۴ عامل ترس مسافران در پرواز
۶۷۷۶۸۸
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
۹۸۳۵ 
ترس یکی از روش‌های دفاعی انسان برای آماده بودن در مقابل حملات دشمن است. انسان با درک یک موقعیت به عنوان تهدید، از لحاظ روحی و جسمی خود را برای رویارویی با آن آماده می‌کند. در بیشتر موارد همین حس متداول می‌تواند ناجی بشر برای گریختن از موقعیتی خطرناک به حساب بیاید؛ اما جایی که دسترسی به راه فرار محدود باشد، تنها می‌تواند موجب افزایش ضربان قلب و تنگی نفس شود.
وبسایت جام جم آنلاین: ترس یکی از روش‌های دفاعی انسان برای آماده بودن در مقابل حملات دشمن است. انسان با درک یک موقعیت به عنوان تهدید، از لحاظ روحی و جسمی خود را برای رویارویی با آن آماده می‌کند. در بیشتر موارد همین حس متداول می‌تواند ناجی بشر برای گریختن از موقعیتی خطرناک به حساب بیاید؛ اما جایی که دسترسی به راه فرار محدود باشد، تنها می‌تواند موجب افزایش ضربان قلب و تنگی نفس شود.

پرواز به ذات خودش، موقعیتی خطرناک برای هر انسانی محسوب می‌شود که توانایی و لوازم پرواز را در طبیعت خود ندارد. پس طبیعی است اگر در نخستین تجربه پرواز کمی نگران باشید. برای حفظ ایمنی فقط می‌توانید خود را با کمربند ایمنی به صندلی ببندید و امیدوار باشید در مقصد آن را به سلامت باز خواهید کرد. این امیدواری زمانی تبدیل به اطمینان و آرامش خواهد شد که همراه با دانش مختصری از اصول اولیه پرواز باشد. در این صورت با نخستین لرزش هواپیما، تصاویر وحشتناک سقوط هواپیما که در فیلم‌ها دیده‌اید، جلوی چشمانتان نقش نمی‌بندند.

در ادامه به چهار مورد از رایج‌ترین مواردی که باعث به وجود آمدن دلهره در مسافران می‌شود، اشاره می‌کنیم.

تکان‌های هواپیما

اگر بخواهیم نگاهی به آمار و سوابق سوانح هوایی بیندازیم، خواهیم دید تقریبا هیچ هواپیمایی بر اثر تکان‌های ناشی از عبور از مناطق پرتلاطم جوی سقوط نکرده است. در زمان کاهش ارتفاع، به این دلیل که هواپیما باید مسیر مشخصی را برای تقرب به باند فرود بپیماید و در این مسیر می‌تواند وارد توده هوای ناپایدار بشود؛ در نتیجه در برخی اوقات تکان‌ها و لرزش‌ها طبیعی به نظر می‌رسد.

چراغ کمربند

در شرایط عادی، این چراغ زمانی روشن می‌شود که هواپیما برای استارت و شروع پرواز آماده است و تا وقتی روشن باقی می‌ماند که هواپیما در مسیر هوایی تعیین شده قرار گرفته و خلبانان از ادامه بدون خطر پرواز مطمئن شوند. هنگام ورود به یک جو ناپایدار و حتی قبل از آن، خلبان پرواز با روشن کردن چراغ کمربندها، به خدمه پرواز و مسافران این هشدار را می‌دهد که بهتر است با قرارگیری در صندلی خود و بسته نگه‌داشتن کمربند از صدمات احتمالی ناشی از تکان‌های هواپیما جلوگیری کنند.

رفت و آمد در کابین

خدمه پرواز، مسئول آرامش بخشیدن به مسافران و ضامن حفظ سلامت آنها از زمان شروع پرواز تا رسیدن به مقصد هستند. هر یک از این افراد موقعیت قرارگیری و وظایف مشخصی دارند. در طول پرواز ممکن است به دلایل کاملا طبیعی و با هدف ایمنی پرواز، جابه‌جایی‌های زیاد این افراد باعث نگرانی برای برخی مسافران شود. بدیهی است در صورت بروز هرگونه خطر، حتی خدمه پرواز نیز ملزم به نشستن روی صندلی خود و بستن کمربند هستند.

قطع و وصل شدن چراغ‌های کابین

شاید این سوال برای افرادی که جزو مسافران کثیرالسفر محسوب می‌شوند، مطرح شده باشد که چرا قبل از شروع پرواز و روی زمین چراغ‌های داخل کابین برای چند صدم ثانیه قطع و مجدد وصل می‌شود. اگر تابه‌حال با چنین اتفاقی مواجه شده‌اید، باید بگویم که باز هم جای نگرانی نیست. هواپیما روی زمین برای تأمین نیروی برق مورد نیاز سیستم‌های الکتریکی خود، از مولدهای زمینی برق استفاده می‌کند. هنگامی که موتور کمکی یا موتورهای اصلی به مدار وارد می‌شود، برای مدت بسیار کوتاهی موجب قطع نور داخل کابین مسافران شده سپس به کار خود ادامه می‌دهند که اتفاقی کاملا طبیعی بوده و جای نگرانی نیست.
انتشار یافته: 1
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
15:42 - 1396/11/26
مرگ بر آمریکا!!!
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج