جاباما
۶۷۸۴۰۸
۵ نظر
۵۰۴۳
۵ نظر
۵۰۴۳
پ

طنز؛ استانداردهای لگنی!

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي در ستون طنز روزنامه شهروند نوشت: مدیرعامل ایران‌خودرو گفته بنز و هیوندا نمی‌توانند استانداردهای خودرویی ایران را پاس کنند.

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي در ستون طنز روزنامه شهروند نوشت: مدیرعامل ایران‌خودرو گفته بنز و هیوندا نمی‌توانند استانداردهای خودرویی ایران را پاس کنند.

این استانداردها چیست؟ شهرونگ موضوع را رصد و استانداردهای خاص خودرویی را در ایران کشف کرده است:

استاندارد هیجان: از آن‌جا که اکثر زمان ایرانی‌ها در ترافیک سپری می‌شود، خودروسازان ایرانی تصمیم گرفتند کاری کنند که شهروندان ایران در همان زمانی که در خودروی خودشان هستند از هیجان کافی و ترشح آدرنالین برخوردار شوند؛ بنابراین با نصب سیستم سنسور رندوم شهربازی روی خودروها کاری کرده‌اند که راننده ایرانی ناگهانی و یهویی و خیلی خودجوش با آتش‌گرفتن خودرویش مواجه شود. افزایش ترشح آدرنالین موجب سلامتی روح و روان و تزریق شادابی به جامعه می‌گردد. راننده‌ای که خودرویش آتش‌ گرفته هم پس از درمان سوختگی‌ها از بیمه هزینه خود را دریافت و همه چیز به خیر و خوشی تمام می‌شود؛ بدین‌ترتیب زمستان می‌رود و روسیاهی به بنز و هیوندا می‌ماند.

استاندارد قابلیت سریع حمل‌ونقل: یکی از معضلات بنز و هیوندا و هر خودروی فرنگی دیگری این است که وقتی تصادف می‌کنید، باید صبر کنید یک جرثقیل جاده‌ای پیدا شود که بتواند خودروی آسیب‌دیده را به اولین تعمیرگاه مجاز برساند اما در استاندارد خودرویی ایران این موضوع تعریف دیگری دارد. درواقع برای این‌که راننده خودروی آسیب‌دیده نیاز به جرثقیل نداشته باشد و هزینه حمل خودرو به تعمیرگاه کاهش یابد، خودروهای داخلی به نحوی طراحی و ساخته شدند که پس از تصادف جوری جمع می‌شوند که کاپوت و صندوق‌ عقب کنار هم قرار گرفته و خودرو به اندازه یک کیف دستی قابل حمل می‌شود. بدین‌ترتیب راننده می‌تواند خودروی آسیب‌دیده را بگیرد دستش و از طریق مترو آن را به تعمیرگاه تحویل نماید.

استاندارد گاری‌شدن: از آن‌جا که قیمت حامل‌های انرژی حساب کتاب ندارد و روی سهمیه‌بندی هم نمی‌توان درست حساب کتاب کرد، بنابراین خودروسازان ایرانی استاندارد جدیدی تعریف کرده‌اند و طبق آن خودروی وطنی قابلیت این را دارد که با دو حرکت تبدیل به گاری شود. بدین‌ترتیب درصورتی که بحران سوخت در کشور جدی شود، خودروی ایرانی را می‌توان به اسب و یابو بست و به راحتی با آن در شهر تردد کرد. اجرای این استاندارد خاص به بهبود شرایط زیست‌محیطی و استاندارد یورو ٤ نیز کمک کرده و میزان آلاینده‌های هوا را بشدت کاهش می‌دهد. طبق آخرین برآوردهای محققان شاغل در خودروسازان وطنی، میزان آلایندگی سرگین اسب از خودروهای هیبریدی نیز کمتر است.

استاندارد لگن‌شدن: درست به دلایل مشابه در بند بالا و به منظور افزایش خدمات خودروهای وطنی جوری طراحی شده‌اند که چند روز پس از خرید، آپشنِ لگن شدنشان فعال شده و شهروندان می‌توانند هنگامی که در ترافیک هستند از خودروی خود به‌عنوان لگن استفاده و لباس‌هایشان را در ترافیک شست‌وشو نمایند.

استاندارد در دسترس‌بودن: قطعات یدکی خودروهای ایرانی از چنان سادگی‌ای برخوردارند که هرکس می‌تواند سر چهارراه این قطعات را از گل‌فروشان سر چهارراه، یا ساقیان فعال منطقه حین فروش خماری و یا درنهایت از کیوسک‌های روزنامه‌فروشی تهیه کند و نیازی به مراجعه به فروشگاه‌های مجاز نیست. این استاندارد میزان سفرهای غیرضروری شهری را بشدت کاهش می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بعد میگید به اینها که مدیر عامل میشن حسادت می کنی،
      آخه بنز و هیوندای نمیتونن استانداردهای ما را پاس کنند
      ی پنجره نشونم بدید خودم را پرت کنم بیرون!!!!
      جنسش خوب بوده دیگه!!

    • میثم تشویق

      خیلی صنعت خودرو سازی ایران پیشرفتست

    • بدون نام

      لعنت بر مدیران بی شرف

    • بدون نام

      مدیران دانا= کشور در رفاه

    • بدون نام

      متن جالبی بود.واقعا عجب پوست کلفتی دارند!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج