۶۷۸۲۹۵
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

نوروز فوتبالی برای شگفتی‌سازی

بالاخره نتیجه تلاش‌ها و رایزنی‌های فدراسیون فوتبال مشخص شد و با ٨ دیدار دوستانه‌ای که برای تیم‌ملی در نظر گرفته شده، شاگردان کی‌روش راهی روسیه خواهند شد تا بتوانند با بهترین وضع در فستیوال جهانی فوتبال عرض‌ اندام کنند.

شهروند: بالاخره نتیجه تلاش‌ها و رایزنی‌های فدراسیون فوتبال مشخص شد و با ٨ دیدار دوستانه‌ای که برای تیم‌ملی در نظر گرفته شده، شاگردان کی‌روش راهی روسیه خواهند شد تا بتوانند با بهترین وضع در فستیوال جهانی فوتبال عرض‌ اندام کنند.

تکلیف همه مشخص شد

«ما برای رقیبان خود حریف سرسختی خواهیم بود.» وقتی گروه تیم‌ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی روسیه مشخص شد، کارلوس کی‌روش از آن استقبال کرد. او این گروه را هیجان‌انگیز توصیف کرد اما مثل همیشه تاکیدش روی این بود که ایران باید تدارکات مناسبی برای حضور قدرتمندانه در جام‌جهانی داشته باشد. او بعد از همگروه شدن با پرتغال، اسپانیا و مراکش با طعنه‌های مخصوص به خود گفت: «من این‌جا هستم که بگویم ایران به یک برنامه آماده‌سازی خاص نیازمند است. به این اهمیت نمی‌دهم که دیگران برای صحبت‌نکردن من چقدر تلاش می‌کنند. بازیکنان و طرفداران ایرانی لیاقت یک برنامه آماده‌سازی خاص را دارند، ما باید برنامه‌ای را اجرا کنیم که بازیکنان آماده شوند، افتخارآفرینی کنیم تا باعث شادی مردم شویم.» در ماه‌های اخیر حواشی زیادی درباره اردوهای تیم‌ملی و تعطیلی لیگ و حضور بازیکنان در بازی‌های دوستانه ملی به وجود آمد که بالاخره با اعلام رسمی برنامه تدارکات تیم‌ملی، تکلیف باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنان مشخص شد.

آخرین جدال ٩٦ در ورزشگاه آزادی

حتی منتقدان سرسخت کی‌روش هم نمی‌توانند با این نظر او که تیم‌ملی برای کسب نتایج خوب در گروهی که قرار گرفته نیاز به برنامه‌ای مناسب و حرفه‌ای دارد، مخالفت کنند. سرمربی پرتغالی که در روزهای اخیر درگیری‌های حاشیه‌ای زیادی با علی کریمی و طرفدارانش داشته، بالاخره برنامه‌ریزی انجام‌شده برای آماده‌سازی تیم‌ملی را اعلام کرد. براساس این برنامه، شاگردان کی‌روش قرار است پیش از حضور در جام‌جهانی، هشت دیدار تدارکاتی را پشت سر بگذارند. نخستین دیدار تیم‌ملی برابر لیبی خواهد بود که ٢٦ اسفند در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد که آخرین جدال ملی‌پوشان در ‌سال ٩٦ است. پیش از این اعلام شده بود این دیدار پشت درهای بسته و بدون حضور اصحاب رسانه و هواداران برگزار خواهد شد که با تغییرات جدید، هواداران و اصحاب رسانه قادر به حضور در استادیوم آزادی خواهند بود. کارلوس کی‌روش در ‌سال نو نیز برنامه چند دیدار تدارکاتی را در نظر گرفته که جدال با تونس، الجزایر و سوریه در آن قرار دارد.

نوروز فوتبالی

تیم ملی در تعطیلات عید هم به برگزاری بازی‌های دوستانه ادامه می‌دهد. جدال با تونس در تاریخ سوم فروردین نخستین بازی ملی‌پوشان در‌ سال ٩٧ است که در تونس برگزار می‌شود و در تاریخ هفتم فروردین نیز یوزهای ایرانی برابر الجزایر در اتریش قرار خواهند گرفت تا این‌گونه سه جدال برابر نماینده قاره آفریقا برای آشنایی با شرایط تیم مراکش به‌عنوان رقیب آنها در جام‌جهانی را به پایان برسانند. اردوی بعدی تیم‌ملی از اردیبهشت استارت خواهد خورد. این اردو با انجام دیدار تدارکاتی با سوریه در تاریخ ٢١ اردیبهشت همراه خواهد بود که این تیم در مرحله مقدماتی هم رقیب تیم‌ملی بود و دو بار توانست شاگردان کی‌روش را متوقف کند. دیدار بعدی تیم‌ملی مقابل ازبکستان در تاریخ ٢٨ اردیبهشت برگزار می‌شود که این تیم نیز در مرحله انتخابی جام‌جهانی با ایران همگروه بود و ٢ شکست مقابل شاگردان کی‌روش متحمل شد. طبق تفاهمنامه‌ای که بین ایران و قطر امضا شده به احتمال زیاد این دو دیدار در قطر برگزار می‌شود.

جدال دیدنی ایران با ترکیه

ترکیه و یونان دیگر تیم‌های اروپایی هستند که با ایران دیدار دوستانه برگزار می‌کنند. این دو دیدار که قطعا از دیدنی‌ترین بازی‌های دوستانه تیم‌ملی خواهد بود در تاریخ‌های ٧ خرداد و ١٢ خرداد در استانبول برگزار می‌شود. ایران روز ١٨ خرداد در آخرین بازی دوستانه خود در روسیه باز هم با یک تیم اروپایی دیدار می‌کند که در این دیدار لیتوانی حریف تیم‌ملی خواهد بود. بعد از این دیدار تیم‌ملی ایران در کمپ تمرینی خود در روسیه مستقر خواهد شد تا برای تقابل با حریفانش در مرحله گروهی مهیا شود.

برنامه بازی‌های دوستانه تیم ملی

٢٦ اسفند: ایران- لیبی در تهران/ ٣ فروردین ٩٧: ایران- تونس در تونس/ ٧ فروردین ٩٧: ایران- الجزایر در وین اتریش/٢١ اردیبهشت ٩٧: ایران- سوریه در تهران یا قطر/٢٨ اردیبهشت ٩٧: ایران- ازبکستان در تهران یا قطر/ ٧ خرداد ٩٧: ایران- ترکیه در استانبول/ ١٢ خرداد ٩٧: ایران- یونان در استانبول/ ١٨ خرداد ٩٧: ایران- لیتوانی در روسیه
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بعد بازی با پرتغال در جام جهانی علی کریمی و طرفداراش که بدترین توهینها رو به کیروش کردند بدون شک روسیاه خاهند شد و مردم ایران متوجه میشن که کیروش کی هست و چه برای تیم ملی انجام داده.کیروش ستاره جام جهانی خواهد شد وو کلاس مربیگری خودش رو نشون خاهد داد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قهرمان جام جهانی هم بشیم و کیروش بهترین مربی جهان باشه بازم حق نداره به اسطوره ملی ایران توهین کنه. اینجا بحث ابی و قرمز نیست که یک عده عقده ای کوته فکر بیان به کریمی فحش بدن. اون برنده توپ طلا اسیا و یکی از گلزنان ایرانی در لیگ قهرمانان اروپاست. افتخاراتی که فقط متعلق به پرسپولیس نیست متعلق به همه ایرانی هاست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج