۶۷۷۹۰۷
۳۸ نظر
۵۰۱۰
۳۸ نظر
۵۰۱۰
پ

مسئول ساکت جریان کهریزک و مدعی امروز؛

آیا احمدی نژاد بازداشت می‌شود؟!

آیا با استناد به همین سخنان تند و تیز دیروز احمدی نژاد که از تعرض به رهبری، حاکمیت، دستگاه های حاکمیتی در آن ملاحظه شد تا مطرح شدن احتمال تحریک افکار عمومی توسط او و اطرافیانش علیه حاکمیت، می توان نسبت به بازداشت او و برخی نزدیکانش اقدام کرد؟ این سئوالی است که پاسخ آن تنها در دست تصمیم گیرندگان دستگاه های امنیتی است و باید دید که آنها این دلایل را کافی می دانند یا خیر؟

تابناک: دیروز دادگاه «حمید بقایی» از یاران نزدیک احمدی نژاد برگزار شد و «محمود احمدی نژاد» و مشایی برای حضور در این دادگاه حاضر شدند، اما اجازه حضور در دادگاه به آنان داده نشد. البته احمدی نژاد سخنانی را جلوی درب ورودی دادگاه ایراد کرد؛ سخنانی که تندتر از همیشه علیه نظام و ارکان آن بود؛ گویا هرچه مساله برخورد با او و اطرافیانش جدی تر می شود، او هم دوز سخنانش را علیه نظام و ارکان حکومت تندتر می کند.

احمدی نژاد در حالی شرایط فعلی کشور را غیر عادلانه برای عده ای خوانده و از جلوگیری از حرف زدن آزاد و آزادانه سخن گفته است که خود او در همین سخنان دیروزش تندترین عبارت و جملات را علیه نظام، قوه قضائیه و برخی ارکان دیگر حکومت بر زبان جاری ساخت؛ در حالی که تجربه ۸ ساله دولت او هنوز هم از یاد مردم و سیاسیون نرفته است.

آیا احتمال بازداشت احمدی‌نژاد وجود دارد؟

گویا او فراموش کرده که تقریبا تلاش داشت همه چهره ها و جریانات مختلف نظام را در مقابل هم قرار دهد و بواسطه یکدستی بخش های مختلف کشور از حیث تفکر سیاسی، کار را به جایی رسانده بود که جریان اصلاحات تقریبا اجازه هیچگونه فعالیتی در دوران ۸ ساله دولت او نداشت. احمدی نژاد احتمالا از یاد برده است که چه تعداد از چهره های سیاسی و روزنامه نگاران در جریان ۸ ساله دولت او بازداشت و راهی زندان شدند؟ و برخی احزاب هم با حکم وزارت کشور او منحل اعلام شدند.

جالب است که او از شرایط دستگیری و زندانی کردن افراد انتقاد کرده و گفته که «در زندان ها و افراد را بدون ملاحظه دستگیر می‌کنند، جنازه را تحویل می‌دهند و بعد هم می‌گویند معتاد بوده است، خودکشی کرده است.» یک سئوال بی پاسخی که هیچگاه تاکنون احمدی نژاد به آن جوابی نداده است این است که احتمالا او موضوع کهریزک و ستاربهشتی و برخی اتفاقات سال ۸۸ را از یاد برده است؟

احمدی نژاد شاید یکی از معدود افرادی است که در این زمینه نه تنها نمی تواند در نقش پرسشگر و مدعی ظاهر شود، بلکه او در موضع اتهام قرار دارد و باید پاسخ بدهد که چرا به ویژه در ۴ ساله دوم دولت او افرادی دستگیر شده، به زندان افتادند و پس از آن تنها جنازه این افراد از زندان بیرون آمد؟ حالا او می خواهد بگوید وظیفه بر عهده قوه قضائیه و نهادهای امنیتی بوده، بله؛ اما ایشان در آن زمان در مقام رئیس جمهور چرا خواستار پاسخگویی و پیگیری این موضوعات نشدند؟

احمدی نژاد نه تنها در مقام رئیس جمهور وقت این مسائل را پیگیری نکرد و پاسخی به آن نداد، بلکه متهم اصلی یکی از اتفاقات خجالت آور سال ۸۸ یعنی «سعید مرتضوی» دادستان وقت تهران را در دولت بکار گرفت و حمایت و پشتیبانی جدی از او کرد! حالا چطور است که ایشان آن زمان که باید سئوال و پیگیری می کرد و البته قدرتش را هم داشت، هیچ کاری نکرد، اما امروز که کار به برخورد با او و اطرافیانش رسیده، در مقام پرسشگر ظاهر می شود؟

او در یک سخنرانی در سال ۹۰ تاکید می کند که در دیدار با یکی از مقامات عالیرتبه نظام عنوان کرده است که بعد از سال ۸۸ درخواست می کند که به او اجازه بدهند با رفتار احمدی نژادی همه افرادی که به عنوان سران معترضان شناخته می شدند را حذف کند! که این مساله پذیرفته نمی شود. یا در جایی «احمدی مقدم» فرمانده سابق نیروی انتظامی از درخواست و اظهار نظر او (احمدی نژاد) برای دستگیری «موسوی، کروبی و خاتمی» و جمع کردن غائله ۸۸ سخن گفته است! حالا چنین فردی مدعی آزادی و عدالت می شود و از دستگیری افراد گلایه دارد؟

او در بخش دیگری از سخنان دیروزش گفته که «بدون اینکه یک مرجع مستقل، مورد قبول، اعتماد و اطمینان مردم حرف آنها را تایید کند، یک‌طرفه می‌زنند و می‌روند. معلوم است که ملت نمی‌تواند باور کند. باید کسانی باشند که مورد اعتماد مردم و مورد قبول مردم باشند. خب می‌خواهیم از این رفتار شکایت کنیم، به کجا باید شکایت کنیم؟! جایی نیست، رهبری هم که می گویند مسئولیت عملکرد دستگاه قضایی و بقیه دستگاه‌ها به عهده ایشان نیست. کسی که در دستگاه دولتی و حکومتی مورد ظلم واقع می‌شود چه کار باید بکند؟! به کجا باید مراجعه کند؟! به خودشان؟! اگر خودشان مورد اعتماد بودند که مشکلی پیش نمی‌آمد! چه راهی در برابر ملت باقی می‌ماند؟! ملت به کجا باید شکایت کند از دست کسانی به مردم ظلم می‌کنند؟! این یک سوال اساسی است.»

رفتار و سخنان احمدی نژاد به اندازه ای متناقض و مغایر با هم است که هیچگاه مردم نمی توانند چنین سخنانی را از او پذیرا باشند. مشکل احمدی نژاد با قوه قضائیه و ساختار آن نیست، بلکه مشکل او بیشتر شخصی و بدلیل چالشی که با «لاریجانی ها» دارد و برخوردی که قوه قضائیه با او و یارانش کرده؛ است. چراکه اگر تاکنون با آنها برخوردی نشده بود، هیچگاه او در مقام منتقد دستگاه قضایی هم ظاهر نمی شد، نمونه آن را می توان در ۸ سال دولت داری او ملاحظه کرد.

احمدی نژاد در زمان ریاستش بر دولت های نهم و دهم ارتباط بسیار حسنه ای با رئیس قوه قضائیه وقت یعنی آیت الله هاشمی شاهرودی داشت و اتفاقا افرادی مثل «غلامحسین الهام» سخنگوی وقت دستگاه قضایی، «محمد شریف ملک زاده» عضو هیات امنای دانشگاه عدالت (دانشگاه آیت الله هاشمی شاهرودی) و مهمتر از همه «سعید مرتضوی» دادستان وقت تهران را از قوه قضایه در دولت بکارگیری کرد و البته نزدیکی و همراهی زیادی هم با آنان داشت.

این تفاسیر بیانگر این است که احمدی نژاد با قوه قضائیه و ساختار آن در گذشته نه تنها مشکلی نداشته، بلکه افرادی را هم از این قوه دعوت به همکاری کرده و البته حاضر شده است برای ماندگاری آنان در دولت و همکاری با آنها هزینه هم پرداخت کند، ضمن اینکه او در آن زمان بواسطه حضور «علی لاریجانی» در قوه مقننه منتقد این قوه بود، اما هیچ گاه انتقادی از قوه قضائیه نمی کرد.

حالا که دستگاه قضایی بواسطه تخلفات احمدی نژاد و نزدیکانش در ۸ سال زمامداری شان، قصد برخورد با آنان را کرده است و البته «آیت الله آملی لاریجانی» در راس این قوه قرار گرفته است، احمدی نژاد منتقد قوه قضائیه شده و این سئوالات را مطرح می کند که «اگرکسی که در دستگاه دولتی و حکومتی مورد ظلم واقع می‌شود چه کار باید بکند؟! به کجا باید مراجعه کند؟! به خودشان؟!» احمدی نژاد این سئوال را پاسخ بدهد که مگر قبلا سازوکار متفاوتی از آنچه الان هست، مستقر بود که داد انتقادش امروز بلند شده است؟

او در سخنان روز گذشته اش مثل وعده هایی که در داخل برای مردم و در سازمان ملل برای بشریت و دول مختلف می داد و هیچکدام هم محقق نشد، بازهم وعده داد. او گفته « اما عزیزان به شما عرض کنم به لطف خدا و به فضل الهی این شرایط به زودی به نفع ملت اصلاح خواهد شد. کجای دنیا ظلم پایدار بوده که اینجا بخواهد پایدار باشد؟!»

احمدی نژاد همچنین گفته که «بسیار خب! فعلا دست شماست. اما به لطف خدا به‌همت ملت، به‌زودی شرایط کشور به‌نفع ملت به نفع آرمان‌های انقلاب به‌طور اساسی تغییر خواهد کرد.» موضوعی که شائبه مطرح شده توسط برخی دستگاه های امنیتی را که گفته بودند «احتمال تحریک اولیه اغتشاشات اخیر با همراهی یک مقام ارشد سابق و اطرافیان او وجود دارد» را بار دیگر در ذهن متبادر می سازد.

آیا با استناد به همین سخنان تند و تیز دیروز احمدی نژاد که از تعرض به رهبری، حاکمیت، دستگاه های حاکمیتی در آن ملاحظه شد تا مطرح شدن احتمال تحریک افکار عمومی توسط او و اطرافیانش علیه حاکمیت، می توان نسبت به بازداشت او و برخی نزدیکانش اقدام کرد؟ این سئوالی است که پاسخ آن تنها در دست تصمیم گیرندگان دستگاه های امنیتی است و باید دید که آنها این دلایل را کافی می دانند یا خیر؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مازیار

      ..... چه ربطی به احمدی نژاد داره . احمدی نژاد حرف مردم رو بهتر درک میکنه و طرف مردم رو میگیره و شما از این دارید میسوزین.

    • بدون نام

      چه جالب تابناک داره از قتل ستاربهشتی مینویسه!! اونم الان بعداین همه سال. منافع تون هر جا حکم میکنه اینقد بی چشم و رو میشین. تاالان کجابودین؟ باهمه خیانت ش و حماقتش اتفاقا داره راست میگه اینجارو احمدی نژاد

      پاسخ ها

      • جواد

        عالی

    • جوان ایرانی

      این جناب تا مملکت را برهم نریزد و تفرقه اساسی ایجاد نکند ول کن نیست.
      ما اگر نخواهیم شما و کلامتان را نشنویم به چه کسی باید مراجعه کنیم؟؟؟!!! این را خودت پاسخ بده!
      چرا از جانب ملت حرف میزنید؟ تعداد شما ۴ میلیون بیش نیست. چرا سرنوشت ۷۶ میلیون نفر دیگر را فدای دنیاخواهی خودت میکنی؟؟؟
      امیدوارم رهبر عزیز یک حرکت اساسی در مورد این فرد انجام دهد.
      به نظرم باید حصرش کنند. والله خسته شدیم از دست این آدم بی خرد

    • بدون نام

      ... خیلی مشکوک میزنه.... مردم نبایدفریب بخورند...

    • بدون نام

      حرف ش درسته هر چند از کارهای که کرد خوشم نمیاد

    • بدون نام

      جناب سر دبیر روز نامه کیهان چرا مغلطه میکنی اولا همه دلیلی که گفتی در زمان خود چنین بوده و چنان بوده چرا خودش چنین نکرده جواب هست ولی کوتاه سخن فرض گفته شما درست ولی برادر گرامی اولا در ان زمان شرایط نفرات مسئولین موقعیت همه همه متفاوت ؟ثانیا قرار نیست اگر به کسی ظلمی شد محکومش کنیم که خودت چنین بودی چنان مگر به قول خودت ان زمان( موسوی کروبی وهاشمی غیره ناراحت نبودن در صورتی که خودشان ۲۵سال سکاندار بودن از چه ناراحت بودن )اگر بخواهم برایت دلیل بیاورم حتی سواد تفسیرش را هم نداری فقط اگر بتوانی همین دلیل را بفهمی دیگر بیمورد۰۰۰۰۰۰۰۰

    • بدون نام

      احمدی نژاد اگر مجرم بود چرا در هشت سال رییس جمهور بودن قوه قضاییه با او برخورد نکرد ......برخورد با احمدی نژاد برای نظام گران تمام می شود چون اون وقت می گویند نظام مشکل دارد نمی شود همه اقایان موسوی،کروبی،خاتمی،هاشمی ،احمدی نژاد و...بعد از سلب مسیولیت مشکل دارند

    • بیخیال

      دمش گرم
      لااقل داره جبران بی کفایتی گذشته رو میکنه با افشاگری های بموقع.

    • Mehdi

      اسمان این جهان ما و منی ست اقای احمدی نژاد.اون زمانی که با دلقک بازیات ایران رو تا مرز سقوط پیش بردی احتمالا یادته..

    • بدون نام

      نشه بهتره

    • بدون نام

      خبری این چرت وپرتهاازروی بغض مینویسی مردم به درک واقعی رسیدندوشماخودتن راتخریب میکنید اگرکسی زبان حقی راگفت بازداشت شدن یانشدن مهم نیست مهم جسارت احمدی نژاداست که واقعیتهای جامعه رابیان میکند شما بزاربه هرگونه حساب .ظلم پایدارنیست ونخواهدبود

    • بدون نام

      مردمو گزاشتین سر کار مدیران نادان ونابلد در جامعه را بچسبید که افسار مردم و کشور دستشونه هر کجا بخوان میبرن وای بحال اون کشوری که مدیران انها از کوچک تا بزرگ فاسد و منافق باشند

    • بدون نام

      این رو باید تیرباران کرد،با اون همه اشتباهات فاجعه باری که دیدیم

    • قاسمی

      چرااین را اعدام نمیکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا که داره چهارتا حرف راست میزنه باید بیشتر افشا کنه

    • بدون نام

      این مارمولک که این همه بدبختی برای مردم بوجود اورد از میگرد تعداد ی جوان نه اختلاس کردنونه دزدی ونه هیچ مشکلی برای نظام داشتن یا این مردم بدبخت چقدر چوب بی فکر مسولین بخورن بازداشت کنی این مارملک

    • بدون نام

      حرف حق تلخ است

    • بدون نام

      مدیران دانا= کشور در امنیت وارامش

    • بدون نام

      ای خواص بی خاصیت .کجایید که این مردک جولان میدهد .مگر ما خط قرمزمانرهبری واصل نظام نیست پس چرا ساکت نشسته اید .اگر این حرفها یه فرد عادی میزد چه بروزش میاوردید. تا دور نشد و فتنه ای دیگر بپا نشده از طرف ایشان .جلووش را بگیرید .دیوانه شده است .

    • بدون نام

      جرأت بازداشت احمدی نژاد را ندارند چون می‌دونن پشتوانه ی بسیار عظیم و نهفته ی مردمی و مخصوصا قشر ضعیف و متوسط اقتصادی را دارد

    • علی

      تابناک جون تو چرا میسوزی

    • فرهاد

      هرچی جلوتر میریم حقایق سال ۸۸واضح تر میشه

    • شهروند

      جوان ایرانی برو کشکتو بساب شلید تو هن از قماش ستمگر هستی ۱۰۰%حرفای محمود صحیح وبجا و قابل قبول۹۰%ایرانی هستش از راه نه چندان دور دستاش رو باید بوسید به فکر فقرا و بیجاره ها بوده وهست و خواهد بود درود بر شیری که مادرش بهش داد پاک و حلال

    • یکتا

      هرکس جای محمود بود بدتراز اینها میکرد باز هم به غیرتش که باهمه سختیها از ارمانهای امام دفاع میکنه در صورتیکه اصلاح طلب و اصولگرا ارمانهای امام رو فراموش کردن و دست از فساد بر نمیدارن و خدایی اگه محمود فاسد بود روچشم مسولین جا داشت

    • بدون نام

      درود براحمدی نژاد! !!زنده باداحمدی نژاد! !!!!!

    • بدون نام

      خداوکیلی مسله احمدی نژادرافیصله بدیدمردم خسته شدن....

    • بدون نام

      چوب خدا صدا نداره . دوستان دیروز و دشمنان امروز چه جفاهایی که در حق عده ای به ناحق نکردند . انروز سرمست برای به در کردن رقیب با اتهامات و دروغهای ... هنوز در آخرت باید جوابگو باشند

    • حاج یوسف

      سیاست اینجوریه یه روزبالایی یه روزپایینی

    • ناصر

      زنده باد دکتر احمدی نژاد
      خیلی دوستت داریم دکتر
      به دشمنانت ضرر دادی حق میدم به اونها
      البته کم کم جبران کردن
      ترسشون از اینه که خواهی آمد
      میخوان پرونده بسازن ونتونی بیای
      نذار موفق بشن
      البته اینها علی(ع)راهم خانه نشین کردند
      ولی نام علی رو بیاری

    • بدون نام

      واقعا اگه احمدی نژاد از بین مسولیت بردارید دیگه ایران کی داره کدام یک از مسولیت حرف حق میزنن البته خیلی از مسولیت درون خوبی دارن ولی شجاعت ندارن اگه دکتر از سر راه بردارید بلاهای آسمانی یکی یکی نازل خواهد شد

    • سرباز وطن

      بنظر من این آدم نفوذی دشمن هست که این حرکات ها را انجام می دهد و این حرفها را میزند میخاد ملت را بر علیه حکومت وادار به اختشاش و کشور را بهم بریزد ملت نباید گول این آدم دروغگو را بخورند

    • بدون نام

      آفرین بر کاربران شهروند .ناصر ویکتا زبان ملتید

    • بدون نام

      عدو شود سبب خیر.......

    • بدون نام

      مموتی بیشین میفرستنت پیش ننه چاوز

    • بدون نام

      نه احمدی نژاد به درد مردم میخوره نه ...همشون انگار وظیفه دارن و داشتن که مردمو اذیت کنن....فقط رهبر عزیز

    • محمد

      این آقا محمود خیلی مدعی است مگر رهبری نفرمود آنهایی که همه چیز در اختیارشان بوده نباید مدعی و در نقش اپوزسیون باشند ...

    • رحیم جاوید

      اگر توی این چهل سال اینقدر نیرو وهمتشان را صرف ضربه زدن بهم نمی کردند این وضع وحالمان نبود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج