسهای خودش را جبران کند . تخم مرغ را در بازار کمیاب میکنند تا شانه ای هفت هزارتومان به شانه ای بیست هزار تومان افزایش پیداکند وبعد دولت میاد قیمت دوازده هزار ششصد تومان با سود پنج هزار و ششصد در بازار توزیع میکند. برنج داخلی رادلالان دولت ازکشاورز باقیمت خیلی پایین خریداری وذخیره میکند و واردات برنج خارجی باقیمت پایین وارد وانبارهارا پر میکند وبعد ثبت سفارش را ممنوع کرده و خوب صبر میکند تا برنج موجودی بازار به پایان برسد و بعد برنج ذخیره شده ارزان خریداری شده را با چند برابر قیمت درمیادین روزتره بار توزیع میکند ودر مورد همه کالاهای اساسی همین ترفند اجرا میکند یکی باید مراقب بانک مرکزی و دولت باشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم زدی تو خال

      • بدون نام

        واقعا درست گفتی

      • بدون نام

        احسنت درود به نظرت

      • بدون نام

        نظرت عالیه

      • بدون نام

        موافقم

    • بدون نام

      آره شما راست میگید ملت هم ......

      پاسخ ها

      • سید

        تمامی این افزایش نرخ ارز کار خود دولت است
        دنبال مقصر جای دیگه نگردید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج