۶۷۷۷۰۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

واشنگتن بار دیگر حماس را تحریم کرد

دو هفته بعد از آنکه خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس وضع کرد، مجلس نمایندگان آمریکا مجدداً تحریم‌هایی را علیه این جنبش تصویب کرد.

خبرگزاری فارس: مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه (دیروز) به اتفاق آراء لایحه تحریم‌ها علیه جنبش حماس را به تصویب درآورد.

واشنگتن مدعی است که جنبش حماس از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند و به همین دلیل تحت تحریم قرار گرفته است.

این تحریم‌ها در حالی به تصویب درآمده است که دو هفته پیش، وزارت خزانه‌داری آمریکا، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را در فهرست تحریم قرار داد.

پایگاه اینترنتی «آلگماینر» گزارش کرد، «جو ویلسون» نماینده جمهوری‌خواه ایالت «کارولینای جنوبی» که لایحه «جلوگیری از سپرهای انسانی حماس» را ارائه کرده است، مدعی شد: «جهان باید با تهدید تروریست‌های حماس روبرو شود زیرا آنها همچنان به جنایت علیه غیرنظامیان ادامه می‌دهند و از آنها بعنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند».

وی ادامه داد: «من سپاسگزارم که مجلس نمایندگان آمریکا امروز گامی را در مقابل این گروه جنایتکار تروریست برداشت و امیدوارم که سنا نیز خیلی سریع لایحه H.R. ۳۵۴۲ را به تصویب درآورد. من اعتقاد دارم که این لایحه از طریق وضع تحریم‌های شدید علیه حماس، به تضمین زندگی غیرنظامیان فلسطینی بی‌گناه کمک می‌کند».

«اد رویس» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز ادعاهای ویلسون را تکرار کرد و گفت: «حماس به طور مداوم زندگی فلسطینیان بی‌گناه را از طریق استفاده از آنها بعنوان سپرهای انسانی در معرض خطر قرار می‌دهد. این مردان و زنان و کودکان وادار می‌شوند تا در غزه برای تروریست‌های حماس که حملات بی قید و شرطی علیه غیرنظامیان اسرائیلی انجام می‌دهند، بعنوان یک پوشش عمل کنند».

رویس اینگونه ادامه داد: «لایحه امروز به درستی حماس را برای این اقدامات شرم آور و بزدلانه که در تضاد با قوانین بین‌المللی است، پاسخگو نگه می‌دارد».

لایحه فوق همچنین مدعی شده است که حماس از کودکان برای ساخت تونل‌های زیرزمینی خود و تونل‌هایی که از طریق آن به اسرائیل حمله می‌کند، بهره می‌گیرد.

این لایحه تحریم‌ها شامل «مسدود کردن امول» می‌شود و تمامی معاملات افراد تحریم‌ شده در خاک آمریکا متوقف می‌شود و از ورود این افراد به خاک آمریکا جلوگیری می‌شود و هرگونه روادید ورود این افراد به خاک آمریکا که در حال حاضر صادر شده است نیز لغو می‌گردد.

خزانه‌داری آمریکا حدود دو هفته پیش ضمن قرار دادن هنیه در فهرست تحریم‌های آمریکا مدعی شد: «هنیه روابط نزدیکی با شاخه نظامی حماس دارد و طرفدار مبارزه مسلحانه از جمله علیه غیرنظامیان است. بر اساس گزارش‌ها، او در حملات تروریستی علیه شهروندان اسرائیلی مشارکت داشته است.»

آمریکا پیش از این در سال‌های ۱۹۹۷ و ۲۰۰۱ جنبش حماس را تحت دو قانون مجزا به عنوان گروه تروریستی اعلام کرده بود.

تحریم هنیه اندکی پس از آن صورت گرفت که وی با ارسال نامه‌ای به رهبر انقلاب، بر ادامه مبارزه با رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت: «بی‌شک ایران با هدایت‌های بزرگوارانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، برتری بزرگی در تقویت مجاهدین و ریشه‌دار کردن گزینه مقاومت و مبارزه در فلسطین داشته و خواهد داشت.»

جنبش حماس نیزدر واکنش به تحریم هنیه، این اقدام آمریکا را نشانه «ناکامی فشارهای آمریکا به مقاومت فلسطین» دانست.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای جنبش حماس و الصابرین را به ارتباط با ایران متهم کرده و گفت: «این تحریم‌ها، گروه‌ها و رهبران تروریستی، از جمله دو گروه تحت پشتیبانی و فرماندهی ایران، را که ثبات خاورمیانه را تهدید کرده، روند صلح را تضعیف کرده و به متحدان ما یعنی مصر و اسرائیل حمله می‌کنند، هدف قرار داده است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج