۶۷۹۳۸۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

شاهین‌طبع: می‌خواهیم قهرمان بازی‌های آسیایی شویم

مهران شاهین‌طبع را بدون تردید باید پرافتخارترین مربی بسکتبال ایران دانست؛ مردی که با ٢١ مدال آسیایی در رویدادهای مختلف باشگاهی و ملی (رده‌های سنی مختلف)، حتی به‌عنوان موفق‌ترین مربی آسیا در این رشته هم از او نام برده می‌شود.

شرق: مهران شاهین‌طبع را بدون تردید باید پرافتخارترین مربی بسکتبال ایران دانست؛ مردی که با ٢١ مدال آسیایی در رویدادهای مختلف باشگاهی و ملی (رده‌های سنی مختلف)، حتی به‌عنوان موفق‌ترین مربی آسیا در این رشته هم از او نام برده می‌شود. این پیش‌کسوت بسکتبال که سابقه مربیگری تیم ملی بزرگسالان را داشته، حالا مسئولیت بزرگ‌تری را پذیرفته است؛ سرمربیگری این تیم مسئولیت تازه‌ای است که بزرگان بسکتبال کشور به شاهین‌طبع داده‌اند. البته این پیشنهاد سال گذشته و در زمان محمود مشحون، ریاست قبلی فدراسیون بسکتبال، به او داده شد که آن را قبول نکرد.

شاهین‌طبع درباره حضورش در رأس تیم ملی به «شرق» می‌گوید: «من سال گذشته با تیم باشگاهی پتروشیمی قرارداد داشتم و به دلیل فشردگی کارم با این تیم، نمی‌توانستم سرمربیگری تیم ملی را قبول کنم. چند بازیکن خارجی داشتم، باید علاوه بر لیگ داخلی، در رقابت‌های غرب آسیا نیز شرکت می‌کردم. برای همین تعهد سنگینی به این تیم داده بودم و نشد به تیم ملی بیایم. الان همچنان کار من با پتروشیمی تمام نشده و باید در مسابقات غرب آسیای امسال شرکت کنیم. با توجه به نشست‌هایی که آقای طباطبایی، رئیس فدراسیون، با مسئولان باشگاه پتروشیمی داشته‌اند، قرار شده همچنان همکاری من با تیم پتروشیمی ادامه داشته باشد. البته در شش، هفت ماه پیش‌رو که تیم ملی باید در بازی‌های آسیایی و انتخابی جام ‌جهانی شرکت کند، من آزادتر و بیشتر در خدمت تیم ملی هستم».

شاهین‌طبع که در دوران مهمد بچیروویچ و درک بائرمن، سرمربیان خارجی سابق تیم ملی، به‌عنوان دستیار ارشد این دو مربی در این تیم حضور داشته، از این پس وظیفه سنگینی خواهد داشت؛ چراکه او با سابقه‌ای که از خود به‌جا گذاشته، این انتظار را در جامعه ورزش و مردم به وجود آورده که بتواند هم‌سطح آن مربیان خارجی عمل کند: «کارکردن در کنار این بزرگان برای من افتخار است. ضمن اینکه باید بگویم خیلی چیزها از آنها یاد گرفته‌ام. ما الان نیاز به یک مدیریت همه‌جانبه داریم تا تیم ملی را به بهترین شکل ممکن برای بازی‌های آسیایی و انتخابی جام‌ جهانی آماده کنیم. ما با این تیمی که متشکل از نفرات باتجربه و بازیکنان جوان است، نیاز به یک نتیجه مطلوب داریم. من فکر می‌کنم ما ظرفیت قهرمانی در بازی‌های آسیایی ٢٠١٨ جاکارتا را داریم».

در زمان درک بائرمن، آخرین سرمربی خارجی تیم ملی، برخی از بازیکنان باتجربه مانند مهدی کامرانی، صمد نیکخواه‌بهرامی و حامد آفاق به بهانه جوان‌گرایی از ترکیب این تیم خط خوردند. پیش از آمدن شاهین‌طبع، صمد برای شرکت در مسابقات انتخابی و اردوها دعوت شده بود؛ حالا مانده کامرانی و آفاق. شاهین‌‌طبع درباره این دو نفر می‌گوید: «من قطعا از کسانی که در حال فعالیت باشند و آمادگی لازم را داشته باشند، برای حضور در تیم ملی دعوت می‌کنم. مسئله سن هم مطرح است؛ اما بیشتر کیفیت کار یک بازیکن مدنظر است و اینکه کارایی لازم را داشته باشد. اگر شرایط مهیا باشد، از این نفرات نیز دعوت خواهیم کرد. روزی که من آمدم، یک فهرست ٢٤‌نفره به فدراسیون جهانی ارسال شده بود و از میان آنها ١٥ نفر را انتخاب کردم و هیچ راهی هم برای اضافه‌کردن بازیکن دیگر وجود نداشت، حتی با دادن جریمه. مشخصا رفته‌رفته و با کسب تجربه بیشتر، در این نوع رقابت‌ها مشکلی پیدا نخواهیم کرد. باید از لحاظ کمّی بازیکنان را تحت پوشش قرار دهیم و اگر بازیکنی در این پنجره نباشد، می‌تواند برای پنجره بعدی امیدوار باشد و با این شرایط ریسک کار پایین می‌آید و اگر خدایی ناکرده بازیکنی مصدوم شود، در پنجره بعدی می‌توانید فرد دیگری را جایگزین کنید».

محمود مشحون در حالی سه ماه پیش بعد از ١٤ سال ریاست پیاپی، مدیریت فدراسیون بسکتبال را کنار گذاشت که بیشتر اهالی این رشته از این تغییرات راضی هستند. سرمربی تیم ملی در واکنش به این موضوع ادامه می‌دهد: «هرکسی یک عمر مدیریتی دارد و باید بتواند در آن مدتی که هست مثمرثمر باشد. هرکس که مسئولیتی می‌گیرد، باید بداند چه کار می‌کند و چه هدفی دارد. امیدوارم با آمدن آقای طباطبایی مشکلاتی که در بسکتبال وجود داشته است، رفع شود».

پنجره دوم در رقابت‌های انتخابی جام ‌جهانی بسکتبال در سوم اسفند باز می‌شود و تیم ملی ایران در سومین دیدارش در مسیر جام‌ جهانی ۲۰۱۹، میهمان قزاقستان خواهد بود. آسمان‌خراش‌های کشورمان برای نبرد با قزاقستان ظهر فردا راهی این کشور می‌شوند. دیدار ایران برابر این کشور پنجشنبه برگزار می‌شود.

شاهین‌طبع درباره بازی با قزاق‌ها می‌گوید: «آنها تیم خوبی هستند و جوهره تیم باشگاهی آستانه است. بازی قبلی آنها را که نگاه کردم، اکثرشان همان نفرات هستند. تردیدی که داریم این است که قبلا جری جانسون را به‌عنوان بازیکن تبعه در اختیار داشتند، اما در دو بازی اول از او استفاده نکردند و باید انتظار داشته باشیم در دیدار با ما به میدان بیاید».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج