۶۷۹۲۲۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

شاهین‌طبع: من قربانی بسکتبال شدم

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: عراق کشور دوست و همسایه ما است ولی این بذل و بخشش‌ها و برادری‌ها به تیم ملی لطمه خواهد زد.

خبرگزاری تسنیم: نشست خبری سرمربی و بازیکنان تیم ملی بسکتبال ایران عصر امروز در سالن بسکتبال آزادی برگزار شد.

مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی ایران در ابتدای این نشست سقوط هواپیمای آسمان و کشته شدن ۶۶ نفر هموطنان ایرانی را تسلیت گفت.

او در مورد شرایط تیم ملی بسکتبال ایران اظهار داشت: چند جلسه تمرین خوب را پشت سر گذاشتیم و خوشبختانه به غیر از نوید رضایی‌فر بقیه بازیکنان را در اختیار داریم. در حال حاضر ۱۴ بازیکن در اردو هستند که تنها اوشین ساهاکیان و حامد حدادی در دو جلسه ابتدایی غایب بودند. آمادگی بازیکنان خوب است و تنها نیاز به هماهنگی بیشتر دارند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران در مورد دو بازی آینده تیم ملی مقابل عراق و قزاقستان گفت: تیم ملی عراق پیش از این سازمان‌دهی خوبی نداشت ولی بعد از تقویت کادرفنی و اضافه شدن بازیکنان دوتابعیتی جنگنده و خوب ظاهر شده و بازی اول را هم از ما برد. قزاقستان نیز به سبک تیم ملی روسیه و شوروی سابق بازی می‌کند. قدرت‌بدنی آنها بسیار بالاست و سازماندهی خوبی دارند. تیم ملی قزاقستان در واقع همان تیم آستانه قزاقستان است و احتمال حضور یک بازیکن دوتابعیتی نیز در تیم ملی این کشور وجود دارد، ما دو بازی سخت را پیش رو داریم.

شاهین‌طبع ادامه داد: بهنام یخچالی و وحید دلیرزهان بازیکنان پخته و خوبی هستند، نظر من این بود که در اردو حضور داشته باشند ولی متاسفانه به دو بازی پیش روی ما نمی‌رسند. ما در یکی دو سال گذشته بازیکن باتجربه در پست‌های بیرونی در اختیار نداشتیم ولی امیدوارم با اضافه شدن چند بازیکن گارد بتوانیم از حضور آنها استفاده کنیم.

وی درباره اضافه شدن صمد نیکخواه بهرامی به تیم ملی بعد از ۲ سال گفت: در یکی دو سال گذشته اتفاقاتی در تیم ملی افتاد ولی ما سعی داریم به عقب برنگردیم. صمد بازیکن بسیار باکیفیتی است و حضور او کیفیت تیم ملی را نیز افزایش خواهد داد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران ادامه داد: ما بازیکنان باکیفیت زیادی در تیم ملی داریم که حضور آنها روی بازی سایرین هم تاثیرگذار خواهد بود. با نگاهی به گذشته تیم ملی هم متوجه می‌شویم که حضور چند بازیکن ثابت و شاخص باعث موفقیت تیم شده است، آنها نخبه هستند و می‌توانند کیفیت سایر بازیکنان را هم بالاتر ببرند. در بسکتبال نوین بازیکنان جوان به خوبی توسط حریفان شناسایی می‌شوند.

شاهین‌طبع در مورد قبول هدایت تیم ملی بسکتبال ایران گفت: من هیچ اختلافی با کسی نداشتم ولی برخی مواقع از برخی همکارانم که در مورد من اظهارنظر کردند دلگیر شدم. من سال گذشته پیشنهاد تیم ملی را در حالی رد کردم که چند بازیکن خارجی در تیم پتروشیمی حضور داشتند و مسابقات غرب آسیا را پیش رو داشتیم، کارهای مربوط به این بازیکنان خارجی را نمی‌توان به شخص دیگری در تیم محول کرد. علاوه بر این مکاتبه دقیقی هم از طرف فدراسیون با من انجام نگرفت و من در روزنامه‌ها خواندم که سرمربیگری تیم ملی به من پیشنهاد شده است. در هر حال هر کاری اصول خاص خودش را دارد.

وی ادامه داد: من مربی یک باشگاه بودم و در صورت قبول هدایت تیم ملی باید در یک تورنمنت خارجی شرکت می‌کردم و سپس لیگ را دوباره از سر می‌گرفتم. در این شرایط با انتخاب بازیکنان تیم ملی مشکل داشتم. وقتی یک مربی ایرانی برای تیم ملی انتخاب می‌شود باید بتواند برخی مشکلات را حل کند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: من یک لیست ۲۴ نفره از بازیکنان در اختیار دارم و خوشحالم که هر بازیکنی که شایسته است به تیم ملی دعوت شده است. پرچم سفید من بالاست و هر بازیکنی که شایسته است در تیم ملی حضور خواهد داشت. من خودم را سرمربی بازیکنان نمی‌دانم چون بیش از ۲۰ سال است که در بسکتبال هستم و شاهد رشد بسیاری از این بازیکنان بوده‌ام.

شاهین‌طبع در ادامه گفت: من در کنار درک باورمن ایستادم و وفاداری خودم را ثابت کردم، این مربی از نظر من قابل احترام بود و من هم از او حمایت کردم. در واقع من خودم را قربانی بسکتبال کردم. باید از فدراسیون هم تشکر کنم که کوچکترین دخالتی در تصمیم‌گیری کادرفنی ندارد، من هم دوست ندارم که چکشی و حذفی عمل کنم چون به نظر من این آخرین راه است.

وی تصریح کرد: باورمن تیم سازمان‌دهی شده و قدرتمنی ساخته بود و از آن هم حمایت شد. من به نفراتی که در تیم ملی حضور داشتند کاری ندارم ولی تیمی که او درست کرده بود تیم بسیار خوبی بود و کسانی که ادعا می‌کنند آن تیم به هم ریخته بود اشتباه کرده است.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران با اشاره به سیستم جدید بازی‌های ملی در بسکتبال جهان گفت: سیستم جدیدی که فدراسیون جهانی آن را اجرا می‌کند کمک زیادی است که سیستم کهنه و فرسوده آسیا و غرب آسیا را فراموش کنیم. سیستم قدیمی برگزاری مسابقات بسکتبال نشأت گرفته از مدیران خودرای و کهنه غرب آسیا بود که هدایت بسکتبال قاره آسیا را برعهده داشتند. الان سیستم رفت و برگشت در تیم‌های ملی اجرا می‌شود و تیم‌ها در صورت شکست در یک بازی فرصت جبران در بازی بعدی را خواهند داشت. وقتی در ورزش پیش می‌رویم نیاز به تغییرات داریم مثل فوتبال که هرچه پیش رفتیم بازیکنان جوان و لژیونرها به تیم اضافه شدند و جای بازیکنان قدیمی را گرفتند.

شاهین‌طبع ادامه داد: من زمانی که هدایت تیم ملی را قبول کردم به بازیکنان گفتم که هدف من کار فنی نیست و تنها می‌خواهم به هماهنگی بازیکنان کمک کنم. از بازیکنان هم خواستم که مشکلات تیم ملی را برطرف کنند، ما نیز تلاش می‌کنیم تا نیازهای منطقی بازیکنان را برطرف کنیم تا آنها در خدمت تیم ملی باشند.

وی گفت: من هیچ کاغذ و قراردادی را با تیم ملی امضا نکرده‌ام به همین خاطر در صورتی که نتوانم تیم را هدایت و مشکلات آن را برطرف کنم، خودم کنار می‌روم. بازیکنان ما مثل خارجی‌ها پاداش مالی زیادی بعد از هر تورنمنت دریافت نمی‌کنند. به همین خاطر نوع کارکردن آنها با بازیکنان خارجی قابل مقایسه نیست، من نیز نیازی ندارم که حضور در تیم ملی را در رزومه کاری خود داشته باشم. ما در چنین کشور احساسی زندگی می‌کنیم که شرایط فرهنگی ما با سایرین بسیار متفاوت است، در کشور ما رگ و ریشه کار پایه اصلا وجود ندارد. به همین خاطر مربیان ایرانی بسیار زحمت می‌کشند و نیاز به حمایت بیشتر از طرف رسانه‌ها دارند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران در پایان با اشاره به میزبانی ایران از عراق در مسابقات انتخابی جام جهانی گفت: ما در حالی از تیم ملی عراق در ایران پذیرایی خواهیم کرد که تنها یک روز فرصت تمرین در ایران پس از بازی با قزاقستان را داریم ولی عراقی‌ها چند روز زودتر به تهران می‌آیند. عراق کشور دوست و همسایه ما است ولی این بذل و بخشش‌ها و برادری‌ها به تیم ملی لطمه خواهد زد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج