جاباما
۶۷۸۲۹۴
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

پرونده فساد در فوتبال کجا است؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال را با تصویب طرح تحقیق و تفحص از باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال و فدراسیون فوتبال در دستور کار خود قرار داده‌اند.

شهروند: نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال را با تصویب طرح تحقیق و تفحص از باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال و فدراسیون فوتبال در دستور کار خود قرار داده‌اند. در چنین شرایطی یک سوال مهم باعث جنجالی بزرگ در فوتبال کشور شده است؛ این‌که گزارش قبلی فساد فوتبال که از سوی کمیسیون اصل نود آماده شد، کجاست و سرنوشت آن چه شد؟

دو ‌سال تلاش برای گزارش ناپیدا

اهالی فوتبال ایران به یاد دارند که کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در اوایل‌ سال ١٣٩٣ پس از افشاگری‌هایی که درباره رفتارهای غیرقانونی و غیراخلاقی در مدارس فوتبال و تیم‌های پایه و همچنین ابهاماتی که درباره مسائل اقتصادی و مدیریتی فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها مطرح شده بود، تهیه گزارشی جامع و کامل از فساد فوتبال را در دستور کار خود قرار داد و به همین ترتیب تا مدت‌ها ماجرای رسیدگی به فساد فوتبال توسط مجلس نقل محافل ورزشی بود. در آن مقطع نمایندگان کمیسیون اصل نود به‌صراحت اعلام کردند با قدرت این پرونده را پیگیری كرده و با متخلفان حوزه‌های مختلف فوتبال برخورد قانونی خواهند داشت. در آن مقطع کار کمیسیون اصل نود برای برگزاری چیزی حدود ٨٠ نشست با اهالی فوتبال و جمع‌آوری اسناد و اطلاعات مختلف چیزی حدود دو ‌سال طول کشید و در بهمن‌ ماه ١٣٩٤ گزارش نهایی در صحن علنی مجلس قرائت و متن کامل آن هم در رسانه‌ها منتشر شد. همچنین نمایندگان مجلس اعلام کردند که این پرونده برای رسیدگی به مراجع قضائی ارسال می‌شود تا رسیدگی به تخلفات مسئولان انجام شود.

گزارشی که فراموش شد

کمیسیون اصل نود مجلس بعد از دو ‌سال تحقیق و کنکاش گزارشی را از فساد در فوتبال همان‌طور که اعلام شد، ارایه کرد؛ اما بعد از ارایه گزارش هیچ‌کس برای رسیدگی به آن کاری انجام نداد و این گزارش در حال خاک‌خوردن است. درواقع در شرایط کنونی هیچ‌کسی نمی‌داند که تکلیف آن پرونده چه شد و جالب اینجاست که دادگاه رسیدگی به پرونده متخلفان هم هیچ وقت برگزار نشد. درنهایت با پایان دوره کاری نمایندگان دوره نهم مجلس شورای اسلامی بسیاری از اعضا از خانه ملت بیرون رفتند و آنهایی که در دور دهم دوباره از مردم برای حضور در مجلس رأی اعتماد گرفتند هم دیگر در مجلس جدید مسئولیتی در کمیسیون اصل نود نداشتند؛ به همین ترتیب پرونده فساد فوتبال فراموش شد.

انتقاد شدید علی کریمی

حالا پس از گذشت دو ‌سال از خاک‌خوردن این پرونده نمایندگان مجلس دوره دهم در کمیسیون اصل نود رسما تحقیق و تفحص از فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال را در دستور کار خود قرار داده‌اند. در چنین شرایطی انتقاد جدی به نمایندگان ملت این است که به جای این‌که رسیدگی به فساد فوتبال را با تحقیق و تفحص از ابتدا در دستور کار خود قرار دهند، چرا سرنوشت همان پرونده قبلی فساد فوتبال را پیگیری نمی‌کنند. اخیرا به دنبال افشاگری‌های علی کریمی‌ از ابهامات مالی فدراسیون و ابهامات مالی مربوط به باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال نمایندگان مردم اعلام کردند كه با قدرت پرونده فساد فوتبال را دنبال خواهند کرد. حتی دلخوش، نایب‌رئیس کمیسیون ورزش مجلس هم تأکید کرد: «علی کریمی اگر مدارکی دال بر فساد مدیران فوتبالی دارد در اختیار آنها قرار بدهد.» این صحبت‌ها البته با واکنش کریمی همراه شد و او در کانال تلگرامی خود نوشت: «چرا باید پرونده‌های فساد فوتبال در کمیسیون اصل نود خاک بخورد؟ چرا باید چند مدیر فقط در فوتبال ایران باشند و فقط چرخشی عمل بشود؛ این همه پرونده ریز و درشت فوتبال ایران چرا باید در فیفا باشد؟ کفاشیان و تاج که همه بدبختی فوتبال از آنهاست، چرا از فدراسیون دل نمي‌كنند؟ در باشگاه‌های دولتی چه خبر است؟ به راستی مدارس فوتبال چرا باید به دست نااهلان فوتبال سپرده شود دلالان زنجیره‌ای و ثابت در فوتبال چه می‌خواهند؟»

داداشی: پرونده فساد فوتبال به دستگاه قضائی ارجاع شده است

البته انتقاد کریمی خیلی زود با واکنش نمایندگان مجلس همراه شد. ولی داداشی، عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در این‌باره گفت: «بنده به‌عنوان یکی از اعضای کمیسیون اصل نود عرض می‌کنم که پرونده‌های فساد در فوتبال در این کمیسیون بسته شده و تعدادی از آنها به دستگاه قضائی جهت رسیدگی ارسال شده است و امروز هیچ پرونده‌ای از فساد در فوتبال در کمیسیون اصل نود وجود ندارد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هوادر

      اي بابا منبع فساد در فدراسيونه تو باشگاهها دنبالش مي گردي

    • هوادر

      اي بابا منبع فساد در فدراسيونه تو باشگاهها دنبالش مي گردي

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج