۶۷۷۹۴۸
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

مشکل مردم تهران بلیت هزار تومانی مترو نیست

اعضای شورای شهر تهران پیشنهاد افزایش ۲۵ درصدی قیمت مترو را در روزهای آینده بررسی می‌کنند. با توجه به اینکه به نظر نمی‌رسد آنها با این پیشنهاد مخالف باشند انتظار می‌رود قیمت بلیت مترو برای سال آینده تا هزار تومان افزایش پیدا کند.

اعتمادآنلاین: اعضای شورای شهر تهران پیشنهاد افزایش ۲۵ درصدی قیمت مترو را در روزهای آینده بررسی می‌کنند. با توجه به اینکه به نظر نمی‌رسد آنها با این پیشنهاد مخالف باشند انتظار می‌رود قیمت بلیت مترو برای سال آینده تا هزار تومان افزایش پیدا کند؛ موضوعی که انتقادهایی را در پی داشته و برخی آن را خلاف اهدافی چون تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی می‌دانند، اما محمد علیخانی عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران به اعتمادآنلاین می‌گوید: «من فکر نمی‌کنم در حال حاضر مشکل مردم بلیت هزارتومانی مترو باشد، آن هم در دوره و زمانه‌ای که هزینه‌ها اینقدر بالا است و هزار تومان رقم چندان بالایی نیست.»

او ادامه می‌دهد: «مشکل واقعی مردم تهران در حال حاضر عدم دسترسی مناسب به مترو و ازدحام فوق‌العاده زیاد مترو در اثر نبود واگن کافی است. برای رفع این مشکلات باید هزینه کرد و هزینه این اقدامات هم باید از یک راهی تأمین شود، نمی‌شود که مترو را تعطیل کنیم.»

علیخانی اضافه می‌کند: «در روزهایی که در تهران برف سنگین بارید شاهد بودیم که چطور مردم در فرودگاه امام خمینی اسیر شدند و حتی تاکسیران‌ها قیمت رساندن آنها به شهر را تا یک میلیون تومان بالا بردند. اگر ما به اندازه کافی واگن داشتیم و به جای یک قطار چند قطار در خط فرودگاه امام تردد می‌کرد شاهد بروز چنین مشکلاتی نبودیم. این‌ها مشکلات واقعی مردم تهران است، نه قیمت هزار تومانی بلیت مترو.»

برخی از اعضای شورای شهر تهران در دوره گذشته شهرداری تهران به وضوح اعلام می‌کردند که به دلیل عدم اجرای تعهدات دولت در مورد مترو، شهرداری مجبور است هزینه توسعه مترو را از مردم بگیرد، اما در این دوره با توجه به ارتباط خوب دولت و شهرداری انتظار می‌رفت این روند متوقف شود.
علیخانی در مورد این موضوع می‌گوید: «دولت هم وارد عمل شده است. در جلسه‌ای که روز چهارشنبه با معاون اول رئیس‌جمهور داشتیم قراردادی منعقد شد که بر اساس آن دولت تعهد کرد با اعتبار خودش ۲ هزار واگن به متروی کلانشهرها کمک کند که بخش زیادی از آنها سهم تهران است. اگر به این تعهد عمل شود شاهد دو برابر شدن واگن‌های تهران خواهیم بود اما این کار زمان‌بر است و برای توسعه و اداره مترو کافی نیست. ضمن اینکه طی همین یکی دو ماه گذشته با توجه به بالا رفتن نرخ دلار و یورو ما شاهد افزایش ۴۰ درصدی هزینه‌ها هستیم.»

او ادامه می‌دهد: «با توجه به استخدام‌های فراوانی که در دوره گذشته مدیریت مترو اتفاق افتاده، درآمد فعلی متروی تهران کفاف حقوق پرسنل آن را هم نمی‌دهد، پس از کجا باید هزینه اداره مترو و توسعه آن را به دست آورد؟»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      مملکت از بی مدیریتی داره نابود میشه..
      هر روز یک مصوبه
      هر روز یک قانون جدید
      برید ببینید چند نفر از ایرانی ها از کشور خارج شدند و الان تو اروپا و امریکا زندگی می کنند. خیلی هاشون جزء نابغه های کشور بودند. مدیریت کنونی که 99 درصد دست سرداران محترم است کشور رو به این روز درآورده.
      مدیریت مترو هم چند سالی بود که دست یکی از سرداران داده بودند. واقعا این لقب برازنده نامشان بود؟ چرا و ما تا کی باید چوب بی دانشی این افراد رو بخوریم..

    • بدون نام

      عده ای لنگ همین هزارتومن هستند.

    • بدون نام

      مشکل مدیران پست هستند

    • بدون نام

      از جیب مردم خرج کنید و بعد افتخار شو دولت ببره که ما توسعه دادیم

    • بدون نام

      اخه مگه دیوانه اید مردم نون ندارند بخورند وشما هی همه چیز را گران میکنید خدا لعنتتان کند

    • بدون نام

      همه چی در مملکت ما اضافه میشه به جز حقوق مستمری بگیران

    • بدون نام

      این درآمدی که از مردم این سرزمین بدست آورده اید خونیست که در زندگیتان میخورید.چطور میتوانید با به بدبختی کشیدن این مردم حقشان را در کازینوهای آمریکایی خرج کنید.همانطور که خون مردم را خرج فرزندانتان کردید همان خونها گریبانگیر فرزندانتان خواهد شد خدا جای حق نشسته.

    • بدون نام

      مشکل کم عقلی مسئولان وخائن بودن آنهاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج