۶۷۹۲۶۶
۶ نظر
۵۰۱۲
۶ نظر
۵۰۱۲
پ

سانحه هوایی تهران-یاسوج در شبکه‌های اجتماعی

کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به سانحه هوایی تهران-یاسوج با هشتگ‌های مختلف،‌ واکنش‌های متفاوتی داشتند، از همدردی و خبر رسانی تا قضاوت‌های زود هنگام و محکوم کردن‌ها و انتشار پست‌هایی از آخرین مکالمات بعضی از مسافران.

خبرگزاری ایسنا: کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به سانحه هوایی تهران-یاسوج با هشتگ‌های مختلف،‌ واکنش‌های متفاوتی داشتند، از همدردی و خبر رسانی تا قضاوت‌های زود هنگام و محکوم کردن‌ها و انتشار پست‌هایی از آخرین مکالمات بعضی از مسافران.

هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج امروز با بیش از ۶۰ سرنشین سقوط کرد. این هواپیما که هنوز مکان سقوط آن پیدا نشده، در دنیای مجازی نیز موضوع بحث میان کاربران توئیتر شده و آنها با هشتگ‌های مختلفی از جمله #تهران-یاسوج، #سقوط_هواپیما، #ایران_تسلیت، #پرواز ناتمام و ... به این حادثه واکنش نشان دادند.

پس از اینکه این هواپیما سقوط کرد، تعدادی از کاربران به اطلاع‌رسانی در مورد حادثه و جزئیات آن از میان اخبار پرداختند. همچنین در ادامه بخشی از توئیت‌ها به مکان احتمالی سقوط و شرایط آن اشاره داشتند. یکی از کاربران در این رابطه فیلمی را منتشر کرده که خود پیش از این در سفری با هواپیما در این منطقه آن را گرفته بود. او نوشته: «وقتی هواپیمای ای‌تی‌آر ازتهران-یاسوج رو سوار هستید، هواپیما در این فاصله از کنار #دنا عبور می‌کنه. وحشتناک و نفسگیره...»

همچنین برخی از کاربران به اتفاق‌های تلخ یکی دو سال گذشته اشاره داشتند. از حادثه کشتی سانچی و زلزله کرمانشاه تا کشته شدن برخی کودکان و حادثه آتش‌سوزی پلاسکو.

بعضی از کاربران در این رابطه اینگونه واکنش نشان داده‌اند:

«*لباس مشکیارو بخیه بزنیم به تنمون که هی زحمت نشه درآریم دوباره فردا بپوشیم»

*باز یه حادثه، این دفعه کشتی نسوخت، ساختمانی تخریب نشد، معدنی آوار نشد، این بار هواپیمای تهران- یاسوج سقوط کرد.

*جعبه سیاه سانچی هنوز بررسی نشده بود که جعبه سیاه پرواز تهران-یاسوج هم اضافه شد.

*آنقدر عزا بر سرمان ریخته که فرصت زاری نداریم!

*چقدر بده که بازم باید بگیم ایران تسلیت. سقوط هواپیمای تهران-یاسوج ۶۶ مسافر و خدمه این پرواز در برخورد با کوه دنا جان باختند... ایران، باز هم‌ تسلیت.

*این مملکت کبود شد از این همه داغ.

*شب میخوابیم، صبح که بیدار میشیم خبر بد میشنویم.

کاربر دیگری هم اینگونه به سوانح مختلف رخ داده در چند وقت اخیر واکنش نشان داده است: «سوانح دریایی، سوانح زمینی، سوانح زیر زمینی، سوانح هوایی؛ خوش آمد می گوییم اینجا ایران است.»

یکی از موضوعات دیگری هم که مد نظر کاربران قرار گرفته میزان تلفات در سفر با وسایل نقلیه مختلف است. کاربری در این رابطه به کنایه نوشته:

«دیگه وقتش رسیده با قاطر سفر کنیم با هواپیما میمیریم با اتوبوس میمیریم با قطار میمیریم»

در میان اظهارات کاربران توئیتری که اظهارات برخی از مسئولان را هم شامل می‌شود،‌ نکاتی در مورد قدیمی بودن ناوگان هواپیمایی کشور دیده می‌شود. از جمله آنها زهرا نژاد بهرام، عضو شورای اسلامی شهر تهران در این رابطه گفته: زمانی که دولت را برای هواپیماهای تازه خریداری شده، مورد تمسخر قرار داده و برجام را نفی و مذمت می‌کردیم، آیا ترس و وحشت ۶۶ مسافر و خدمه هواپیمای آسمان که از حدود ۲۰ سال پیش در ناوگان این شرکت فعال است را در ذهنمان مجسم نکردیم؟»

برخی از کاربران هم موضوع برجام و دریافت هواپیماها را به پیش کشیده‌اند و برخی دیگر هم در نقطه مقابل سقوط هواپیما و فرسوده شدن را نشانی از موثر نبودن برجام عنوان کردند. همچنین در این میان، آخوندی وزیر راه، مسکن و شهرسازی هم در امان نمانده و کاربرانی هم نسبت به عملکرد وزیر راه انتقاد دارند.

در میان اخبار، موضوعی که مطرح می شود این است که امدادگران هنوز نتوانسته‌اند محل سقوط احتمالی هواپیما را پیدا کنند. انتشار همین اخبار در توئیتر باعث شده برخی از کاربران نسبت به کندی امدادرسانی انتقاد کنند و در واکنش به این مسئله، یکی از کاربران گفته‌: «هواپیمای تهران-یاسوج به کوه خورده .در منطقه کوهستانی برفی سقوط کرده .انتظار دارین ۱۰ دقیقه بعد نیروهای امداد برسن؟»

همچنین یکی از کاربران از لحظه‌ای توئیت کرده که پس از پایان صحبتش در مورد ترس از سقوط هواپیما یکباره با خبر امروز مواجه شده است: «شوکه‌ام، نیم ساعت داشتیم راجع به ترس از سقوط هواپیما با بچه‌ها حرف میزدیم بحث که تموم شد گوشیم رو نگاه کردم. خبر: #هواپیما #تهران_یاسوج سقوط کرد .بچه‌ها هنوز مثل من گیج و منگ در و دیوار رو نگاه میکنن خدا صبر بده به همه ما»

یکی از کاربران هم تصویری را که مدعی است آخرین پیام یکی از مسافران هواپیما است، منتشر کرده است:

سانحه هوایی تهران-یاسوج در شبکه‌های اجتماعی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میکائیل 25 ساله از خوزستان

      مسولین فقط بفکره جیبشون هستند

    • بدون نام

      نتیجه مرگ خواستن مرگ گفتن به این ملت. وآن ملت همین است دنیا دار مکافات است همه مرگ ها برگشته برای ملت خودمان بس است دیگر بس است دست بردارید ازاین ریا کاری وتظاهر ملت خسته شده اند خسته از دست شما،،،،،،

    • بی خیال

      چرا باید ملت مظلوم و شریف ایران همش عزادار باشد هنوز از عزای زلزله غرب کشور درنیامده بودیم بیش از سی نفر از بهترین فرزندان ایران زمین جزغاله شد ند به چهل آنها نرسیده سقوط هواپیمای مسافربری. نمیخواهیم از آب گل آلود ماهی بگیریم ولی خداوکیلی بیاییم کلاه مان را قاضی کنیم همه اینها رو جز سومدیریت در چیز دیگری است حوادث غیرقابل پیش بینی است ولی قابل پیشگیری هستند خداوند به این ملت صبر عطا فرماید

    • بدون نام

      قضاوت های زود هنگام؟؟!!!!!

    • م

      من فقط یک جمله میگم ،اون عزیز محترمی که وقتی اولین هواپیمای ایرباس 321خریداری شده وارد کشور شد توی روزنامش تیتر درشت زد که ***هواپیمای شرمساری وارد تهران شد** و میگفتن چرا پول مملکت رو دادین از فرانسه و آمریکا هواپیما خریدین الان چرا ساکته و نمیگه که هواپیما هم یک وسیله ساخت بشره و عمر مفید داره و نباید یه هواپیما با عمر 25سال دیگه داخل کشور پرواز کنه چرا ساکتن چرا تیتر درشت نمیزنن توی روزنامشون؟؟
      چرا باید کشور های کوچک عربی حاشیه خلیج فارس اون ناوگان هوایی رو داشته باشن و وضع ما این باشه که دست دومهای کشور های جهان سومی رو بریم بخریم یا کرایه کنیم؟؟
      چرا باید هنوز بوئینگ727 آسمان که بهتره اسمشو بزارم ارابه مرگ هنوز پرواز کنه؟؟چرا قبل از اینکه شاهد یک حادثه تلخ دیگه باشیم کسی جلوی پرواز این ارابه مرگ آسمان رو نمیگیره؟؟

    • بیخیال

      شدت آتش به حدی است که امکان امداد رسانی نیست(پلاسکو)
      شدت انفجار به حدی است که امکان امداد رسانی نیست(معدن یورت)
      دمای حرارت به حدی است که امکان امداد رسانی نیست(سانچی)
      منطقه ی سقوط هواپیما به حدی صعب العبور است که امکان امداد رسانی نیست(هواپیمای یاسوج)

      -هیچوقت نمیگن امکانات ضعیفه، مدیریت نداریم...!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج