۶۷۸۲۹۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

میانگین سنی تیم های هفدهمین دوره لیگ برتر

لیگ هفدهم رفته رفته به روزهای آخر خود نزدیک می­‌شود و تب و تاب تیم‌­ها برای کسب نتایج دلخواه خود و هواداران‌شان به اوج رسیده است.

روزنامه قانون: لیگ هفدهم رفته رفته به روزهای آخر خود نزدیک می­‌شود و تب و تاب تیم‌­ها برای کسب نتایج دلخواه خود و هواداران‌شان به اوج رسیده است.

لیگ هفدهم نسبت به سال گذشته، یک سال و ۶ ماه پیر تر شده و تیم ها کمتر رویکرد جوانگرایی داشته اند. تیم‌هایی مانند سایپا و گسترش فولاد گام بلندی درجهت جوانگرایی برداشته اند اما در سوی مقابل استقلال، پدیده و صنعت نفت آبادان نسبت به فصل پیش مسن تر شده‌اند. در این بین سپیدرود رشت و نفت تهران جزو مسن‌ترین های لیگ برتر محسوب می‌شوند و پرسپولیس و پیکان نیز روند جوانگرایی را از فصل گذشته ادامه می‌دهند.

نیمی از تیم‌های حاضر در لیگ هفدهم حداقل یک بازیکن بالای ۳۵ سال در ترکیب خود داشته و در طرف مقابل نیز دو سوم تیم های لیگ برتری حداقل یک بازیکن ۱۸ سال به پایین در لیست خود دارند. دو تیم سایپا تهران و سپیدرود رشت را می‌توان جوان ترین و مسن ترین تیم‌های حاضر در لیگ برتر دانست، شاگردان علی دایی با میانگین سنی ۲۳.۴ سال و در طرف مقابل شاگردان علی کریمی نیز با میانگین سنی ۲۸.۴ سال به عنوان جوان‌ترین و مسن ترین تیم های حاضر در لیگ هفدهم لقب گرفته‌اند.

یونس دلفی با ۱۶ سال سن جوان‌ترین بازیکن شاغل در لیگ برتر است. دلفی دربيشتر مسابقات استقلال خوزستان در زمین حضور دارد و با تجربه ای که از لیگ شانزدهم با خودش به لیگ هفدهم آورد از مهره­‌های اثر­گذار عبدا... ویسی به شمار می­‌رود. اما در میان بازیکنان حاضر در تیم‌های مختلف بازیکنان بسیاری هستند که از سن و سال بالایی برخوردارند و هشت تیم حاضر در رقابت های لیگ، حداقل یک بازیکن بالای ۳۵سال در لیست خود دارند.

در حال حاضر مهدی رجب زاده، مسن‌ترین بازیکن لیگ‌برتر است، او که هنوز چند سالی با رکورد رضا عنایتی فاصله دارد با ۳۹سال سن کاپیتان اول ذوبی‌ها محسوب می‌شود. ناگفته نماند که رجب زاده، یکی از گلزن‌ترین هافبک - مهاجمان تاریخ لیگ برتر نیز محسوب می شود.

معمای حل‌نشدنی حسین کعبی

تنها بازیکن فوتبال ایران که درباره سن واقعی او هنوز بین اهالی فوتبال اختلاف وجود دارد، کسی نیست جز حسین کعبی! او بارها تاکید داشته شناسنامه‌اش را عوض نکرده و متولد اول مهر ١٣٦٤ است.

با این توضیحات الان باید بنویسیم که کعبی هنوز ٣٢‌سال تمام ندارد؛ در حالی که تمام این سال‌ها بارها اعلام شده کعبی از دو شناسنامه استفاده کرده است که خود او با شرکت در برنامه نود به طور رسمی این موضوع را تکذیب کرد. به این ترتیب هیچ‌وقت در مورد سن و‌سال کعبی به اطلاعات دقیقی نخواهیم رسید.

اسدی خستگی‌ناپذیر

مرتضی اسدی، کاپیتان سابق تراکتورسازی و مدافع فصل قبل گسترش فولاد تبریز با صنعت نفت آبادان قرارداد امضا کرد تا در ٣٦ سالگی فوتبال خود را در گرمای شدید آبادان دنبال کند.

او در ١٥ اسفند ١٣٥٨ به دنیا آمده است و اكنون بدون اینکه فکری برای خداحافظی از فوتبال داشته باشد، به ادامه دوران بازیگری فکر می‌کند.

رحمتی و احمدی مسن‌ترین دروازه‌بان‌ها

سید مهدی رحمتی، کاپیتان استقلال و یکی از بهترین‌ دروازه‌بان‌های حال حاضر فوتبال ایران از معدود بازیکنانی است که در دهه ٥٠ به دنیا آمده و هنوز دوران بازیگری خود را سپری می‌‌کند.

او متولد ٧ تیر ١٣٥٩ است و تا پایان فصل ٩٨-٩٧ به فوتبال خود طبق قراردادی که دارد، ادامه خواهد داد. با توجه به اینکه او آمادگی بدنی خود را حفظ کرده، با ادامه این روند حداقل دو فصل دیگر شاهد حضورش درون دروازه‌ خواهیم بود. دیگر بازیکن پیر متولد دهه ٥٠ فوتبال ایران نیز یک دروازه‌بان است. رحمان احمدی با تاریخ تولد ٨ مرداد ١٣٥٩ در پیکان بازی می‌کند. رحمان با اینکه دیگر از تیم‌ملی فاصله گرفته اما همچنان شرایط آرمانی خود را حفظ کرده و تا سال آینده با پیکان قرارداد دارد.

بهترین بازیکن ایران ٣٦ ساله است

بدون هیچ تردیدی، بهترین بازیکن فصل گذشته لیگ برتر کسی نبود جز سید جلال حسینی که با عملکرد خیره‌‌کننده خود در دفاع پرسپولیس نقشی تعیین‌کننده در قهرمانی سرخ‌پوشان داشت. حسینی، عملکرد خیره کننده خود را امسال نیز تکرار کرد و اکنون یکی از ستون های پرسپولیس برانکوست. سید جلال در ١٤ بهمن ١٣٦٠ به دنیا آمده است و همین حالا در ٣٦ سالگی جزو سه دفاع برتر فوتبال ایران است که در تیم‌ملی نیز حضور دارد.

مهندس فقید

ایمان مبعلی در ١٢ آبان ١٣٦١ به دنیا آمده و هنوز خیال خداحافظی از فوتبال را ندارد. او ٣٥ سال به دور از هرگونه حاشیه، فوتبال خود را در سال‌های اخیر دنبال کرده و فصل پیش نیز با نفت تهران به قهرمانی جام حذفی رسید. مبعلی لیگ هفدهم را در فولاد خوزستان یعنی همان باشگاهی که او را به فوتبال ایران هدیه کرده بود، شروع کرد.

حرکت رو به عقب لیگ برتر

نکته قابل تامل در این بین پیری یک سال و ۶ ماهه لیگ برتر نسبت به سال گذشته است که به هیچ عنوان خبر خوبی برای فوتبال ایران محسوب نمی شود و نشان از رویکرد باشگاه‌ها به استفاده از بازیکنان با تجربه به جای بازیکنان جوان دارد. در فوتبال سطح اول دنیا، بازیکن ۱۹ ، ۲۰ ساله جزو بازیکنان با تجربه محسوب می شوند اما در ایران این عدد به ۲۶ و ۲۷ سال نیز رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اببخحخلب

      سلام خیلی خوب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج