جاباما
۶۷۹۳۶۵
۸ نظر
۵۰۰۲
۸ نظر
۵۰۰۲
پ

برخی افراطی‌گری‌ها، به دین آسیب می‌زند

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: کار ستاد شئونات فرهنگی محتوابخشی و جلوگیری از ورود خرافات و اشکال سخیف عزاداری است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: کار ستاد شئونات فرهنگی محتوابخشی و جلوگیری از ورود خرافات و اشکال سخیف عزاداری است.

رضا معممی‌مقدم یکشنبه ۲۹ بهمن در همایش پیرغلامان حسبنی استان همدان، با بیان اینکه چالش‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی اگر درست و به موقع کنترل نشود تبدیل به هنجار می‌شود، به کتاب توطئه شوم علیه شیعیان اثر مایکل براند اشاره و اظهار کرد: در این کتاب کشته شدن حسین‌بن‌علی(ع) در ۱۴۰۰ سال پیش و مرجعیت شیعه مهمترین علت استحکام انقلاب اسلامی عنوان شده است.

وی تأکید کرد: ستاد ساماندهی شئونات مذهبی راهبرد کلانی در حوزه فرهنگی دارد که به ترویج فلسفه وجودی شعائر و نمادهای مذهبی انقلاب مبتنی بر اسلام ناب محمدی می‌پردازد.

معممی‌مقدم با بیان اینکه امروز نشانه‌شناسی عاشورا بعد از گذشت ۳۹ سال در تراز شیعه نیست، تصریح کرد: متأسفانه امروز عاشورا را با اسب و شتر می‌شناسیم و نشانه‌شناسی حضرت زهرا(س) را با در سوخته تبیین کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در تلاش برای تعظیم شعائر اسلامی هستیم، اظهار کرد: برای ایجاد حدود و ثغور عزاداری توسط سازمان شئونات اسلامی در سال ۸۰ برنامه‌های زیادی چیده شده است.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: برخی از افراطی‌گری‌ها در دین همانند گرفتن اربعین برای همه ائمه، ایجاد دهه‌های مختلف در ایام مختلف باعث ایجاد آسیب به دین می‌شود.

وی با اشاره به دو ظرفیت مهم در عرصه مناسک و عزاداری‌های کشور، اضافه کرد: فرصت تبلیغی کشور همانند ایام فاطمیه، دهه کرامت، اعتکاف بهترین زمان برای تبلیغ شعائر است. امروز اعتقادات ما برای نقش‌آفرینی و حمایت‌های مالی و معنوی در تعظیم شعائر دینی بسیار مهم است.

معممی‌مقدم به برخی از مشکلات حال حاضر جامعه اشاره و بیان کزد: طنز جامعه ما این است که مشهد به جای شهر زیارتی تبدیل به یک شهر گردشگری شده و این نقش نفوذ در تغییر باورها را نشان می‌دهد.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در ستاد ساماندهی به دنبال محتوابخشی و جلوگیری از بدعت‌ها هستیم، افزود: ترویج دهه‌های پیاپی عزاداری باعث روی‌گردانی مردم از اهل‌بیت(ع) و افراط در عزاداری‌ها به تفریط می‌انجامد. ورود مراسمات محلی به مراسمات ملی و اصرار در ایجاد مراسمات مذهبی تکراری باعث ایجاد دلزدگی در جامعه می‌شود.

معممی‌مقدم با بیان اینکه عزاداری وقتی هدف شود مخاطب را به فکر فرو نخواهد برد، ادامه داد: عمده ایراد ما این است که عزاداری هدف است در حالیکه عزاداری باید وسیله‌ای برای تهذیب نفس و کمال انسان باشد.

وی خطاب به پیرغلامان حسینی گفت: هیئت‌های مذهبی به مشکلات اجتماعی وارد شده و در برخی از موارد هزینه نذورات را خرج آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کنند.

مدیرکل ستاد ساماندهی شئونات اسلامی با بیان اینکه با افزایش آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد و طلاق نیازمند ورود هیئات به عنوان بسیج جبهه فرهنگی است، تصریح کرد: هیئت‌ها سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند پس تلاش کنیم که کاریکاتوری از مذهب نداشته باشیم.

وی درباره نقد به اقامه عزا برای شروع عزاداری‌ها پرداخت و اظهار کرد: این مسأله امری اشتباه است به طوریکه واقعه غدیر به خاطر اقامه عزا در بیشتر مواقع نادیده گرفته می‌شود.

معممی‌مقدم با بیان اینکه نذر فرهنگی را در جامعه نهادینه و خیرین را به سمت نذورات قرآنی هدایت کنید، افزود: در جامعه حاضر جوان عاشورایی کسی است که پهباد ساخته و سانتریفیوژ را فعال کند نه اینکه علم بلند کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز با بیان اینکه خاستگاه فضائل، خوبی‌ها و انقلاب اسلامی ایام فاطمیه است، گفت: عصاره خوبی‌ها و فضائل در دین مقدس اسلام و در جلوه و قامت نبی مکرم اسلام و سپس در جلوه ولایت تداوم پیدا کرد.

حجت‌الاسلام علی دشتکی با بیان اینکه دشمن از زمانی‌که با نفوذ دین در جامعه مواجه شد، درصدد جمع‌کردن آرمان‌های اسلام و دین برآمد، ادامه داد: دشمن با برنامه‌ریزی‌های دقیق تلاش کرد تا نورانیت اسلام را از جامعه برچیند که برای این امر با کم‌رنگ کردن مناسبت‌ها وارد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بیان کرد: مدیریت سازمان تبلیغات با رصدی از مناسبت‌ها در تقویم توسط گروه‌ها و کارشناسی آنها، تصمیم به ایجاد ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در سطح کشور و سپس در استان‌ها کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ابتکارات ستاد شئونات فرهنگی استان همدان این بوده که در همه مناسبت‌ها اولویت‌های تبلیغی همانند سبک زندگی فاطمی، تبیین خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) و ... را در رأس امور قرار داده‌ایم تا هم موضوع شکلی و هم بحث محتوایی مراسمات زیرنظر قرار گیرد.

دشتکی تأکید کرد: قبل از اسلام و حتی قبل از انقلاب جایگاه زنان در جامعه بسیار ناشایست بوده که به برکت اسلام و انقلاب جایگاه زنان ارتقاء یافته است.

وی اظهار کرد: اگر توجه مردم به مراسمات دینی خوب باشد در حوزه فرهنگ دینی پیش خواهیم رفت اما اگر مراسمات دینی کم رونق باشد حتما در خوانش نقشه و پیمایش راه دچار انحراف خواهیم شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان افزود: از آنجایی‌که در فرهنگ دینی، عاشورا و مهدویت موتور محرک فرهنگ دینی و مذهبی هستند، ایجاد شور و شعور و همچنین نشاط مذهبی را در پی خواهد داشت.

وی بیان کرد: در ستاد شئون فرهنگی در دو بخش شکل و محتوا برنامه‌ریزی انجام می‌گیرد و دشمن هم دقیقا درصدد ایجاد انحراف مراسمات به صورت شکلی و محتوایی است.

در پایان مراسم از ۴۰ نفر از پیرغلامان حسینی استان همدان تقدیر به عمل آمد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تکلیف چیست راه وچاه کدام است راه مقابله آن کدام است پس کی اقدام وپس کی عمل تاه کی میخواهید با کلمات بازی کنید لعنت بر مدیران خائن در سراسر کشور

    • بدون نام

      لعنت بر مدیران منافق ونفوزی در سراسر کشور که کشور را تباهه میکنند

    • بدون نام

      شعاردادن و فریاد زدن= مردم کار وعمل= مدیران و کارمندان

    • بدون نام

      آخر اسم صدام هم حسین بود
      یا همون باراک اوباما

    • maha

      واییی دقییییقا

    • مهدی

      درود بله عزاداری که امروزه تبدیل به غذا داری شده نباید هدف باشد بلکه باید وسیله تهذیب نفس باشد ...و این کنسرت های دوبس دوبس و دستمزدهای میلیونی و میلیاردی ...مخالف هدف اصلی اقامه عزاست..و امروزه باید برای این نوع عزاداری ...عزا گرفت.

    • بدون نام

      و صد البته برخی تساهل ها و تسامح ها....
      اقایان بی حجابی دارد ریشه دین را میزند. لطفا بیدار شوید.

    • بدون نام

      آقا خیلی وقته ضربه زده .انگار مخصوصا آمده بودن تیشه به ریشه دین بزنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج