۶۷۹۱۳۲
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

وزیر جهاد کشاورزی استیضاح می‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: پس از پایان بررسی لایحه بودجه ۹۷، موضوع استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: پس از پایان بررسی لایحه بودجه ۹۷، موضوع استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

محمدصادق حسنی اظهار داشت: پس از پایان روند بررسی لایحه بودجه ۹۷ در صحن علنی مجلس، موضوع بررسی استیضاح وزیر جهاد کشاورزی به‌علت عملکرد ضعیفی که تاکنون داشته است در دستور کار نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد از عملکرد دولت تصریح کرد: طرح خرید تضمینی و توافقی برنج تاکنون به دلایل گوناگون از جمله تعلل و کوتاهی دولت کمک چندانی برای رفع نگرانی‌های کشاورزان شالیکار شمالی نکرده و آنان همچنان با مشکلات زیادی مواجه هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان مجلس در همان زمان برداشت محصول خواستار اجرای سریع طرح خرید تضمینی و توافقی برنج توسط دولت بودند اما به وجود همه تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده طرح مذکور بسیار دیر آغاز شد و نتیجه‌ای هم در بر نداشت.

حسنی عمل

ز مورد انتقاد قرار داد و افزود: از اوایل شهریورماه امسال تذکرات زیادی را به وزیر و معاونانش در مورد اجرای به موقع طرح خرید تضمینی برنج دادیم اما این طرح با تعلل بسیار در دی ماه، آن هم زمانی که کشاورز مشکلات را تحمل کرده بود توسط آنان مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان برای عرضه و فروش محصول برنج همچنان با مشکل مواجه‌اند گفت: هزینه تمام شده هر کیلو برنج بیش از ۸ هزار تومان است و این در حالی است که اگر کشاورز بخواهد به همین قیمت ناچیز ۸ هزار تومان قناعت کند باز هم در فروش محصولش به مشکل بر می‌خورد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: در تمام این سال‌ها تا کنون سابقه نداشته چنین اوضاع وخیمی برای کشاورزی و برنجکاران شمالی ایجاد شود به‌طوری که با برنامه‌ها و طرح‌های غلط دولت تنها چیزی که عاید کشاورزان شده بی‌رغبتی و نا امیدی در عرصه تولید برنج است.

عضو فراکسیون امید مجلس درباره تعرفه واردات برنج نیز عنوان کرد: در گذشته تعرفه واردات محصول برنج ۴۰ درصدی بود اما آقایان با کمال ناباوری اقدام به کاهش این تعرفه آن هم به میزان ۵ درصد کردند که اعتراضات بسیار شدید نمایندگان مجلس را به‌ویژه در کمیسیون کشاورزی به دنبال داشت.

نماینده مردم رشت در مجلس سیاست‌های نامعلوم و گاهاً دو پهلوی دولت را مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: پس از اعتراضات گسترده نمایندگان در مجلس بود که تعرفه واردات برنج به ۲۸ درصد رسید اما با اعطای ارز مبادله‌ای به وارد کنندگان برنج توسط دولت، در جهت جلب رضایت واردکنندگان عمل کردند.

حسنی با تاکید بر وجود مافیا در عرصه واردات برنج عنوان کرد: سودهای کلانی که نصیب این وارد کنندگان می‌شود ارتباطات گسترده و پیچیده‌ای را در رده‌های بالاتر تصمیم‌گیری برای آنان به وجود آورده تا جایی که قادرند ارز مبادله‌ای دریافت و کالای وادرداتی خود را به قیمت دلخواه به بازار عرضه کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: با وضعیت اسفناکی که پیش آمده آینده چندان روشنی را نمی‌توان برای کشاورزی به‌ویژه در خطه گیلان تصور کرد زیرا نه رغبت و انگیزه چندانی برای کشاورز مظلوم باقیمانده و نه ادامه روند تولید دیگر برایش صرفه اقتصادی دارد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر یک کشاورز برنجکار شمالی حتی نمی‌تواند برای تامین مخارج زندگی‌اش اقدام به تغییر کاربری زمین زراعی خود کند و از طرف دیگر با آینده‌ای نامعلوم و بسیار مبهم باید همچنان نا امیدانه حرفه خود را در عرصه تولید برنج ادامه دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخوندی استعفا بده.

    • بدون نام

      سلام امیدوارم نظرم درج شود وای کاش وزیر دانا و بسیار فعال کشاورزی مطلب را بخوانند
      آقای حجتی با افتخار اعلام می کند که میوه شب عید را انبار کرده است اما ای کاش این را هم می گفتند که هزاران تن سیب وپرتقال ودیگر محصولات بسیار مرغوب به علت جلوگیری از صادرات در دست کشاورزان بدبخت زحمت کش مانده که حتی به پول سبدش هم نمی ارزد جناب آقای وزیر ما شکایتمان را به خدا می کنیم

    • بدون نام

      انشاءالله وزیر بی کفایت راه و شهرسازی استیضاح بشود

    • بدون نام

      ایران وایرانی نابودکرده

    • بدون نام

      اخه وزیری ک اصلا بفکر کشاوزان نیست باید خودش استیفا دهد نه کاری برای صادرات محصولات کشاورزان کرده نه هم کمک اقتصادی ب کشاورزان چطورست ک محصولات کشورهای دیگ برای ما صادرات دارن ولی ما نباید داشته باشیم همانطورکه وقت کمبود وارد میکنی؟ وقتی مازاد مصرف داریم هم بفکر صادات محصولات کشاورزان باشید خواهشا

    • بدون نام

      آخ خدا اون امواتت رو بیامرزه یکی اپمد حرف حق زد امثال بدترین سال واسه ما کشاورزانه برنج رو دستمون مونده خریدار ارزون میگه اگه به این قیمت بفروشیم اینغد دستمون رو نمیگیره که با پولش زراعت سال بعد بکنیم از مسولین تمنل دارم بفکر کشاورزهای شالیکار شمال خصوصا گیلان باشن کشاورزهای گیلانی با جون دل تو مزرعه با اون همه سختی مشقت کار میکنن که برنج سالم کشت کنن اگه اون دسته از مسولینی که بفکر کشاورز برنج جماعت نیستن فقط یه سال اونم یک روز با کشاورز کار نکنه فقط بیاد ببینه تو اون گرما چطپر عرق میریزه زحمت میکشه

    • ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

      حتما به استیضاح ایشان مسئله گلخانه هارا هم اضافه بکنند که بک گلخانه موفق مالی درسیستم بانک کشاورزی وجود ندارد ولی به شرت تمام دارند توسعه میدهند گلخانه هارا فقط برای امار دادن مگرگلخانه جز خیار وگوجه وگل چیز دیگر دارد مصرف داخلی انها اشباع وگلخانه داران 90 درصد ورشکسته اگر جهت صادرات است که باید گلخانه های جدید ملزم ومکلف شوند وبااین شرط باشد که صرفا برای صادرات است وچنانچه صادرات به هردلیل تعطیل شد فورا باید در گلخانه شان را ببندند ومحصولشان راخشک کنند چون به اندازه مصرف داخل بسیار بیشتر هم اکنون موجود است وهمه ورشکست شده اند اینان بر چه اصل ومنفعتی دارند توسعه میدهند ؟ اگربرای کمبود اب است که گلخانه محصولات استراتژیک ندارد ودرسطح محدود گلخانه اصلا قابل قیاس با سطح اراضی کشاورزی کشور نیست

    • نتلل

      به درک چرا حقوق کارگران خدماتی پرداخت نمیشود اون هم ۱۵۰روز مردیم ای بس وعده علیک کارگران خدماتی بخاطر خدا بترسید حقوق کارگران خدماتی پرداخت نکنید

    • ح

      وزیری که به فکر کارمندان خودش نیست و کمترین حقوق رو مهندسان وزارت کشاورزی میگیرن ..چطور میخواد از حق کشاورزا دفاع کنه؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج