۶۷۷۶۲۲
۴۶ نظر
۵۰۰۸
۴۶ نظر
۵۰۰۸
پ

دلیل عجیب یک زوج برای طلاق

زن وشوهری که به خاطر آراستگی، زبانزد دوستان و افراد فامیل بودند، عادت داشتند از مارک‌ها و برندهای مشهور خرید کنند. اما حساسیت روی نام و نشان لباس‌ها سرانجام آنها را مقابل هم قرار داد و پس از سه سال مسیر زندگی مشترکشان را به سوی دادگاه خانواده کج کرد.

روزنامه ایران نوشت: زن وشوهری که به خاطر آراستگی، زبانزد دوستان و افراد فامیل بودند، عادت داشتند از مارک‌ها و برندهای مشهور خرید کنند. اما حساسیت روی نام و نشان لباس‌ها سرانجام آنها را مقابل هم قرار داد و پس از سه سال مسیر زندگی مشترکشان را به سوی دادگاه خانواده کج کرد.

وقتی «مجید» و «پری سیما» وارد راهروی دادگاه خانواده شدند، بیشتر مراجعه‌کنندگان نه حوصله حرف زدن داشتند و نه اهمیت چندانی به پوشش خودشان داده بودند، اما این زوج طبق عادت بهترین لباس‌هایشان را بر تن کرده بودند. لباس‌های آنها در ظاهر چندان تفاوتی با پوشش دیگران نداشت، اما برای کسی که اهل خرید پوشاک با مارک و نشان‌های معروف باشد خیلی زود معلوم می‌شد که قیمت هر یک از آنها چند برابر یک لباس معمولی است.

مجید و پری سیما قبل از آنکه به دادگاه بیایند با هم توافق کرده بودند بدون بحث و دعوا به زندگی مشترک خود پایان دهند. روی پرونده دادخواست آنها نوشته شده بود؛ «طلاق توافقی» و دلیلی که برای جدایی مطرح کرده بودند؛ «عدم تفاهم و سازش» بود. اما موضوعی که از چند هفته پیش آنها را رو در روی هم قرار داده بود، مسائل دیگری بود.
وقتی زوج جوان وارد شعبه ۲۷۶ دادگاه خانواده شدند، قاضی «غلامرضا احمدی» از آنها درباره دلیل اصلی اختلاف‌شان پرسید.
مرد جوان پیش‌دستی کرد و جواب داد:«راستش من و همسرم در یک شرکت خصوصی همکار هستیم. اما با درآمد کارمندی نمی‌توانم هم اجاره خانه بدهم و هم هزینه‌های سنگین لباس و خریدهای متنوع همسرم را تأمین کنم. یک سال است خواهش کرده‌ام از خریدن لباس‌های گرانقیمت و مارک‌دار دست بردارد. اما گوش همسرم بدهکار این حرف‌ها نیست و معتقد است: اگر لباس‌ها برند نباشند آبروی آدم می‌رود. من از شما می‌پرسم آیا کفشی که مارک معروف نداشته باشد با کفش معمولی فرقی دارد؟خب؛ مهم این است که رنگ اجزای پوشش ما با هم هماهنگ باشند...»

پری سیما حرف همسرش را قطع کرد و گفت:«ما آدم‌های تحصیلکرده‌ای هستیم و بیشتر افراد فامیل‌مان در خارج از کشور زندگی می‌کنند. بنابراین چه اشکالی دارد که لباس‌های خوب و با کیفیت بپوشیم؟»

...و مجید بلافاصله جواب داد:«اشکالش در جیب من و شماست. افراد مورد نظر فامیل در خارج زندگی می‌کنند و به دلار پول درمی‌آورند، به ما چه ربطی دارد که چه می‌پوشند؟ ما با حقوق کارمندی زندگی می‌کنیم و باید منابع و درآمدمان را مدیریت کنیم. اصلاً چه اشکالی دارد لباس ایرانی بپوشیم.»

مرد جوان سپس رو به قاضی کرد و گفت:«مشکل ما فقط خرید لباس نیست. این خانم هر سال باید گوشی آیفون خودش را عوض کند. خب گوشی، گوشی است. مگر لازم است آدم هر سال چند میلیون پول گوشی بدهد؟ با این وضع ما چه زمانی می‌توانیم صاحب خانه شویم؟»

قاضی که متوجه موضوع شده بود زوج جوان را به آرامش دعوت کرد و از آنها خواست زندگی خودشان را برای مسائل بی‌ارزش به هم نزنند. اما مرد جوان مصمم بود راه خود را از همسرش جدا کند.

او وقتی اصرار قاضی را برای مراجعه به کارشناسان مشاور دید، انگار جایی پیدا کرده که درددل کند، نفس بلندی کشید و گفت:«من و پری سیما چند سال پیش با هم آشنا شدیم. تازه به استخدام شرکت درآمده بودم تا در بخش انفورماتیک کار کنم. در یکی از مراجعاتم به‌بخش اداری بود که او را برای نخستین بار دیدم. چند روز بعد به بهانه خراب شدن لپ‌تاپ به سراغم آمد و آشنایی ما شروع شد تا اینکه یک روز فهمیدیم به هم علاقه‌مند شده‌ایم. همیشه به پاکیزگی اهمیت می‌دادم و سعی می‌کردم لباس‌های تمیز و مرتب بپوشم.
پری سیما هم لباس‌های هماهنگ و ساده‌ای می‌پوشید که متفاوت از سبک پوشش دخترهای فامیل و همکاران بود. بعدها فهمیدم که علاقه عجیبی به پوشیدن لباس‌های مارک دار و اجناس خارجی دارد. ابتدا اهمیتی ندادم و فکر کردم طبیعت جوانی باعث شده او چنین روشی برای خرید داشته باشد. اما بعد از ازدواج این موضوع تبدیل به مشکل بزرگی در زندگی مشترک ما شد. درآمد ما روی هم رفته بد نیست و می‌توانستیم با برنامه‌ریزی درست و دقیق هم خوش بگذرانیم، هم مسافرت برویم و در نهایت برای آینده خودمان هم پس‌اندازی داشته باشیم. اما از خرید کیک عروسی گرفته تا حلقه و تاج لباس عروس، جهیزیه خارجی و حتی کت و شلوار دامادی آنقدر با هزینه‌های عجیب و غریب روبه‌رو شدیم که اگر پدر و مادرهایمان نبودند بدهکاری بزرگی به بار می‌آوردیم.
ما هم مثل همه زن و شوهر‌ها اختلاف سلیقه و نظر داریم که می‌شود از آنها براحتی عبور کرد. اما هزینه‌های سرسام آور لباس و کفش و عینک و گوشی و غیره خوشی‌هایمان را تحت تأثیر قرار داده است. در حالی که خیلی از مردم همین جامعه با حقوق‌های کمتر و خریدهای منطقی با هم خوشبخت هستند...»

تا مجید خواست نفسی تازه کند، همسرش رشته کلام را در دست گرفت و گفت:«لباس‌های گرانقیمت خارجی با دوام‌تر و شیک‌تر از هر لباس دیگری هستند. همسرم در ماه‌های اول آشنایی و ازدواج از این موضوع خیلی هم استقبال می‌کرد، اما حالا خست به خرج می‌دهد و می‌خواهد همه چیز را حساب و کتاب کند. مگر ما چند سال جوان می‌مانیم که اینقدر به خودمان سختی بدهیم.»

سپس رو کرد به شوهرش و ادامه داد:«چرا نمی‌گویی که خوشمزه‌ترین غذاها و دسرها را از بهترین مواد برایت درست می‌کنم؟ آیا شده یک روز با لباس چروک به سر کارت رفته باشی؟ این‌ها را چه کسی جز من برایت انجام می‌دهد؟»...

قاضی که به حرف‌های زن و شوهر جوان گوش می‌داد سعی کرد از در نصیحت وارد شود، اما دریافت که زوج جوان مشکل چندان بزرگی با هم ندارند و از روی لجبازی روانه دادگاه شده‌اند. با این حال آنها را به واحد مشاوره فرستاد تا پس از ارائه نظر کارشناسی دوباره با آنها صحبت کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      او مای گاااااااااااد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخ
        باحال گفتي كساني كه زندگي رو با خاله بازي اشتباه گرفتن و دنبال ماهواره بودن

      • بدون نام

        بابا خوشی زده زیر دلشون

      • بهزاد

        این زن و شوهر جوان بهتر است که طلاق بگیرند از هم جدا بعد از طلاق مجدداً با هم دوست بشن بهترین حال و کیف را می برمد،

    • بدون نام

      خوشی زیادی چه به روز ادما میاره

    • بدون نام

      اهمقانست معلومه چه آدمای مرفه بی دردی هستند

      پاسخ ها

      • هادی

        احمقانه صحیح می باشد

    • مرمر

      وااای عجب ادمایی پیدا میشن ‌
      خب این مرد با داشتن همچین زنی هیچوقت نمیتونه صاحب خونه و پس انداز بشه .
      هر سال گوشی آیفون رو عوض میکنه :/

    • بدون نام

      تمام اون متن رو که داشتم میخوندم به اون خانم که بچه عقب مانده ذهنی و شوهر معتاد داشت فکر میکردم چقدر تفاوت، این خانم رو باید یک هفته بفرستن جای اون زن تا بفهمه درد یعنی چی بفهمه بی غمی یعنی چی تازه اون زمان شاید بتونه درک کنه که خوشی زده زیر دلش

      پاسخ ها

      • nikaaaa

        درسته نه به اینا نه به اون بیچاره .قربون خدا برم چجور بنده هاش و امتحان میکنه یکی رو با پول یکی رو با بدبختی

    • بیتا

      خدایا همه‌ی مریض های نا علاج را شفا بده از جمله این پری سیمای سفارش شده رو

    • بدون نام

      خدابهشون عقل بده

    • بدون نام

      من اگر جای قاضی بودم خانوم و اقا رو مجبور میکردم یگ هفته در فروشگاه برند ,فروشگاه معمولی کار کنند تا متوجه شوند همه برندهای بین المللی در کشور ما چینی/ایرانی هستند .

    • بدون نام

      عزیزم وقتی شما برای طلاق توافقی برین دادگاه موضوع طباق مهم نیست مشاوره سه جلسه میری(هر چند کاملا فرمالیته هست و فقط جیب مشاور پرپول میشه) بعد قاضی دستور ثبت طلاق رو میده در ضمن بار اول قاضی اصلی نیست بلکه شورای حل اختلاف هستش اگه درستش رو بخواهیت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میتوانند بگویند پولی بابت مشاوره ندارند اینکه سهت نیست، هنگام طلاق میشه هر دو خودشونو بزنن به خریت تا برنامه شون کامل کامل بشه، شاید که بعد از خریت آدم بشن،!!

      • بهزاد

        شما این مراحل را شرح دادید من خودم دو مرنبه طلاق گرفتم به این سختی ها نیست یک کمی قوانین را مطالعه کنید متوجه میشوید

    • اصغر

      من یک پرسپولیسی دو آتیشه هستم منظورم اون کاربری بود که هی میگفت با زمز شفر برنده میشیم حالا دیدید ابروی ما رو بردید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو را خدا معنی زمز شفر چیه و چه معنی میدهد ممنون

      • بدون نام

        تو را خدا معنی زمز شفر چیه و چه معنی میدهد ممنون

      • بدون نام

        منظورشون رمزه نه زمز.شفر مربی استقلاله که یه نفر پیام میزاشت با رمز شفر قهرمان میشیم منظورش با مربیگری شفر بود که تو آسیا قهرمان میشن

    • بدون نام

      عاقبت فقر ، اعتیاد ، احساس مسئولیت نکردن پدر و مادر ، نداشتن آگاهی چیزی بیشتر از این نمیشه ، خداوند شر این بلاها رو از سرمون کم کنه ، انشاالله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاربر گرامی. 09/54 بسیار منشکرم که منو از این. زمز شفر مطلع نمودید اما خوسبختانه یا سوربختانه من از بازی خوب بازیکنان لذت میبرم و نام تیم یا برند تیم برام فرقی نمیکند همچون که خوبی زن را در کمال نه جمال و مرد را به صداقت گفتار و وفای به عهد میدانم نه خوش تیپ بودن یا چرب زبان در هر صورت از شما بزرگوار مجدد متشکرم که مرا آموختی، ثوابش را نصیب خود کردی بر قرار و سلامت باشید،

    • بدون نام

      حق باخانمه برند یه حال دیگه می ده دوره ساده زیستی تموم شده غناعت کیلو چند نخور نپوش تا کی فردا می افتی میمیری هیچی از دنیا نمی فهمی.تاجونی حال کن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاربر گرامی و عزیز 13/36 اینو در مورد برند کاملاً درست میگی، تا حال هرچه برند استفاده کردین که نوش جون این برند منو که وقت خواب شل و بیحال ولی بیدار بشه با اون یک چشم غوغا میکنه ببر بزار لا بالای پاهات حالشو ببر برا خودت تا زنده هستی،

    • بدون نام

      طلاق گرفتن از سر خوشی زیادی .این یکی وکجا دلم بزارم

      پاسخ ها

      • به 12/47گرامی

        به هیچ وجه خودت را نگران نکن

    • Amir

      جلل الخالق. ....مردم رو چه چیزای الکی بحث میکنن والا.....خب خانوم عزیز حالا لباس مارک دار نپوشیدی که نمیمیری
      خب آقا درست میگه دیگه ...حالا برای رو کم کنی و چشم و هم چشمی لباس برند پوشیدی برای تو خونه و زندگی و آینده میشه..؟؟؟

    • نامی

      لعنت بر بی فرهنگی و عقده خود کم بینی.

    • بدون نام

      به نظرم ادم داشته باشه باید خرج کنه به خودش سختی نده والا مگه چقد زنده ایم

    • مازیار

      این زن باید تیمارستان بستری شه وضعش خیلی خراب

      پاسخ ها

      • معلم راز

        این زن روانی است.طلاق چاره کارشه اگرسرعقل نیاد.

    • گل یخ

      عقل که نباشد جان درعذاب است.انسانیت به لباس نیست. خانم دقت کنه ببینه اگه لباس مارک دارشو دربیاره چقدرمیارزه. بعضیا بالباس برای خودشون شخصیت درست میکنند.ظاهرن این خانم اعتمادبه نفس پایینی داره میخواداین کمبودشو باپوشیدن این نوع لباسها جبران کنه.خانواده هایی سراغ دارم تموم سال نمیتونن یه کیلو گوشت بخرن یایه جفت کفش واسه بچه شون تهیه کنن اونوقت این خانم......،متاسفم براش.

    • گل یخ

      عقل که نباشد جان درعذاب است.انسانیت به لباس نیست. خانم دقت کنه ببینه اگه لباس مارک دارشو دربیاره چقدرمیارزه. بعضیا بالباس برای خودشون شخصیت درست میکنند.ظاهرن این خانم اعتمادبه نفس پایینی داره میخواداین کمبودشو باپوشیدن این نوع لباسها جبران کنه.خانواده هایی سراغ دارم تموم سال نمیتونن یه کیلو گوشت بخرن یایه جفت کفش واسه بچه شون تهیه کنن اونوقت این خانم......،متاسفم براش.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لطفا
        دیارتبریز.مهتاب.رها.ازرامسر وراز واقعی نظریه
        بدهند.ایااین خانم مقصرنیست.یابازم مردها
        هدف....قرارمی گیرند.بهزادفمنیست هم..

      • بدون نام

        بدون نام 11:23 من هستم نظرم رو قبلا گفتم
        راز

    • گندم مجیدی ...15ساله...پونک قزوین

      والا من دیگه اینطوریشو ندیده بودم ..
      جلل خالق .....

    • بدون نام

      خدایا یکی از گرسنگی شب خوابش نمیبره اینا دعوای برند لباس دارن پس کجا رفت اون انسانیت

    • غنچه

      من تو بازار راه میرم هر جا ofخورده بود خرید میکنم

    • بیهمتا

      کابرمحترم 15:30معنی رمزشفق اینک ی ادم عقده ی کمبودمحبت داره وباجلب توجه دراوردن میخوادعقده هاشوخالی کنه مثل دوست مون رسول 10ساله ک ی ادم بسیاربیماروروانی ک میخوادمثلاجوکراینجاباشه حالامتوجه شدی عزیزم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاربر بیهمتا از رهنمود و ارشاد سرکار هم بسیار سپاسگزارم، و خوشحالم که هنوز افرادی هستند که به خواسته دیگران اهمیت و احترام دارند و حاجت یکنفر کم اطلاع و کم سواد مثل من را برآورده می نمایند بسیار ممنونم،

    • بدون نام

      لعنت به هر چی آدمه پول پرست و پول دوست و اسراف کار و .............. غیره اس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! این ادما رو باس 40-50بار بزنی پس گردنشوووووووووووووووووووون ؛ جووووووووووووووووووووون چه حالی میده باس جفتشووووووونو نفله ، فلج زیر پا له کنن چلاق شن کنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! والسلام . نزار بیشتر بگم که بد جوووووووووووووووووووور اوضا خراب مشه بخام بگم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      برترین ها تو را خدا یک کم دقت کن

    • AMIR 95

      خخخخ زنہ احمق

    • بدون نام

      واقعا متعجبم که گاهی کامنتهای معمولی رو سانسور میکنید و الان کامنتهای منشوری تایید میشه لطفا مسئول بخش تایید رو عوض کنید و یک فرد منصف و متعادل رو جایگزین کنید با تشکر :)))

    • دراكولا تا به تا

      يه جوري ميگه فاميلمون تو خارجه، من بايد لباس مارك بپوشم! والا اين ايراني هايي هم كه ما ميبينيم، واسه يه مهموني لباس گرون ميخرند، تگ رو نميكنند و دوباره پس ميدهند. حالا خانم لباس مارك هم ميخواهي بپوشي، يكي دو تا. نه هر روز يه مارك!
      اقاي محترم شما هم چشمت رو خوب باز ميكردي. دروغ كه بهت نگفته!خوبه ديدي هر روز داره مارك ميپوشه!

    • محبوبه

      بدون نام ۱۲:۳۶
      خیلی خوبه که ادم بتونه از لباس ها و مارک های برند استفاده کنه خب در هرصورت این جور چیزا خیلی رو روابط اجتماعی ماهم تاثیر میزارن...اما مشکل اینجاس که ادم باید به جیب خودش نگاه کنه اول بعد لقمه رو برداره
      اگه اونقد پول داری خب خرج کن ولی اگه نداری چه کاریه که بعدا به فلاکت بیفتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج