جاباما
۶۷۷۷۲۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پاسخ وزارت امور خارجه به اظهارات مکرون

سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهور فرانسه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران خواستار تحقق و تحكيم صلح و امنیت همسایگان و منطقه حساس و پر التهاب خاورمیانه است و در این راه و با در نظر داشت اصول ثابت خود كه تقويت ثبات و امنيت برای خود و همه منطقه است، تمامی تلاش و توان خود را در جهت مبارزه با تهدیدات امنیتی و بی ثبات ساز گروه های تروريستی به کار گرفته است.

پایگاه اطلاع رسانی دولت: سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهور فرانسه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران خواستار تحقق و تحكيم صلح و امنیت همسایگان و منطقه حساس و پر التهاب خاورمیانه است و در این راه و با در نظر داشت اصول ثابت خود كه تقويت ثبات و امنيت برای خود و همه منطقه است، تمامی تلاش و توان خود را در جهت مبارزه با تهدیدات امنیتی و بی ثبات ساز گروه های تروريستی به کار گرفته است.

قاسمی افزود: اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش و تروریسم تکفیری به درخواست برخی دولت ها و با همکاری و مشارکت ديگر دولت های منطقه انجام شده است و این اقدامات نه تنها مغایرتی با موازین بین المللی نداشته بلکه در ایجاد امنیت در منطقه و حفظ یکپارچگی و حاکمیت ملی دولت هایی که در معرض تهدید تروریسم داعشی بودند و هم چنين صلح و امنيت جهاني و حفاظت از ديگر مردم بيگناه در ساير كشورها از جمله كشور فرانسه مفید و موثر واقع شده است. بی شک اين كشورها بايد قدردان اين تلاش مهم جمهوری اسلامی ايران باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه مبتنی بر نوعی پیشداوری و نگاه غیر واقع بینانه به تحولات منطقه است. داشتن چنین رویکرد جانبدارانه کمکی به بهبود اوضاع نخواهد کرد. جمهوری اسلامی ايران با نگاهی منطقی و واقع بينانه و با درک شرايط اروپای امروز و بخصوص شرايط فرانسه بعد از ايالات متحده آقای ترامپ انتظار دارد اروپا بتواند در مسير همگرايی و استقلال و داشتن درک واقع بينانه از تحولات جهانی و اين منطقه حساس گام های دقيق تری در جهت صلح و امنيت جهانی بر دارد.

قاسمی تصریح کرد: توانمندی های موشکی ایران درچارچوب دکترین نظامی ایران که مبتنی بر سياست های تدافعی و بازدارندگی است قرار دارد و آنچه خطر واقعی است رقابت ايالات متحده و برخی كشور های اروپايی در فروش سلاح های پیچیده و پیشرفته به برخی کشورهای خاص منطقه است که اقدامی تحریک کننده به شمار می رود و با اين انباشت تسليحات و تقويت و گسترش زرادخانه های پر شمار ناامنی و بی ثباتی منطقه ای را افزایش می دهد.

قاسمی تاكيد كرد: جمهوری اسلامی ایران با بهره گيری از تجارب تاريخی و بخصوص تجارب تلخ چند دهه اخير كه باعث تجاوز و حمله نظامی يک رژيم ديكتاتور سر تا پا مسلح به سلاح های دريافتی از بسياری از كشور های جهان و بخصوص برخی كشورهاي اروپايی كه دوستان فرانسوی بدان بيش از ديگران واقفند ، هرگز اجازه نخواهد داد ديگران در جهت كاهش توان دفاعی و باز دارندگی ايران صلح جو سخن و يا تلاشی با معيار های دو گانه داشته باشند و در عين تكرار و ابراز نگراني از توان دفاعي ايران به فروش و تسليح ديگر كشورهای منطقه به انواع سلاح های فوق پيشرفته اقدام نمايند. آنانی كه نگران توان دفاعی و بازدارنده ايران هستند ، بعد از مرور تاريخ جنگ تحميلی هشت ساله و ديگر اقدامات غير منطقی خود در قبال مردم بزرگ ايران بهتر است هر چه سريعتر از صدور انواع سلاح های كشتارجمعی و ديگر تسليحات به كشور های منطقه خودداری نمايند ، كه اگر خطری منطقه را تهديد می كند همانا حمايت از كشورهای حامی تروريسم تكفيری و فروش تسليحات و دخالت های نا بجای ديگران در اين منطقه خواهد بود.

قاسمی در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از سال‌های گذشته مبتکر ایجاد ترتیبات امنیتی با مشارکت کشورهای منطقه خلیج فارس با هدف برقراری ثبات و امنیت در چارچوب همکاری همه کشورهای این منطقه بوده است و نگرانی های ساختگی و ذهنی کشورهای فرا منطقه ای از توانمندی های دفاعی خود را غیر قابل قبول می داند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج