۶۷۹۱
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

بزرگ‌ترين بانك‌خصوصي در تابلوي اول بورس

بورس در محاصره بانک ها

بانك پاسارگاد به عنوان بزرگ‌ترين بانك خصوصي كشور از لحاظ سرمايه شنبه گذشته با نماد «وپاسار» در فهرست تابلوي اصلي بازار اول بورس اوراق بهادار تهران درج شد. اين بانك چهارصد و شصت و سومين شركت پذيرفته شده است كه وارد بورس تهران مي‌شود.

بانك پاسارگاد به عنوان بزرگ‌ترين بانك خصوصي كشور از لحاظ سرمايه شنبه گذشته با نماد «وپاسار» در فهرست تابلوي اصلي بازار اول بورس اوراق بهادار تهران درج شد. اين بانك چهارصد و شصت و سومين شركت پذيرفته شده است كه وارد بورس تهران مي‌شود.

با توجه به اينكه بيش از ۳۰ درصد سهام بانك پاسارگاد به صورت شناور آزاد در دست سهامداران حقيقي است، اين شركت بدون عرضه اوليه و با گشايش نماد وارد بورس تهران شد.

براساس اين گزارش، بانك پاسارگاد مي‌بايست اسفندماه سال گذشته وارد بورس اوراق بهادار مي‌شد، اما به دليل اختلاف نظري كه بين شركت بورس و سهامداران عمده مبني بر عرضه پنج درصد سهام در روز اول ورود به بورس با هدف كشف قيمت ايجاد شد، ورود آن به بورس با تاخير روبه‌رو شد، اما سرانجام مسوولان بورس قانع شدند كه با توجه به افزايش سرمايه اين بانك از طريق فرابورس و كشف قيمت در آن زمان، همچنين وجود مركز معامله سهام داخل اين بانك، نيازي به عرضه اوليه نيست.

هم‌اكنون سهام بانك‌هاي پارسيان، ملت، تجارت، اقتصاد نوين، كارآفرين، صادرات ايران، سينا و پست بانك در بورس تهران معامله مي‌شود و صنعت بانكداري بيش از ۱۶ درصد ارزش بازار سهام را در اختيار دارد. گزارش پايگاه اطلاع‌رساني بازار سرمايه (سنا) به نقل از شركت بورس نيز حاكي است: بنا به مصوبه‌‌هاي روز هفدهم بهمن‌ماه ۱۳۸۹ و بيست و نهم خردادماه ۱۳۹۰ هيات پذيرش بورس اوراق بهادار، بانك پاسارگاد در بورس تهران پذيرفته شده است.

بانك پاسارگاد در مجمع سال‌جاري خود ۱۸ درصد افزايش سرمايه را از محل آورده سهامداران تصويب كرد كه بر اين اساس، اين بانك با سرمايه دو هزار و ۷۲۵ ميليارد و ۸۰۰ ميليون تومان وارد بورس شده است كه اين رقم بالاترين سرمايه در ميان بانك‌هاي خصوصي و دولتي كشور محسوب مي‌شود.

فعالان بازار سرمايه پيش‌بيني مي‌كنند، ورود بانك پاسارگاد به بورس با سرمايه يادشده مي‌تواند تحول بزرگي در معاملات بازار سرمايه كشور ايجاد كند و موجب رونق معاملات سهام در اين بازار شود.

پذيره‌نويسي افزايش سرمايه «ميدكو» در يك روز
مدير بازرگاني فرابورس از پايان پذيره‌نويسي شركت توسعه معادن و صنايع معدني خاورميانه در اولين روز خبر داد و گفت: يك‌ميليارد و 750 ميليون سهم اين شركت ناشي از سلب حق‌تقدم به قيمت هر سهم 2040 ريال پذيره‌نويسي شد.

به گزارش روابط‌عمومي فرابورس ايران، امير هاموني با اعلام اين خبر افزود: شركت توسعه معادن و صنايع معدني خاورميانه كه در زمينه اكتشاف و انجام تحقيقات زمين‌شناسي متالوژي و استخراج و توليد مواد معدني فعاليت مي‌كند، قرار بود از امروز (ديروز) به مدت 5 روز پذيره‌نويسي افزايش سرمايه‌اش در بازار سوم فرابورس انجام شود كه در نخستين روز در فرابورس و شعب بانك پاسارگاد به پايان رسيد.

مدير بازار فرابورس تصريح كرد: براين اساس يك‌ميليارد و 750 ميليون سهم شركت معادل 100 درصد سرمايه فعلي، از طريق فرابورس به روش سلب حق تقدم و قيمت هر سهم 2040 ريال پذيره‌نويسي شد و به سهامداران شركت معادل همين ميزان سهام جايزه تعلق گرفت كه پس از اجراي اين پذيره‌نويسي، سرمايه شركت به 5250 ميليارد ريال رسيد.

به گفته وي پذيره‌نويسي از طريق شبكه كارگزاري فرابورس و شعب بانك پاسارگاد به طور همزمان صورت گرفت.

هاموني يادآور شد: با توجه به اينكه سهام اين شركت در فرابورس پذيرفته شده است معاملات آن از اين طريق انجام خواهد شد.

منبع: دنیای اقتصاد

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

بورس در محاصره بانک ها

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج