جاباما
۶۷۹۲۰۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تدارکی برای فروش فیلم کوتاه

نشست پنجاه‌ونهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان کاشان با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، شهردار کاشان و رئیس جشنواره، مدیرعامل و مدیران انجمن سینمای جوانان ایران و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا: نشست پنجاه‌ونهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان کاشان با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، شهردار کاشان و رئیس جشنواره، مدیرعامل و مدیران انجمن سینمای جوانان ایران و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، با حضور دکتر مصطفی جوادی‌مقدم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان؛ سعید ابریشمی‌راد، شهردار کاشان؛ سیدصادق موسوی، مدیرعامل انجمن؛سیدمهدی رضوی‌زاده، دبیر جشنواره وعلی‌محمد سرجه‌پیما مدیر انجمن سینمای جوانان کاشان و مدیر اجرایی جشنواره و جمعی از اصحاب رسانه، نشست مطبوعاتی پنجاه‌ونهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان - کاشان در محل ستاد مرکزی انجمن برگزار شد.

در ابتدای این نشست،آرش عباسی، مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی انجمن سینمای جوانان ایران ضمن خوشامدگویی، پیرامون ادامه برگزاری پاتوق فیلم کوتاه گفت: فصل ششم پاتوق فیلم کوتاه پس از وقفه‌ای نسبتا طولانی به دلیل تغییر مکان برگزاری، در بهار آینده آغاز به‌کار خواهد کرد.

وی افزود: روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران اقدام به برگزاری دوره‌های فیلم‌سازی برای خبرنگاران داوطلب حوزه فرهنگ و هنر به صورت رایگان کرده است که به زودی فراخوان ثبت‌نام منتشر خواهد شد.

در ادامه ابریشمی‌راد اصلی‌ترین عامل توسعه در همه جوامع را فرهنگ دانست و گفت: هنر، مؤثرترین زبان برای بیان و انتقال فرهنگ هر جامعه است. شهرداری‌ها وظیفه توسعه و ارتقای فرهنگ شهری را برعهده دارند و در این راستا باید به هنر برای تعالی و توسعه اجتماعی بها بدهند؛ شهرداری کاشان به دنباله‌روی اعصار گذشته در این امر به شکل عملی و اجرایی، پیش‌رو شده است.

پس از آن دکتر جوادی‌مقدم، کاشان را شهر رویدادهای فرهنگی برشمرد و افزود: کاشان به‌ویژه در حوزه هنر و ادبیات میزبان رویدادهای مهم فرهنگی از جمله کنگره‎های بین‌المللی و هفته‌های فیلم و عکس داخلی و خارجی و ... است. همچنین کاشان برای چهارمین سال نامزد عنوان «پایتخت کتاب» کشور شده است.

سپس سیدمهدی رضوی‌زاده به ارائه آمار آثار رسیده و راه‌یافته به این دوره از جشنواره منطقه‌ای کاشان پرداخت و گفت: ۱۰ استان در این جشنواره آثار خود را ارائه کرده‌اند.در کنار نمایش آثار، بخش‌های جنبی در جشنواره این دوره تعریف شده است و از«رضا بهمنی» به‌عنوان اولین مدیر انجمن سینمای جوانان کاشان تقدیر به‌عمل خواهد آمد.

وی افزود: وجه تمایز این دوره از جشنواره وجود بخش ویژه نگاه هنرمندانه به جاذبه‌های گردشگری کاشان و اهدای جایزه‌ی «سیَلک» است.

در ادامه شهردار کاشان افزود: نکته مهم در برگزاری این دوره از جشنواره‌های منطقه‌ای این است که از این همکاری به‌دنبال اهداف و ویژگی‌هایی در نحوه‌ی برگزاری و اثربخشی جشنواره هستیم. کاشان قطب گردشگری تاریخی کشور است و تبدیل کاشان به شهر رویدادها در صدر اهداف توسعه شهری است که با برگزاری این جشنواره‌ها در مقیاس منطقه‌ای و ملی دنبال می‌شود. اخیرا جشنواره تأتر مهر و سمپوزیوم مجسمه‌سازی در این راستا برگزار شده است و در کنار جشنواره‌های دیگری نظیر جشنواره گل و گلاب در اردیبهشت‌ماه، سعی بر ان است که نه فقط رویدادهای فرهنگی و هنری که با ارتقای تعاملات و تقویت مشارکت‌های اجتماعی که لازمه تبدیل شهرنشین به شهروند است، قشر جوان، فعال و هنرمند و هنردوست را درگیر خلق روحیه نشاط در جامعه کنیم. این امر نیازمند مشارکت فعال نهادهای مختلف جامعه اعم از سینمایی و سایر نهادهای فرهنگی و هنری است که تلاش شهرداری در برگزاری این جشنواره به‌کارگیری منابع بخش خصوصی از جمله مشارکت داوطلبانه هتل‌های کاشان که از جاذبه‌های توریستی این شهر به شمار می‌آید، بوده است که به عنوان یک تجربه موفق برای برگزاری سایر جشنواره‌های منطقه‌ای نیز پیشنهاد می‌شود.

پس از آن مدیر اجرایی جشنواره به شرح و معرفی برنامه‌های جنبی و کارگاه‌های تخصصی و کارگاه‌های دانش‌افزایی پنجاه‌ونهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان پرداخت.

در پایان این نشست، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با قدردانی از میزبانان برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای گفت: معتقد و مطمئن هستیم که پتانسیل بالای رشد و ارتقای سینمای ایران در فیلم کوتاه نهفته و موفقیت‌های پی‌درپی فیلم‌سازان فیلم‌کوتاه در عرصه‌های بین‌المللی مبین این امر است اما اقتصاد فیلم کوتاه در سرتاسر جهان همواره محدود و بسته بوده و هست. در برنامه جامع ۵ساله سازمان سینمایی هدف اصلی، افزایش سهم ایران از بازار جهانی تبیین شده است.

سیدصادق موسوی ادامه داد: انجمن سینمای جوانان ایران در این راستا و به همین منظور با همکاری بخش خصوصی اقدام به راه‌اندازی پلت‌فرم فروش فیلم کوتاه است. تا کنون تمامی پلت‌فرم‌های موجود تنها در راستای نمایش فیلم‌های کوتاه در جشنواره‌های داخلی و خارجی فعال بوده‌اند اما با راه‌اندازی این پلت‌فرم که به زودی رونمایی خواهد شد، فضای جدیدی باز می‌شود که تا به‌حال برای عرصه فیلم کوتاه در ایران وجود نداشته است.

موسوی افزود: تلاش‌مان بر این است که فیلم‌های کوتاه را به شبکه‌های تلویزیونی و به‌ویژه شبکه‌های خبری خارجی عرضه کرده و به فروش برسانیم. تمامی خدمات این پلت‌فرم رایگان بوده و اولین استارت فعالیت آن هم‌اکنون در بازار فیلم جشنواره کلرمونت زده شده است.

درپایان این نشست از تیزر و پوستر جشنواره منطقه‌ای کاشان رونمایی شد.

پنجاه‌ونهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در سه بخش مسابقه­ فیلم کوتاه، فیلم‌نامه و عکس، از تاریخ ۴ تا ۷ اسفندماه سال۱۳۹۶ به‌مدت چهار روز در استان اصفهان، شهر کاشان با حضور استان‌های تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، قم، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، سمنان و اصفهان، توسط انجمن سینمای جوانان ایران، شهرداری کاشان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر کاشان برگزار می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج