۶۷۹۱۹۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

افشای پشت پرده شایعه استعفای نجفی

رویداد ۲۴ نوشت: محسن خلیل‌آبادی و حجت نظری معتقدند چند گروه در بحث شایعه استعفای شهردار تهران دخالت دارند. افرادی که در شهرداری گذشته فساد مالی داشتند تنها بخشی از افرادی هستند که می‌خواهند مدیریت شهری بی‌ثبات شود.

رویداد ۲۴ نوشت: محسن خلیل‌آبادی و حجت نظری معتقدند چند گروه در بحث شایعه استعفای شهردار تهران دخالت دارند. افرادی که در شهرداری گذشته فساد مالی داشتند تنها بخشی از افرادی هستند که می‌خواهند مدیریت شهری بی‌ثبات شود. نظری در کنار این گفته، اعتقاد دارد: تغییر مدیریت در شهرداری به هر دلیلی به سود نیست و باعث سرخوردگی و ناامیدی مردم از جریان اصلاحات و درنهایت موجب قهر از پای صندوق‌های رای می‌شود.

«فوری، شهردار تهران استعفا داد» همین خبر نیم‌خطی کافی بود تا لحظه‌ای همه حرف و سخنان که در این ۶ ماه فعالیت دکتر نجفی شده بود، رنگ واقعیت به خود گیرد. هرچند ساعاتی بعد از انتشار خبر علی اعطا سخنگوی شورای شهر در توییتر نوشت: «دکتر نجفی شهردار منتخب هر ۲۱ عضو و مورد حمایت شوراست. سخنگوی شورا، اخبار منتشره در رابطه با دیدار و گفتگوی اعضای شورا باشخصیت‌های اجرایی و سیاسی با موضوع گزینه‌ی جایگزین و هر اقدامی ازاین‌دست را از اساس تکذیب می‌کنم».

همچنین نجفی هم در توییتی که نشانه‌ی رد شایعه‌ی استعفایش بود نوشت: «در نامه‌هایی به دادستان تهران و معاون ایشان، مستندات برخی تخلفات و موارد مبهم در عملکرد مدیریت شهری گذشته را اعلام کردیم و این روند ادامه خواهد داشت»، اما بااین‌حال خبر استعفا، حواشی این روزهای شهرداری تهران را دوچندان کرد.

خلیل آبادی: شهرداری تهران ضعیف و ناتوان نشان دهند

محسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران در گفت‏‎وگو با رویداد۲۴ درباره پشت پرده شایعه استعفای نجفی گفت: از همان روز اول که آقای نجفی در شهرداری آغاز به کارکرد جریان‌ها و افرادی بودند که با نقل‌قول‌ها و اخبار کذب قصد داشتند شهرداری تهران ضعیف و ناتوان نشان دهند. این روزها هم این ماجرا پررنگ‌تر از همیشه دیده می‌شود.

او ادامه داد: مشخص است گروه‌های که نمی‌خواهند شهرداری به کار خود ادامه دهد، این شایعات را درست می‌کنند. چون ما هرروز در شورای شهر جلسه داریم و به‌هیچ‌عنوان چنین مباحثی مطرح نیست و شهردار تهران جدی به فعالیت‌های خود مشغول است.

خلیل‌آبادی افزود: جریان‌های مختلفی که به این شایعات دامن می‌زنند افرادی هستند که منافع خود را درخطر می‌بینند به همین دلیل دنبال ناتوان نشان دادن شهردار هستند.

این عضو شورای شهر اشاره کرد: آقای نجفی در گزارش تحول بنیادین، فسادهای جدی مطرح کرد. استخدام‌های بی‌رویه، مبالغ قراردادهای بالا ازجمله این موارد است. پرونده تک‌تک این موارد به قوه قضاییه ارسال‌شده است.

خلیل‌آبادی در خصوص اینکه چرا این پرونده‌ها در افکار عمومی منتشر نمی‌شود که مردم نیز قضاوت درستی درباره عملکرد مدیران سابق شهری داشته باشند گفت: این موارد هنوز در مرحله شکایت است. تا زمانی که در قوه قضاییه ثابت نشود نمی‌توان آن را منتشر کرد. در این رابطه باید حساسیت‎های حرفه‌ای و شرعی مد نظر قرار گیرند.

او ادامه داد: ما از سوی قوه قضاییه پیگیر این موضوع هستیم. تا بالاخره به نتیجه برسد.

نظری: سه گروه برای تضعیف آقای نجفی و بی‌ثباتی مدیریت شهری تلاش می‌کنند

حجت نظری نیز در گفت‏‎وگو با رویداد۲۴ درباره پشت پرده شایعه استعفای نجفی گفت: اگر بخواهیم پشت پرده شایعات مربوط به استعفای دکتر نجفی را واکاوی کنیم، چند احتمال قابل‌بررسی است. یکی رقبای سیاسی و جریان مقابل مدیریت شهری هستند که به‌طور طبیعی تمایل ندارد جریان اصلاح‌طلب بتواند کارنامه موفقی داشته باشد. حتی ممکن است کارشکنی هم بکنند. آنها با این تلاش‌ها می‌خواهند بگویند جریان اصلاح‌طلب در مدیریت کارنامه منفی از خود به‌جای گذاشته است.

او ادامه داد: یکی از راه‌های نشان دادن ضعف و ناتوانی اصلاح‌طلبان در مدیریت امور شهری، نشان دادن عدم ثبات در مدیریت است. آنها می‌خواهند به جامعه القا کنند جریان اصلاحات دوباره همچون دوره اول شورا که نتوانست مدیریت شهری باثباتی داشته باشد را تکرار خواهد کرد.

نظری اشاره کرد: دومین احتمال برای انتشار این شایعات، رقبای داخل خود جریان اصلاحات هستند. این افراد کسانی هستند که خود را برای اداره شهر مناسب می‌دانند. زمان انتخاب شهردار، گروه‌هایی برای کسب کرسی شهرداری تهران تلاش کردند که ممکن است همان‌ها در ایجاد و انتشار این شایعات نقش داشته باشند و حتی ممکن است افراد یا گروه‌های دیگری در درون جریان اصلاحات که پیش‌تر با شهرداری آقای نجفی موافق بودند و امروز او را ناکارآمد می‌پندارند در این کار دخیل باشند.

این عضو شورای شهر تهران گفت: این دوستان که حتما نیت خیر و خدمت به شهروندان را دارند، موضوعی را نادیده می‌گیرند. اینکه در حال حاضر هر تغییری در شهرداری تهران می‌تواند باعث پیش بردن هدف جریان رقیب باشد. همچنین احساس سرخورده شدن مردم و ناامیدی از جریان اصلاحات به دنبال دارد که درنهایت منجر به قهر کردن مردم با صندوق رای می‌شود. که نتیجه نهایی آن متضرر شدن شهر و کشور است.

نظری افزود: همه ما دیدیم که جریان مقابل در گذشته شهر را چگونه اداره کرد و منابع طبیعی و انسانی را به هدر داد. شهر تهران امروز می‌توانست جای بهتری برای زیست باشد اما متاسفانه با هدر دادن منابع و فروش زمین و هوا با این کلان‌شهر کاری شده است که از جهات مختلف، برای شهروندان شهری مطلوب و خواستنی نیست.

او ادامه داد: من چندین بار در گفت‌وگوهای خود گفته‌ام که وجود کاستی نباید دلیلی باشد که بخواهیم از اساس همه‌چیز را تغییر دهیم یا به تعبیری انقلابی راه بیندازیم. بهتر است دوستان داخل جریان اصلاحات به فکر این باشند که باوجود مشکلات، رویکرد مدیریت شهری را اصلاح کنیم و از رفتارهای هیجانی و تغییرات دفعی جلوگیری کنیم.

این فعال سیاسی نیز به سومین دلیل شایعات اشاره کرد: افشای فسادهای مالی هم می‌تواند دلیلی باشد که بسیاری نخواهند آقای نجفی بر مسند شهرداری باقی بماند. برخی که با شهرداری کار می‌کردند و فساد داشتند، اکنون ابا دارند که نام آنها علنی شود و محاکمه شوند. همچنین نگران هستند از رانت‌هایی که تاکنون داشتند، محروم شوند. به همین دلیل ممکن است تلاش کنند تا ثبات مدیریتی شکل نگیرد. چون اگر ثبات مدیریتی رخ دهد و بااراده مبارزه با فساد همراه شود، همه راه‌های فرار و راه‌های غیرقانونی برای آنها بسته خواهد شد.

عضو شورای شهر پنجم گفت: در گزارش تحویل و تحول شهرداری مواردی از فساد در عملکرد شهرداری گذشته مطرح شد که قابل تامل بود. شاید ارقام و جزییات آن در جامعه انتقال داده نشد، اما به نظر من مواردی بودند که کاملا می‌توان عنوان فساد را به آنها داد.

نظری در خصوص اینکه چرا این پرونده‌ها در افکار عمومی منتشر نمی‌شود که مردم نیز قضاوت درستی درباره عملکرد مدیران سابق شهری داشته باشند گفت: دلیل عدم انتشار اسامی و اسناد ارقام و اعداد تخلفات مالی صورت گرفته این است که طبق قانون تا زمانی که در دادگاه به اثبات نرسد نباید منتشر شوند. برای همین فکر می‌کنم باید منتظر باشیم قوه قضاییه هرچه زودتر به این پرونده‌ها رسیدگی کند. ما هم این آمادگی را داریم که بعد از رسیدگی اسناد موجود را به جامعه ارائه کنیم.

او به حمایت شورای شهر از شهرداری تاکید کرد و گفت: آقای نجفی با رای همه اعضای شورای شهر انتخاب شده‌اند. ما تا آخرین لحظه فعالیت ایشان، از آقای نجفی حمایت خواهیم کرد. چون این اقدام به نفع شهر است. اگر ما بخواهیم شهردار منتخب خود را تضعیف کنیم به نفع رقبا و به ضرر مردم و شهر کار کرده‌ایم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اشاره کرد: پشت شهردار را خالی نمی‌کنیم، چون این کار به معنای خالی کردن پشت شهر است. هیچ‌یک از ما حتی افرادی که گزینه نخست آنها آقای نجفی نبود، دنبال چنین اتفاقی نیستند و این تضعیف را انجام نمی‌دهند.

حجت نظری در پایان گفت: ما به دنبال این هستیم تا مدیریت باثبات در شهر تهران داشته باشیم تا بتوانیم اعتماد ازدست‌رفته مردم به مدیریت شهری را بازگردانیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج