۶۷۸۷۲
۲ نظر
۵۰۳۷
۲ نظر
۵۰۳۷
پ

انسان هایی که به طبیعت پناه بردند +عکس

گاهی تمدن و زندگی ماشینی غیر قابل تحمل می شود و باعث می شوند تا آدمی آرزوی فرار از این دنیا و این زندگی را داشته باشد. بعضی ها نمی توانند زیر فشار زندگی شهری تاب بیاورند و به دل طبیعت فرار می کنند و همان جا هم می مانند و زندگی می کنند.

انسان هایی که به طبیعت پناه بردند +عکس





برترین ها:

جزوی از طبیعت شدن

گاهی تمدن و زندگی ماشینی غیر قابل تحمل می شود. بار سنگین تعهدها، مبارزات سیاسی، پیچیدگی‌های تکنولوژی و ... همه باعث می شوند تا آدمی آرزوی فرار از این دنیا و این زندگی را داشته باشد. برخی آدم ها با یک مسافرت کوتاه دو یا سه روزه، همه این فشارها را فراموش می کنند و به زندگی عادی باز می گردند. اما بعضی ها نمی توانند زیر فشار زندگی شهری تاب بیاورند و به دل طبیعت فرار می کنند و همان جا هم می مانند و زندگی می کنند.

انسان هایی که به طبیعت پناه بردند +عکس

تصور چنین کاری هم وحشتناک است. زندگی بدون هیچ نوع امکاناتی برای انسانی که همیشه همه چیز در اختیار و در دسترسش بوده، بسیار سخت است. شب هایی را تصور کنید که برق نیست، تقریبا همه زندگی لنگ می ماند. حالا فکر کنید جایی زندگی می کنید که به طور کلی برق ندارد. خیلی سخت و عجیب است نه؟ اما باید بدانید بعضی ها هستند که این مساله برایشان بسیار هم خوشایند بوده و از تمدن بشری به دل طبیعت پناه برده اند.

کریستوفر مک‌کندلس

شاید او را به واسطه کتاب «جان کراکائور» یا فیلمی به نام کریستوفر مک‌کندلس که «شان پن» آن را کارگردانی کرده است، بشناسید. کریستوفر، یک دوره‌گرد آمریکایی بود که رویای زندگی بدون آثار تمدن را در سر می پروراند. او با اینکه تحصیلات بالایی داشت اما دچار پوچ گرایی در مورد زندگی ماشینی شده بود و زندگی مدرن را اسیر ماده‌گرایی می پنداشت. او پس از ۱۱۳ روز زندگی در طبیعت وحشی آلاسکا، در آگوست سال ۱۹۹۲ میلادی در اثر گرسنگی از دنیا رفت.

انسان هایی که به طبیعت پناه بردند +عکس

تیموثی تریدول

تیم تریدول، کارشناس محیط زیست، طبیعت شناس و فیلم ساز مستند در زمینه محیط زیست بود و در میان خرس های گریزلی در پارک ملی آلاسکا زندگی می کرد. با اینکه او ۱۳ تابستان را بدون محافظ در میان این خرس ها زندگی کرد اما در آخرین تابستان عمر خود، دیگر شانس با او و نامزدش یار نبود و نامزدش به نام امی هوگونارد، توسط یکی از خرس ها کشته و خورده شد. از این داستان واقعی، فیلم مستندی هم به نام Grizzly Man ساخته شده و این ماجرا را ماندگار کرده است.

انسان هایی که به طبیعت پناه بردند +عکس

هنری دیوید تورئو

تورئو نویسنده مشهور آمریکایی، طبیعت شناس، فیلسوف و منتقد رشد و پیشرفت بود. شهرت او برای کتاب Walden است که در آن در مور دوره ای نوشته است که به تنهایی و دور از تمدن داخل اتاقکی در کنار برکه والدن در ماساچوست زندگی می کرده است. البته Thoreau به تمدن بازگشت و همه هدف او تحقیق و مطالعه در مورد زندگی به دور از شهر و تمدن بوده است. او در این مسیر متوجه شد انسان قدرت روحی و خودشناسی بیشتری پیدا می کند و می تواند مستقل از همه چیز به زندگی خود ادامه دهد.

انسان هایی که به طبیعت پناه بردند +عکس

تد کازینسکی

کازینسکی، یک ضد فناوری بسیار افراطی بود که همه انتقادهای خود را متوجه فناوری و تکنولوژی می دانست. او استاد دانشگاه بود و برای تنفر بسیاری که از فناوری داشت، کارش را رها و به کلبه ای در مونتانا نقل مکان کرد که نه آب داشت و نه برق. او در این کلبه، کمپین بمبی خود را راه اندازی کرد و به واسطه آن، ۱۶ بمب به دانشگاه و خطوط هوایی آمریکا ارسال کرد که منجر به مرگ سه نفر و زخمی شدن ۲۳ نفر شد. او اکنون به طور مشروط در زندان زندگی می کند.

انسان هایی که به طبیعت پناه بردند +عکس

نوئا جان راندیو

نوئا جان برای اعتکاف خود در کوهستان Adirondack نیویورک شهرت دارد. او پیش از ۴۶ سالگی به هیچ وجه از زندگی رضایت نداشت و به همین دلیل به دل طبیعت پناه برد و تا سن ۶۷ سالگی در آنجا زندگی کرد. دولت او را مجبور کرد از خانه خود نقل مکان کند و هنگامی که تازه به آسایش رسیده بود، در در سال ۱۹۶۷ میلادی درگذشت.

انسان هایی که به طبیعت پناه بردند +عکس

پل گوگن

گوگن از نقاشان برجسته سبک پست امپرسیونیسم است و طرز فکر خاص خود را داشته است. او اروپا را به دنبال یک زندگی ساده و ابتدایی به تاهیتی ترک کرد. زیرا باور کرده بود نقاشی در آستانه سقوط به ورطه عوام‌فریبی و سطحی نگری قرار گرفته است و دانایی حاضر در تمدن اروپا مانع از پیشرفت نوابغ هنر می شود و اجازه نمی‌دهد تا قدرت و شدت احساسات خود را صریح و مستقیم ابراز کنند. او آخر عمر خود را در تاهیتی سپری کرد.

انسان هایی که به طبیعت پناه بردند +عکس

پدران صحرا

فرار از فناوری و تمدن و پناه بردن به دل طبیعت یکی از روش های رهبران مسیحی برای پاکسازی روح و نزدیکی به خدا استفاده می کردند. این مساله در قرن سه میلادی شدت بیشتری داشت. یکی از دلایل آن اذیت و آزار راهبان مسیحی در زمان امپراتور دیوکلسی بود که بسیار شدت یافته بود. پدران صحرا نام گروهی از راهبان مسیحی بود که از حدود قرن سوم میلادی در صحرای مصر زندگی می‌کردند.

انسان هایی که به طبیعت پناه بردند +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ابراهیم

      کریستوفر مک‌کندلس اشتیاهی گیاه سمی خورد از این دنیا رفت

    • روزبه

      کریستوفر مک‌کندلس نه به دلیل گرسنگی که به دلیلِ خوردن میوه های سمی گیاهی وحشی مرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج