جاباما
۶۷۸۸۴۳
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

بازار داغ عمل‌های زیبایی در آستانه سال نو!

روزنامه جوان نوشت: تخفيف ويژه نوروز؛ ‌حكايت اين تخفيف حكايت تخفيف خوراك و پوشاك شب عيد نيست. اين تخفيف‌هاي ويژه براي ليپوساكشن و ليپوماتيك يا همان خارج كردن چربي‌هاي اضافي بدن براي داشتن اندام ايده‌آل يا عمل‌هاي جراحي زيبايي، ‌تزريق ژل، بوتاكس، ‌لبخند هاليوودي و عمل‌هايي از اين قبيل است كه در ماه‌هاي منتهي به پايان سال بازارشان حسابي داغ مي‌شود و براي جلب مشتري بيشتر تخفيف ويژه نوروزي ارائه مي‌كنند!‌ مراكزي كه خيلي‌هايشان زير‌زميني و بدون مجوزند، اما به كمك تبليغات فضاي مجازي براي خود مشتري جور مي‌كنند.

روزنامه جوان نوشت: تخفيف ويژه نوروز؛ ‌حكايت اين تخفيف حكايت تخفيف خوراك و پوشاك شب عيد نيست. اين تخفيف‌هاي ويژه براي ليپوساكشن و ليپوماتيك يا همان خارج كردن چربي‌هاي اضافي بدن براي داشتن اندام ايده‌آل يا عمل‌هاي جراحي زيبايي، ‌تزريق ژل، بوتاكس، ‌لبخند هاليوودي و عمل‌هايي از اين قبيل است كه در ماه‌هاي منتهي به پايان سال بازارشان حسابي داغ مي‌شود و براي جلب مشتري بيشتر تخفيف ويژه نوروزي ارائه مي‌كنند!‌ مراكزي كه خيلي‌هايشان زير‌زميني و بدون مجوزند، اما به كمك تبليغات فضاي مجازي براي خود مشتري جور مي‌كنند.

با رفتني شدن زمستان و شنيده شدن صداي نخستين قدم‌هاي بهار نه فقط بازارهاي خريد و فروش شب عيد حسابي داغ مي‌شود، بلكه چند سالي مي‌شود در ميانه‌هاي زمستان بازارهاي تازه‌اي سر و كله‌شان ميان بازارهاي دم عيدي پيدا شده است. تبليغات سال نو، چهره نو و سال نو، اندام نو از سوي مؤسسات و مراكز زيبايي و وقت‌هاي دم عيدي جراحي‌هاي زيبايي از اين قبيل تبليغات است كه در فضاي مجازي و سايت‌هاي ارائه تخفيف‌هاي آنلاين حسابي روي بازار شب عيد حساب كرده‌اند و در اين ميان كم نيستند افرادي كه براي داشتن چهره‌اي بهتر و اندامي به‌روز‌تر به سراغ مراكز اينچنيني مي‌روند و جراحي‌هاي زيبايي و پيكرتراشي‌ها يا ليپوليز و ليپوساكشن‌شان را به روزهاي منتهي به سال جديد منتقل مي‌كنند تا در سال تازه چهره و اندامي نو از خود و نمودهاي تازه‌تري از چشم هم‌چشمي و تجملات را به نمايش بگذارند. همه اينها در حالي رخ مي‌دهد كه كم نيستند افرادي كه به نان شبشان محتاجند و در حال حاضر اوضاع مردم در مناطق زلزله‌زده كرمانشاه و غرب بسيار نامساعد است.

زيبايي مجازي

كافي است تا سري به صفحات اينستاگرامي و سايت‌هاي اينترنتي بزنيد تا با تبليغات متعدد مراكز زيبايي مواجه شويد؛ مراكزي كه قرار است از پيكر شما يك باربي بتراشند و چهره و لبخند شما را براي نوروز شبيه به يكي از ستارگان هاليوودي كنند. همين مسئله هم موجب تبي تند در ميان جوانان و بانوان شده است. نكته قابل‌تأمل اينجاست برخي از اين تبليغات تصاوير نيمه عرياني از شرايط قبل و بعد از عمل جراحي افراد را در پست‌هاي خود به نمايش مي‌گذارند كه علاوه بر غير‌اخلاقي بودن، خطوط قرمز هنجارهاي اجتماعي را جابه‌جا كرده است.

دكتر جهانگيري، معاون نظارت و برنامه‌ريزي سازمان نظام پزشكي در ارتباط با تبليغات پزشكان به ويژه در صفحات اينستاگرام مي‌گويد: به‌طور كلي در حوزه خدمات سلامت كلمه‌اي به اسم تبليغات نداريم و اگر هم باشد منظور اطلاع‌رساني بوده كه طبق مصوبه مجلس سازمان نظام پزشكي مسئول نظارت بر اين اطلاع‌رساني و تبليغات به شمار مي‌رود. وي تأكيد مي‌كند: اينكه برخي از پزشكان عكس قبل و بعد عمل جراحي بيمار خود را نشان دهند از لحاظ اخلاقي درست نيست و ما نيز اجازه در اين زمينه صادر نمي‌كنيم. جهانگيري با بيان اينكه مجلس قانوني در زمينه نظارت بر تبليغات اينستاگرام دارد، مي‌افزايد: ما هم برهمين اساس تخلفات را پيگيري مي‌كنيم. وي در عين حال معتقد است: بايد قبول كنيم كه نظارت بر اين مسئله در فضاي مجازي همچون صفحات اينستاگرام سخت است، ولي به‌طور كلي تبليغات و اطلاع‌رساني اگر اغواكننده باشد و به غير از محل كار و نوع كار اطلاع ديگري انجام گيرد، تخلف صورت گرفته و سازمان نظام پزشكي در اين زمينه برخورد لازم را انجام مي‌دهد.

ايرج حريرچي، سخنگوي وزارت بهداشت هم در‌اين‌باره مي‌گويد: بعضي تصاوير منتشر شده غير‌واقعي است و در عين حال برخي از اين تصاوير نيز بدون اجازه بيمار منتشر مي‌شود. وي با تأكيد بر اينكه در اكثر خدمات سلامت تبليغات نداريم، اين نوع تبليغات را غيرقانوني مي‌داند و مي‌افزايد: ما از سازمان نظام پزشكي درخواست داريم در اين زمينه برخورد جدي و لازم را انجام دهد.

پشت‌پرده ماجرا

پشت‌پرده بسياري از اين مراكز زيرزميني و تبليغات اغوا‌كننده‌ و تخفيفات نوروزي‌شان به شركت‌هاي واردات تجهيزات پزشكي باز‌مي‌گردد؛ ‌شركت‌هايي كه براي فروش بيشتر خودشان دوره‌هاي چند روزه آموزشي برگزار مي‌كنند و دستگاه‌هايشان را مي‌فروشند و موجب تكثير مراكز غير‌مجاز و ورود غير‌متخصص‌ها به حوزه زيبايي مي‌شوند.

دكتر حسين اعتماد‌زاده، عضو هيئت مديره انجمن متخصصان پوست ايران مي‌گويد: بيش از ۹۵درصد از شكايات عرصه تخصصي پوست و مو مربوط به دخالت افراد غيرمتخصص يا متخصصان غير‌مرتبط با رشته پوست است. از نگاه اين متخصص نبود نظارت‌هاي دقيق موجب ورود بي‌ضابطه برخي تجهيزات و لوازم پزشكي از جمله دستگاه‌هاي ليزر به كشور و مطب پزشكان غير‌متخصص يا حتي آزمايشگاه‌ها شده است، القاي نيازهاي درماني نابجا براي هموطنان موجب انجام اعمال غير‌ضروري با هزينه و عوارض بالا خواهد شد.
شايد براي احساس تازگي كردن در سال نو داشتن نگاهي نو و تعريفي تازه از زيبايي كارآمد‌تر باشد؛ چراكه اعتماد به مراكزي كه براي جراحي‌ها و خدمات نوروزي‌شان تخفيف هم ارائه مي‌كنند، ممكن است چهره‌اي نو به ما بدهد، اما الزاماً اين چهره زيباتر از قبل نخواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ملت هنوز در خواب هستن با چهره زیبا شدن ادم زیبا وجوان نمیشود دل ادم باید جوان وزیبا باشد

    • بدون نام

      موندم عید چه اتفاقی قراره بیافته که بقیه روزهای سال نمیافته.اگر بحث زیبایی و نظافته که ادم باید همیشه اینطور باشه.مهمونی و ..که همیشه هست...

    • بدون نام

      هرچی مغز تهی تره ور رفتن به خود بیشتره یادتون هم باشه در جهان فقط مختص کشور ایرانه "مجسمه های بی روح عاری از هر گونه احساس انسانی "

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج