۶۷۹۰۵۵
۱۲ نظر
۵۰۰۴
۱۲ نظر
۵۰۰۴
پ

بانک مرکزی: به دنبال کاهش نرخ واقعی ارز نیستیم

رئیس اداره صادرات بانک مرکزی از سپرده‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری این بانک نزد بانک توسعه صادرات خبر داد و گفت: ۱۵۰ میلیون یورو نیز در بحث ضمانت‌نامه‌های ارزی، سرمایه‌گذاری شده است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اداره صادرات بانک مرکزی از سپرده‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری این بانک نزد بانک توسعه صادرات خبر داد و گفت: ۱۵۰ میلیون یورو نیز در بحث ضمانت‌نامه‌های ارزی، سرمایه‌گذاری شده است.

صمد کریمی صبح امروز در اولین همایش تامین مالی صادرات حضور یافته و به ارائه توضیحاتی پرداخت، اما پس از پایان این صحبت‌ها در شرایطی که صادرکنندگان مشکلات و سوالات بسیار داشته و اهالی مطبوعات نیز پیگیر طرح سوالات خود بودند با ذکر این نکته که از سوی بانک مرکزی تنها مجاز به ارائه اطلاعاتی در حد این همایش بوده محل را ترک کرده و پاسخگویی به تمام مشکلات صادرکنندگان را به اداره صادرات بانک مرکزی که از قضا خود او ریاست این اداره را برعهده دارد پاس داد.

وی در این همایش اظهار کرد: بخش نفتی مجال و فرصت پویایی را از صادرات غیرنفتی گرفته است.

رئیس اداره صادرات بانک مرکزی در عین حال به تلاش‌های صورت گرفته در راستای توسعه صادرات اشاره کرد و گفت: با کشورهایی مانند ترکیه و پاکستان سوآپ ارزی به امضاء رسیده تا در این قالب دو کشور بتوانند با استفاده از منابع موجود روابط تجاری خود را گسترش دهند.

کریمی در عین حال به تاثیر شوک‌های ارزی در صادرات کشورها پرداخت و گفت: کشورهایی که صادرات قوی دارند شوک‌های ارزی کمتری را تجربه می‌کنند.

وی افزود: اکنون شکاف میان نرخ ارز آزاد در بازار و نرخ رسمی آن کاهش یافته و در حالی که شکاف نسبی این دو بخش در سال ۱۳۹۱، ۱۱۲ درصد بود این رقم در دی‌ماه امسال به ۲۲ درصد رسیده است.

رئیس اداره صادرات بانک مرکزی افزود: ما در سیاست‌های ارزی به دنبال کاهش نرخ واقعی ارز نیستیم و سیاست‌های پولی و ارزی بانک مرکزی از این قرار است که اختلاف میان نرخ ارز آزاد و رسمی کمتر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس دنبال چی هستید.گند زدید به اقتصاد.دیگه دنبال چی هستید فقط شما دنبال بی ارزش کردن پول ملی هستید.چون سود میبرید..دولت کاسب و دلال..دولت روحانی

    • بدون نام

      تمام این گرونی ها زیر سر بانک مر کزی
      هیچ کدوم از مسو لین با نک مرکز ی اقتصاد بلد نیستند
      همه رو دوست بازی سر کارن فاجعه هست

    • بدون نام

      اولش که میگفتین نرخ ارز کاذب هست حالا میگی نرخ واقعی! واقعا که پررو و بی حیا هستین همتون!

    • بدون نام

      مدیران دانا= تک تک افراد جامعه در رفاه

    • محمدرضا بختیار

      جناب صمدی ملت بدبختی هاشون را مدیون افرادی شما هستند که به واسطه داشتن ذهنیات بلند پروازانه خود و مقایسه یک کشور جهان سومی با کشورهای پیشرفته و اجرای طرح های آنها باعث تخطی و فرار دولت ها از مسیر اصلی اجرایی خود در کشور شده اند جناب صمدی مردم دچار گرفتاری امرار معیشتی خود هستند و جنابعالی از تصورات خود و ورود بخش خصوصی صحبت می کنید یا ارز نفتی و غیر نفتی !جناب با چرندیات شما 300سال از عربستان نفتی عقب مانده ایم جناب تفکرات شما نیاز به فرهنگ سازی و بستر از سوی همان ارز نفتی را دارد انوقت شما انرا مانع می دانید

    • بدون نام

      سال ۹۱ ارز دولتی حدود ۱۲۰۰ و بازار حدود ۲۵۰۰ بود اختلاف ۱۳۰۰ یعنی حدود ۱۲۰ درصد الان دولتی ۳۵۰۰ آزاد ۴۸۰۰ اختلاف همون ۱۳۰۰ ولی درصدی حدود ۲۵ درصد. با بازی با ریاضی سر مردم شیره نمالید اختلاف که همون رانته برای خواص همونه. جالبه اون‌موقع بخاطر تحریم نفت ۳۵ دلاری ۷۰۰ هزار بشکه صادر میشد الان ۲.۵ ملیون بشکه ۶۵ دلار...

    • بدون نام

      اتفاقا خوب بلدن چیکار کنند خیلی هم استادند در این گونه مسائل .فقط وجدان ندارن که با اجرای چنین سیاستهایی یک مملکت را به قهقرا میبرند ومردم را به فلاکت میاندازند .همه کشورها یکی پس از دیگری از ما دارن جلو میزنند در صورتی که ۴۰ سال پیش پشت سر ما بودند.احسن به خرابکاری

    • حسن

      این دولت فقط دنبال ضرر زدن به مردم واقتصاد کشور هست میگن چرا در کشور سرمایه گذاری نمیشه ؟
      چرا مردم دنبال کار اقتصادی نیستند!!!
      اقتصادی که سرو ته آن معلوم نیست چطور میشه در آن سرمایه گذاری کرد!!!؟
      هر کجا سرمایه گذاری می کنیم چندروز بعد باعث ورشکستگی میشه!!؟
      ای کاش می گفتند کشور داری بلد نیستیم
      بلد که نیستن حاضر هم نیستند که کنار بروند!!!!!؟؟؟

    • بدون نام

      لابد حقوق نجومی می گیرید که همچون حرفی می زنید!

    • بدون نام

      کشورهایی که صادرات قوی و شوک ارزی کمتر دارند ،عضو سازمان تجارت آزاد جهانی هستند.

    • بدون نام

      آقای کریمی به نظر شما قیمت دلار چقدر باید شود ،تا شکاف میان ارز آزاد و رسمی برطرف شود تا دست از سر کچل ما بردارید تا به عناوین مختلف دلار را گران نکنید و مردم بتوانند نفس راحت بکشند؟

    • بدون نام

      از قبل که جلسات سری برای افزایش ارز می گرفتید تا ارز را به 7000 تومان برسانید معلوم بوده که کاهشی در کار نبوده و هنوز هم به هدفتان نرسیدید فکر نکنید که قهرمان مدیریت هستید از جیب مردم مدیریت کردن هر بزی هم میتواند دروغگویان هرزه گو ملت اینقدر هم گاگول نیستند که اراجیفشون را باور کنند هنوز از اعتراضات خیابانی مردم درس عبرت رفتید رویتان سنگ پای قزوین است واقعا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج