۶۷۸۵۷۵
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

لزوم راه‌اندازی بانک ارزی از سوی دولت

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد که بانک ارزی برای تنظیم نرخ ارز در بازار از سوی دولت راه‌اندازی شود.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد که بانک ارزی برای تنظیم نرخ ارز در بازار از سوی دولت راه‌اندازی شود.

احمد انارکی محمدی اظهار کرد: رییس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و مسئولین مربوطه در جلسات متعدد کمیسیون اقتصادی مکررا قول تثبیت قیمت ارز را دادند و مطالبه کمیسیون از آنها نیز همین امر بوده است چرا که نوسان فعلی قیمت دلار کار صادرکننده و تولیدکننده را مختل کرده است.

وی با بیان اینکه دولت با در اختیار داشتن دلارهای نفتی قدرت کنترل نرخ ارز را دارد، یادآور شد: به نظرم تثبیت قیمت مهمتر از کاهش قیمت است. در واقع باید نرخ مشخصی برای ارز تثبیت شود تا حداقل در یکی دو سال جز یکی دو درصد تغییر در آن رخ ندهد و شرایط اقتصادی برای فعالان این عرصه قابل پیش‌بینی باشد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس با اشاره به اظهارات رییس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه نوسان قیمت ارز به دلیل سال نوی میلادی است، گفت: ایشان گفت که در بهمن ماه نرخ ارز تا حدودی کنترل می‌شود اما با این شرایط که پیش می‌رود اگر دولت به طور جدی وارد عمل نشود شب عید هم با مشکل مواجه خواهیم شد.

انارکی محمدی در ادامه با تاکید بر اینکه منابع ارزی و تنظیم بازار در اختیار دولت است، گفت: دولت می‌تواند به صرافی‌ها ارز تزریق و این نوسان را کنترل کند.

وی با بیان اینکه جو روانی باعث نوسان قیمت ارز شده، گفت: اگر مردم اطمینان داشته باشند که ارز به اندازه کافی در بازار وجود دارد این فضا ایجاد نمی‌شود. در واقع دولت باید این اطمینان خاطر را به مردم بدهد که ارز به میزان کافی وجود دارد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مردم به دنبال روزنه‌ای برای سرمایه‌گذاری هستند و خرید ارز را هم به چشم سرمایه‌گذاری می‌بینند، گفت: در واقع در حال حاضر دلار و ارز وجود دارد اما در خانه‌های مردم است. به نظر می‌رسد اگر دولت بانک ارزی راه بیندازد و مردم بتوانند در آنجا دلار سپرده‌گذاری کنند و یا بردارند این امر تا حد زیادی به تنظیم نرخ ارز کمک خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب دیگه حالا که خوب گرونش کردن میگن ثابت نگه داشتن قیمت از پایین آوردن قیمت مهم تره
      خسته نباشید چقدر قشنگ ظرف کمتر از 5 ماه سر هر دلار1000تومن کشیدن

    • بدون نام

      دلار و ارز نباید در خانه های مردم جا خوش کند و از این طریق به سودهای باد آورده کلان بدون زحمت برسند،دلار و ارز باید در اختیار دولت و کسانی که از خارج کشور کالا وارد می کنند باشد آنهم با مدرک،نه در اختیار افراد خانه نشین.

    • بدون نام

      اقایون محترم
      لطفا خودتون تنهایی تز ندید،
      هر کاری میخواهید بکنید،حتما از کارشناسان خارجی درست درمون استفاده کنید
      لطفا فکر نکنید فقط دستورات اونها را انجام بدید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج