جاباما
۶۷۷۷۸۸
۱۴ نظر
۵۰۰۵
۱۴ نظر
۵۰۰۵
پ

بطحایی: آموزش و پرورش، نیازمند تحول است

وزیر آموزش وپرورش در جمع خیرین مدرسه‌‌ساز با اشاره به اهمیت جوانگرایی در مجمع خیرین تاکید کرد: خیرین مدرسه‌‌‌‌‌ساز فرهنگ خیری را بیش از پیش در جامعه به خصوص در بین جوانان گسترش دهند.

خبرگزاری ایلنا: سیدمحمد بطحایی در دیدار با روسای مجامع خیرین مدرسه‌‌‌ساز سراسر کشور که در سالن اجتماعات سازمان نوسازی، توسعهو تجهیز مدارسبرگزار شد، گفت: هر آجری که توسط خیرین در ساخت مدرسه استفاده می‌شود، ساختمان یک مدرسه را نمی‌سازد بلکه فرهنگ آینده یک کشور را می‌‌سازد و تمدن یک مملکت را به وجود می‌‌‌آورد.

وی افزود: هر چند ممکن است تلاش‌های خیرین از دید مسئولان پنهان بماند اما اجر اخروی آن همواره نزد خدای متعال محفوظ خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: وقتی صحبت از تحول در یک جامعه می‌‌‌شود منظور فقط معنای آکادمیک و مدیریتی آن نیست؛ بلکه منظور تطابق فعالیت‌های جامعه با نیازهای روز جامعه است و اگر جامعه‌‌ای این انطباق را انجام ندهد با نیازهایش فاصله می‌‌گیرد و این دردی است که آموزش و پرورش ما به آن دچار است و شدیدا نیازمند تحول است.

بطحایی ادامه داد: متأسفانه یکی از سازمان‌‌‌هایی که افراد در مقابل تحولاتش مقاومت می‌‌کنندْ آموزش وپرورش است اخیرا با هدف ایجاد نشاط در دانش‌‌آموزان ابتدایی قدم بسیار کوچکی در زمینه حذف آزمون برداشتیم؛ اما متاسفانه با هجمه‌ای عظیم در این زمینه مواجه شدیم. هرچند اینجانب با تمام وجود جلوی فشارها ایستادگی خواهم کرد.

وی افزود: در جامعه امروزی مشاهده می‌کنیم برخی جوانان با کوچکترین مشکل اقدام به خودزنی می‌‌‌کنند یا در زندگی مشترک سریعا سراغ طلاق می‌روند. این ناشی از آن است که افراد در مدرسه مهارت صبر و تحمل و حل مسائل زندگی را فرانگرفته‌اند. امروز ما با تحول و تغییر دنبال آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌‌آموزان هستیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما امروز مخالف جداسازی بچه‌ها با معیارهایی همچون پولدار و بی‌‌‌پول و فرزندان مقامات و افراد عادی هستیم و خواهان سبک شدن کیف بچه‌ها از کتاب‌‌های کمک درسی هستیم. بنابراین آزمون را از دوره ابتدایی حذف کردیم تا نشاط و سرزندگی را به مدارس هدیه دهیم.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: تحول در فضای مدارس نیز باید انجام شود و خیرین جوان نیز به مجامع خیرین مدرسه‌‌ساز بپیوندند و این تلاش بیش از پیش، اعضای مجامع را می‌طلبد تا فرهنگ مدرسه‌‌سازی و خیری در جامعه نهادینه شود.

بطحایی اجرای طرح‌‌هایی مانند خواهرخوانده در امر مدرسه‌‌سازی را به خیرین پیشنهاد کرد و اظهار داشت: چقدر خوب است دانش‌آموزان ناحیه۳ شیراز مدرسه‌‌ای در یکی از روستاهای سرباز سیستان و بلوچستان بسازند تا فرهنگ مدرسه‌‌سازی در جامعه ارتقا یابد.

وی از اختصاصی شدن منابع درآمدی آموزش و پرورش در سال ۹۷ خبر داد و تصریح کرد: تاکنون اگر ملکی در آموزش و پرورش فروخته می‌‌شد پولش به خزانه واریز می‌‌شد اما از سال آینده پس از دو هفته این مبلغ می‌تواند در همان استان هزینه شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کی کجا بازی گوشی جون جونک بازی

    • بدون نام

      باید آموزش برای همه مردم از هر قشری یکسان باشه نه اینکه یه نفر پنجاه میلیون پول بده بچشو مدرسه نمونه ثبت نام کنه رشته عالی توی بهترین دانشگاه قبول بشه بچه های دیگه به خاطر نداشتن پدر پولدار سال ها پشت کنکور بمونن و عمرشون تلف بشه

    • بدون نام

      فعلا خودت و خانوادت خصوصا دختر قاچاقچیت بیشتر به تحول نیاز دارید، چهاردرصدی

    • بدون نام

      تاحالا که همه طرح های بزرگ ا.پ روبه عقب بود

    • بدون نام

      ممنون از وزیراموزش و پرورش تصمیمات مفیدی گرفتند امیدوارم این روند ادامه داشته باشه

    • بدون نام

      دوالت با حمایت از مدارس غیر انتفاعی که در متراژ های کوچک اداره میشوند تیشه به ریشه علم وفرهنگ میزند باید تمام مدارس غیر انتفاعی در متراژ های کمتر از دو هزار متر جمع اوری وبسته شوند که به نوعی به خاطر پول در اوردن هم شاگردان را استسمار میکنند وهم معلمان ودبیران را ونمره را به پول میفروشند نه به دانش

    • معلم

      تحول ولش كن اضافه كاري معلماتو بده كه از فروردين ٩٦ به بعد پرداخت نشده آقا،بعد به تهوع مي رسي

    • معلم

      تحول ولش كن اضافه كاري معلماتو بده كه از فروردين ٩٦ به بعد پرداخت نشده آقا،بعد به تهوع مي رسي

    • تيچر

      گام اول در تحول برداشتن افرادي پوسيده مانند آقاي بطحايي از آموزش و پرورش است. نظراتشون در زمان آقاي فاني هم شنيدني بود!!!

    • صبور

      الان فقط خيرين و مردم آبروي آ پ حفظ كردند كي به اين ارگان پر جمعيت مصرفي(در ايران-از نظر آقايون) توجهي مي كنه

    • بدون نام

      تو هم زورت به بچه هايي ابتدایی داره میرسه. خجالت بکش،بخدا . حذف کزدم حذف کردم آزمون ها را. بچه ی من تو افسرده کردی با این بی برنامه گی ات. الان وقت اعلام حذف بود اول پاییز شهریور پس کجا بودی. خدا ازت نگذره بخاطر این کارت. البته داری از مدارس غیر دولتی و ثروتمندان داری حمایت میکنی. تا دانش آموزان مستعد فقیر بجایی نرسند ودر کلاس های بالای چهل نفر عمرشون تلف بشه

    • بدون نام

      ایران نیاز به تحول دارد

    • بدون نام

      اگر راست میگی چرا بعضی از افرادی که در دوران کل تحصیلشون نمرات خوبشون ده یا دوازده بوده الان معلم هستن وبچه های مردم باید زیر دست اینا یه چیزی بشن بر عکس اونابی که همیشه معدلشون بیست بوده باید کنج خونه بنشینن تازه اونا مسخره شونم میکنن ای ننگ به این عدالت

    • بدون نام

      چیه میخواهید محتوای درسی را نابود کنید وکاری کنید که فرزندان ما هویت خود را فراموش کنند نخیر کور خوندید ما فرزندانمان را خود تعلیم میدهیم وبا تاریخ وجغرافیای کشورمان وآرمانهایمان آشنا میکنیم .حتما آقای حداد عادل آمریکایی وبقیه دوستان روسی میخواهند آموزش وپرورش ما را هدایت کنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج