۶۷۹۲۵۷
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

شرایط بازنشستگی روستاییان اعلام شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرایط بازنشستگی روستائیان را تعیین کردند.

خبرگزاری تسنیم: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز(یکشنبه، ۲۹ بهمن) پارلمان و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۹۷، با اکثریت آراء، بند (د) تبصره (۷) لایحه بودجه ۹۷ را مشخص کردند.

در متن بند (د) تبصره (۷) لایحه بودجه ۹۷ آمده است: به دولت اجازه داده می‌شود مابه‌التفاوت قیمت تکلیفی و قیمت تمام‌ شده فروش هر متر مکعب آب را (پس از تأیید سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی) با بدهی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به بهره‌برداری رسیده بخش آب وزارت نیرو موضوع ماده (۳۲) قانون برنامه و بودجه را از محل ردیف‌های بودجه‌ای مشخص به‌ صورت جمعی-خرجی تسویه نماید. شرکت‌های دولتی ذی‌ربط مکلفند تسویه حساب را در صورت‌های مالی خود اعمال نمایند. وزارت نیرو نیز گزارش عملکرد این بند را به تفصیل تا شهریورماه به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و انرژی و دیوان محاسبات کشور ارائه کند.

همچنین بهارستان‌نشینان در این جلسه، بند (هـ) تبصره (۷) لایحه بودجه ۹۷ را نیز تصویب کردند که در متن آن آمده است: به دولت اجازه داده می‌شود باقیمانده اعتباری که در سال ۱۳۸۵ و براساس مصوبه هیئت وزیران از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای افتتاح حساب پس‌انداز اینترنتی برای دانش‌آموزان و معلمان به شرکت مخابرات ایران اختصاص یافته و پس از واگذاری این شرکت، به‌ عنوان بدهی شرکت مخابرات به وزارتخانه مذکور تسویه نگردیده را تا میزان یکصد و هشتاد و چهار میلیارد و ششصد و نود و چهار میلیون (۱۸۴.۶۹۴.۰۰۰.۰۰۰) ریال با مطالبات شرکت مخابرات ایران از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌ صورت جمعی- خرجی تسویه نماید.

براساس این گزارش و طبق مصوبه مجلس، سازمان تأمین اجتماعی مکلف است، تمامی سهم درمان از مجموع مأخذ کسر حق بیمه موضوع مواد(۲۸) و (۲۹) قانون تأمین اجتماعی مصوب ۳/۴/۱۳۵۴ و سایر منابع مربوط را در حسابی نزد خزانه‌داری کل کشور با عنوان بیمه درمان تأمین اجتماعی متمرکز نماید. سازمان تأمین اجتماعی این منابع را طبق قانون تأمین اجتماعی هزینه کند.

در بند الحاقی یک تبصره (۷) لایحه بودجه ۹۷ که به تصویب بهارستان‌نشینان رسیده، آمده است:

۱- به منظور جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد اشتغال در مناطق محروم، شرکت شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک مکلف است هزینه واگذاری زمین و سایر زیرساخت‌ها را به‌ صورت حداکثر ده درصد(۱۰%) نقد و مابقی را از زمان بهره‌برداری به‌ صورت اقساط از واحد تولیدی دریافت نماید.

همچنین در بند الحاقی (۲) تبصره (۷) لایحه بودجه ۹۷ تأکید شده است، صندوق بیمه روستاییان و عشایر موظف است کلیه روستاییانی را که حداقل ده سال حق بیمه پرداخت نموده‌اند و به سن ۶۰ سال رسیده‌اند، بازنشسته نموده و به اندازه سنواتی که حق بیمه پرداخت کرده‌اند، مستمری پرداخت کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فرقی با شهرهانداره هرکس که ۱۰سال با۶۰ سال بازنشست میشه زحمت کشیدن این نمایندگان

      پاسخ ها

      • فرید

        حالا خدا کند مسئولین اقدام کند....

    • بدون نام

      مدیران دانا کشور در رفاه

    • حسن

      با سلام خدا کند این اتفاق بیفته چون شرایط بازنشستگی صندوق روستاییان و عشایر خیلی قانون من درآوردی بود و هر کس مراجعه می کرد می گفتن باید ۱۰ به ۷۰ باشه تا بازنشسته بشوند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج