۶۷۹۱۸۳
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

نرخ بیکاری پاییز، ١١.٩ درصد اعلام شد

در پاییز امسال ٤٠,١ درصد جمعیت ١٠ ساله و بیش‌تر از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند؛ بر این اساس، نرخ بیکاری ۱۱.۹ درصد اعلام شد.

خبرگزاری مهر: در پاییز امسال ٤٠,١ درصد جمعیت ١٠ ساله و بیش‌تر از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند؛ بر این اساس، نرخ بیکاری ۱۱.۹ درصد اعلام شد.

در پاییز ١٣٩٦، معادل ٤٠,١ درصد جمعیت ١٠ ساله و بیش‌تر از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور نشان می‌دهد که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (پاییز ١٣٩٥)، ١.٢ درصد افزایش و نسبت به فصل گذشته (تابستان١٣٩٦)، ٠.٩ درصد کاهش داشته است.

نتایج طرح آمارگیری نیروی‌کار پاییز ١٣٩٦ منتشر شد. بررسی نرخ بیکاری افراد ١٠ ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که ١١,٩ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری کل کشور نشان می‌دهد که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (پاییز١٣٩٥)، ٠.٤ درصد کاهش و نسبت به فصل گذشته (تابستان ١٣٩٦) ٠.٢ درصد افزایش داشته است.

در پاییز ١٣٩٦، ٤٠,١ درصد جمعیت ١٠ ساله و بیش‌تر از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور نشان می‌دهد که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (پاییز ١٣٩٥)، ١.٢ درصد افزایش و نسبت به فصل گذشته (تابستان١٣٩٦)، ٠.٩ درصد کاهش داشته است.

نرخ بیکاری جوانان ٢٩- ١٥ ساله نیز حاکی از آن است که ٢٥,٠ درصد از جمعیت فعال ٢٩- ١٥ ساله بیکار بوده‌اند. این شاخص در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیش‌تر بوده است. بررسی روند تغییـرات نرخ بیکاری جوانان ٢٩-١٥ ساله نشان می‌دهد که این شاخص نیز نسبت به فصل مشابه در سال گذشته ١,٤ درصد کاهش و نسبت به فصل قبل ٠.٦ درصد افزایش پیدا کرده است.

بررسی سهم اشتغال ناقص نشان می‌دهد که در پاییز ١٣٩٦، ١٠,٨ درصد جمعیت شاغل،‌ به دلایل اقتصادی (فصل غیرکاری، رکود کاری، پیدا نکردن کار با ساعت بیش‌تر و…) کم‌تر از ٤٤ ساعت در هفته کار کرده و آماده برای انجام کار اضافی بوده‌اند. این در حالی است که ٣٧,١ درصد از شاغلین ١٥ ساله و بیش‌تر، ٤٩ ساعت و بیش‌تر در هفته کار کرده‌اند.

بررسی اشتغال در بخش‌های عمده فعالیت اقتصادی نشان می‌دهد که بخش خدمات با ٥٠,١ درصد بیش‌ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش­های صنعت با ٣٢.٦ درصد و کشاورزی با ١٧.٢ درصد قرار دارند.

خاطر نشان می‌سازد اطلاعات نتایج طرح مذکور به­صورت تفصیلی به­ زودی در درگاه ملی آمار به نشانی www.amar.org.ir قابل دسترس خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر با بی حیایی دروغ میگن

      پاسخ ها

      • م خسروی

        اقای روحانی 5ساله داری دروغ میگی..بسه دیگه..مردم احمق فرض نکن

    • بدون نام

      خخخخ این رقم از کجا اومده پس چرا همه مثل من بیکارن

    • غلامرضا

      با سلام
      دروغ استخوون نداره که تو گلو گیر کنه اصلا بیکاری صفر درصد است کی به کیه ده شغلی و حقوق سر به فلک کشیده را عشق است بخورین شاید که بترکین , راحت شیم

    • بدون نام

      بزرگترین دروغ قرن خخخ

    • بدون نام

      راست راست توچشم آدم نگاه میکنن دروغ میگن پدیده جدید

    • سعید

      چرتو پرت

    • TNT2

      خدایی اخه چرا حرفی میزنید که خون ملت به جوش بیاد چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است حداقل دروغ نگید .11 درصد چیه مگه مردم از پشت کوه اومدن؟بگو 90 درصد نه 80 درصد از این 20 درصد شاغل نصف بیشترش اقازاده هستند بقیه یا با سرمایه خودشون کار میکنند بقیه هم که شاغل هستند ظرفیتهای اضافی بوده که اقا زاده ای واسش نداشتند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج