۶۷۸۸۶۶
۲۵ نظر
۵۰۵۶
۲۵ نظر
۵۰۵۶
پ

قصاص، پایان پرونده جنایتکار مجنون

حکم قصاص پسر جوانی که پس از قتل ‌ مادر و خواهرش، دختر مورد علاقه‌اش را هم کشته بود، اجرا شد.

روزنامه شهروند نوشت: حکم قصاص پسر جوانی که پس از قتل ‌ مادر و خواهرش، دختر مورد علاقه‌اش را هم کشته بود، اجرا شد.

پسر ٣٥ساله‌ای که ١١‌سال پیش دختر مورد علاقه‌اش را با ضربات چاقو کشت، در محوطه زندان به دار مجازات آویخته شد. این درحالی است که او ٦‌سال پیش از کشتن دختر مورد علاقه‌اش، خواهر و مادر خود را هم به قتل رسانده بود.

این پسر پس از قتل عام خانوادگی، به تشخیص پزشکی قانونی راهی بیمارستان روانی شده بود و بعد از ٤‌سال زندگی در آسایشگاه روانی، از بیمارستان مرخص شد. او چند وقت بعد از مرخصی از بیمارستان با نقشه قبلی، قتل دختر ٢٠ ساله را اجرا کرد و این‌بار قضات جنایی و متخصصان پزشکی قانونی جنون وی را تأیید نکردند.

قتل با ٣٧ ضربه چاقو

ظهر روز ٢٤ بهمن‌ماه ‌سال ٨٥ بود که ماموران پلیس در جریان وقوع یک جنایت هولناک قرار گرفتند. پسر ٣٥ ساله‌ای به همراه پدرش به کلانتری ١٣٨ جنت‌آباد رفت و خودش را تسلیم پلیس کرد.

او در رابطه با جزییات جنایتی که انجام داده بود، به ماموران پلیس گفت: «دختر مورد علاقه‌ام را با چندین ضربه چاقو به قتل رساندم، چون به من خیانت کرده بود و متوجه شده بودم که با مرد دیگری در ارتباط است. برای همین نقشه این جنایت را کشیدم و امروز هم او را کشتم.»

جنایت قدیمی

با اعترافات این پسر، وی بازداشت شد و ماموران پلیس به همراه بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی پایتخت، راهی محل جنایت شدند. با حضور ماموران در محل، آنها با جسد دختر ٢٠ ساله‌ای به نام سارا روبه‌رو شدند که با ٣٧ ضربه چاقو به قتل رسیده بود.

بلافاصله جسد به پزشکی قانونی منتقل و بررسی‌های پلیس در این رابطه نیز آغاز شد.

بررسي سوابق کيفري مرد جوان نشان داد که وي ٦‌سال پيش از اين جنايت یعنی در‌ سال ٧٩ هم مادر و خواهر خود را کشته بود. او پس از برگزاری جلسه محاکمه و بررسی و معاینه، با تشخيص کارشناسان پزشکي قانوني مجنون شناخته شده بود.

به همین دلیل از آنجايي که متخصصان پزشکي قانوني اعلام کردند او دچار بيماري رواني اسکيزوفرني است، پس از تحمل ٦ ماه زندان با حکم دادگاه به بيمارستان رواني منتقل و ٤‌ سال در آن‌جا بستري شد. سپس با تشخيص متخصصان که وي ديگر در حالت خطرناک قرار ندارد، آزاد شده بود.

او مدتی پس از مرخصی از بیمارستان روانی، دست به این جنایت زد، بنابراین با صدور کیفرخواست، از آنجایی که متهم با نقشه قبلی دست به این جنایت زده بود، بازپرس دادسراي امور جنايي تهران قرار مجرميت متهم را به اتهام قتل عمد دختر ٢٠ساله صادر کرد. پرونده نیز در اختيار قضات دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت.

صدور حکم قصاص

متهم در دادگاه کیفری پای میز محاکمه ایستاد.

در این جلسه نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست گفت: «در این پرونده اعتراض اولياي دم مقتول پذيرفته شد و با توجه به اين‌که کميسيون تخصصي پزشکي قانوني بار دوم بيماري رواني را در متهم رد کرده از نظر دادسرا وي مجرم است و تقاضاي صدور حکم قانوني را دارم.»

پس از آن پدر و مادر مقتول در جايگاه ایستادند و براي قاتل فرزندشان تقاضاي صدور حکم قصاص کردند. پدر مقتول گفت: «متهم از دخترم خواستگاري کرده بود اما ما جواب منفي داده بوديم.

من از رابطه دخترم و متهم خبر نداشتم. هر روز صبح دخترم را به دانشگاه مي‌بردم و عصر هم او را به خانه بازمي‌گرداندم. اصلا نمي‌دانم این پسر براي چه دخترم را به قتل رسانده است.»

در ادامه، متهم نیز درباره جزییات این جنایت گفت: «اتهام قتل را قبول دارم. چند‌سال پيش بود که مادر و خواهرم را با چاقو به قتل رساندم. آن شب با آنها درگیر شدم و آن‌قدر به جنون رسیدم که هردو را کشتم. پس از آن متخصصان پزشکی قانونی بيماری رواني مرا تأیید کردند.

چند وقت در بيمارستان رواني بودم. آن‌جا بود که با سارا آشنا شدم. دخترخاله سارا در آن بيمارستان رواني به‌عنوان روانشناس مشغول به کار بود. وقتي سارا پيش دخترخاله‌اش مي‌آمد، من او را مي‌ديدم.

پس از مدتی با هم بیشتر آشنا شدیم و درنهایت من عاشق سارا شدم تا جایی که نمی‌توانستم بدون او زندگی کنم. عشق سارا باعث شده بود که شرايط روحي و روانی‌ام خیلی بهتر شود.

آن‌قدر حالم خوب شده بود که درنهایت تشخیص دادند بیماری‌ام بهبود یافته و مرا مرخص کردند. پس از ترخیص همچنان با سارا در ارتباط بودم. حتی به او رياضي درس مي‌دادم. چون درسم خوب بود و پیش از قتل مادر وخواهرم هم تدریس می‌کردم.

بعد از ترخیص هم تدریس را آغاز کردم. به دلیل همین تدریس هم مرتب به خانه سارا می‌رفتم و با خانواده‌اش هم آشنا شدم. درنهایت هم به خواستگاری‌اش رفتم، اما آنها قبول نکردند.

من هم نمي‌توانستم از سارا دل بکنم. ارتباط ما همچنان ادامه داشت تا اين‌که بر سر برخي مسائل با هم مشکل پيدا کرديم. بی‌محلی‌های سارا نسبت به من شروع شد.

روز‌به‌روز از هم دورتر شدیم تا این‌که روز حادثه با هم درگیر شدیم و من او را با چاقو به قتل رساندم. الان هم بشدت پشيمانم و آماده مجازاتم، هرگز خودم را نمي‌بخشم به همين دلیل تقاضاي بخشش ندارم و مي‌خواهم قصاص شوم.» پس از صحبت‌های متهم، وکیل وی نیز از او دفاع کرد.

درنهایت نیز قاضی عزیزمحمدی، رئیس دادگاه و مستشارانش وارد شور شدند و حکم قصاص متهم را صادر کردند.

اجرای حکم

پس از صدور حکم، از آنجایی که خانواده مقتول قدرت پرداخت تفاضل دیه را نداشتند، متهم در زندان ماند تا این‌که پول پرداخت تفاضل دیه جور شد. سرانجام این پسر در محوطه زندان اعدام و پرونده او برای همیشه بسته شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب.قبلش روانی بوده.بعدش نه؟ بهانه واسه اعدام نداشتید بگو

    • رسول 10 ساله از تهران

      چی بگم من که گیج شدم فقط میتونم بگم متاسفم همین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقا رسول همون بهتر گه تو چيزي نگي

    • بدون نام

      تفاضل دیه ..................

    • رسول 10 ساله از تهران

      فقر و نداری ریشه در کاخهای ستمگران و جاده های پرپیچ و خم زندگی و از ورای کوههای صعب العبور و رنگین کمانی از انسانهای زمان همچو تابلویی فراتر از لبخند ژوکوند و پابلو نرودا و آثار فیلسوفانی چون شیخ شهاب الدین سهروردی و در فراسوی زمان در گسل های زمان که نشان از خشم درون و هیاهوی بیرون و لجام گسیختگی انسانهای ظالم و در چرخه ی زمان چاره ای جز تسلیم به چنگال بی رحم روزگار که خود دنباله ی آفرینش و مرگ موجوداتی که ناخواسته چشم به جهان و چشم به آخرت که مجازاتی سخت در انتظار این افراد که در طول زندگی سیاهشان عده ای را به خاک سیاه و عده ای را به مرگ که مرگ در چشمان مَهلا من عسل که از کوههای زاگرس و شهد گلهای بابونه ی وحشی که اهلی تر از هر انسانی که در جستجوی حقیقت چون من که از دست طالبان از کارگاههای ساخت تنباکوی جنسی و کار طاقت فرسا به سوی ایران و ایرانی و همزبانی در سایه ی آرامش گریخته از طالبان و آرامشی در اثر رشته ی روانشناسی و تیم فوتبال کابل یونایتد و کارگری در تهران و آرزوی دوختری افغان و گیج شدن در گذر زمان.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدایی از ته دل خندیدم چندوقت بود این طوری نخندیده بودم
        فقط اون تیم فوتبال کابل یونایتد خخخخخ
        واقعا دادا شما برو توی سیرک دلقک شو باور کن اونجا بیشتر مورد توجه قرار میگیری و تازه مشهور هم میشی موندی اینجا چکار اینجا داری حیف میشی بخدا

      • شیدا ...۱۷ساله....خوزستان

        فهمیدی چی گفتی خودت؟!کابل یونایتد خخخخخ

      • بدون نام

        بیا اینم یه روانیه دیگه تو دنیای مجازی...
        خدا شفات بده رسول...

    • قادری

      همان اول اگر اعدامش می کردن دختر بیچاره الان زنده بود

    • بدون نام

      دوباره حرف زد رسول گیج

    • بدون نام

      فکر می کنم قبل از رفتن زن ها به ورزشگاه ها باید فکری برای دیه و تفاضل دیه زن و مرد بشه
      چقدر این قانون تبعض آمیز و غیر انسانیست

    • شاپرک

      وقتی خون یک انسان چه زن چه مرد ریخته میشود تفاضل دیه دیگه صیغه ای هست.

    • مهلا

      وای اقا رسول چی میگی چی نوشتی من که نفهمیدم ولی تورو خدا توضیح بده وسط اونا چیزایی که نوشتی اسم من بدبخت نقش چی داره .من اونجا هم بهت گفتم بهتره بری درس بخونی عزیزم تا اینجا بیای یه سری چیزا بنویسی که خودتم درست متوجه ی حرفات نشی

      پاسخ ها

      • رسول 10 ساله از تهران

        دوست عزیز من اون اصلش احلی من العسل(شیرین تر از عسل) هست که من بخاطر علاقه ای که به شما دارم نوشتم مهلا من عسل.

      • جواد شیرازی

        فکر کنم به شما فکرمیکنه مهلا خخخ

    • مهلا

      واای خدا علاقه به من .خدا شفات بده عزیز دلم

      پاسخ ها

      • رسول 10 ساله از تِهلوران

        چی میشه مگه منم آدمم.میشه بگین چن سالتونه؟احساس میکنم دلم پیشتون گیره

    • مهلا

      تو فکر انقد بزرگ تر هستم ازت که بگی ابجی بزرگتر بهم

      پاسخ ها

      • رسول 10 ساله از تِهلوران

        سن یه عدده و واسه من مهم نیس.من به شما علاقه مندم و به زودی بهتون میرسم.دیگه اینکه این تفاوت سنی به ضرر منه که من ازش میگذرم و میگم که بهتون خیلی علاقه مندم

      • بدون نام

        مبارکه انشالله

    • سربندر

      تفاضل دیه دیگه چیه...عمدی آدم کشته باید اعدام بشه....اون پول ....پول زوره

    • مهلا

      باشه تو به علاقت ادامه بده موفق باشی

    • بیگانه

      اخر هر ادمی حتی اگر روانی باشه وقتی قاتل میشه باید اعدام بشه نه اینکه جنون داره باید درمان بشه وبعد ازاد ش کنید وولش کنید به امان خدا ..مسلما نتیجه ش میشه این ...یعنی یه قتل دیگه وباز هم زندان وبیمارستان وبعد هم ازادی .وووووو ...بفکر مردم بیچاره باشید

    • گندم مجیدی ...15ساله...پونک قزوین

      این رسول رو اعدام کنیدا ....والا !!!!
      معلوم نیس چه چرتو پرتی نوشته .....

    • بدون نام

      دوستان و کاربران عزیزی که از روی احساسات پاک. خواهان اعدام قاتلین هستین و این خواسته بحقی است. درست! اما نکته ای که لازم دیدم بعنوان یه هم وطن مسلمان به شما از باب امر به معروف تذکر بدم اینکه .خدای نخواسته با این احساسات به جنگ دین و احکام خداوند. (در رابطه با تفاضل دیه که خیلی از دوستان از اون انتقاد کردن )که حتما مصلحتی در آن است که ما از آن بی خبریم .نرویم وبی انکه خود بخواهیم و بدانیم کافر شویم........... به امید هدایت انسان ها ودیگر شاهد چنین اخباری در جامعه اسلام خودمان نباشیم انشالله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج