۶۷۹۳۹۶
۱۸ نظر
۵۰۰۹
۱۸ نظر
۵۰۰۹
پ

آخوندی، وزیر همه چیز به جز راه و شهرسازی!

روزنامه فرهیختگان در یادداشتی انتقادی نوشت: اخیراً روزنامه اعتماد به نقل از یک مقام دولتی درباره پشت پرده مؤسسات مالی غیرمجاز نوشت: شاید در لحظه اول ذهن مخاطب به سمت یک مقام مسئول در بانک مرکزی یا وزارت اقتصاد هدایت می‌شد اما این سخنان شخص وزیر راه و شهرسازی بود که در قامت رئیس بانک مرکزی یا وزیر اقتصاد ظاهر شده بود.

روزنامه فرهیختگان در یادداشتی انتقادی نوشت: اخیراً روزنامه اعتماد به نقل از یک مقام دولتی درباره پشت پرده مؤسسات مالی غیرمجاز نوشت: شاید در لحظه اول ذهن مخاطب به سمت یک مقام مسئول در بانک مرکزی یا وزارت اقتصاد هدایت می‌شد اما این سخنان شخص وزیر راه و شهرسازی بود که در قامت رئیس بانک مرکزی یا وزیر اقتصاد ظاهر شده بود.

به نظر می‌رسد عباس آخوندی بیش از ورود به حوزه تخصصی خود علاقه‌مند است در موضوعات دیگر اظهارنظر کند.

آخوندی در اظهارنظرهای متفاوت سعی کرد مسکن مهر را پوپولیستی اعلام کند البته او در مقطعی آن را هم مزخرف دانست. او البته در زمانی که اعترضات مردم به وضعیت اقتصادی بالا گرفت در بازخوانی حادثه‌های اخیر و مسئله امنیت ایران یادداشتی را در روزنامه اعتماد به رشته تحریر درآورد. آخوندی این بار ردای سیاست بر تن کرد و در قامت یکی از وزرای سیاسی کابینه ظاهر شد.

آخوندی تنها وزیر دولت یازدهم بود که دو بار از سوی مجلس نهم و دهم استیضاح شد. بدون شک «عباس آخوندی» را می‌توان در زمره حاشیه‌سازترین چهره‌های دولت تدبیر و امید دانست. نمونه این حاشیه‌سازی را می‌توان به ارائه یادداشتی در زمان انتخابات ۹۶ اشاره کرد. آخوندی با تشبیه دو نامزد جناح اصولگرا به «ترامپ یاوه‌گو»، بعید ندانست که نامزدهایی با مدل ترامپی رئیس‌جمهور شوند.

آخوندی اما در حادثه ایستگاه هفت خوان دامغان- سمنان، طی اظهارنظری عجیب، موج جدیدی از انتقادات را نسبت به عملکرد خود به راه انداخت. آخوندی در سخنانی گفت: «همه خانواده‌ها، چه آنهایی که کشته شده‌اند و چه آنهایی که مجروح هستند، زیرپوشش بیمه قرار دارند و از این جهت نگرانی خاصی وجود ندارد.»

این اظهارنظر نپخته و نابجای وزیر کافی بود تا داغ کشته و مجروح شدن مسافران، دو چندان شود و این بار همگان خواستار خداحافظی آخوندی از صندلی وزارتش شوند. انتقادات دیگر صرفا محصور به اصولگرایان نبود و این بار اصلاح‌طلبان و بسیاری از حامیان دولت نیز، عباس آخوندی را شایسته چنین منصبی ندانستند و هم‌صدایی در لزوم استیضاح آخوندی، بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسید.

از سوی دیگر او در واپسین روزهای سال ۹۵ در بازدید از فرودگاه مهرآباد و در پاسخ به سوال مسافری که از قیمت بالای پارکینگ‌های فرودگاه انتقاد کرده بود، گفت: «قیمت خیلی هم خوب است و باید از شما بیشتر هم بگیرند، با تاکسی بیایید و بروید.»

البته اینها تنها حاشیه‌های وزیر راه و شهرسازی نبود بلکه او در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی‌بر مرجوعی بودن ایرباس‌های جدید ایران ایر پاسخ تندی داد و میکروفون خبرنگار را پرت کرد. ماجرا از این قرار بود که پس از حضور آخوندی، میکروفن خبرنگار باشگاه خبرنگاران را با عصبانیت گرفته و به سوی دیگری پرت کرده و می‌گوید، شماها خبرنگار نیستید؛ شماها بی‌... هستید.

باشگاه خبرنگاران نوشت وزیر راه ‌و شهرسازی پس از قطع دوربین نسبت به این سوال خبرنگار واکنش دیگری نشان داد و به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: خبرنگار باید یک جُو عقل داشته باشد! شما حرفه‌ای نیستید و از خبرنگاری سر در نمی‌آورید. برید بابا!

این وزیر پرحاشیه دولت طبق این گزارش نشان داده است که بیشتر علاقه دارد تا جایگزین وزرای اقتصادی، سیاسی و امنیتی کشور شود و عملا در حوزه‌های تخصصی خود یا غایب بوده یا موضع‌گیری‌هایش باعث آزرده‌خاطر شدن افکار عمومی شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      اخوندی فقط اخم میکنه انگاری باز هم بیشتر میخواهد و طلب کاره
      هیچوقت کار مثبتی جز بدتر شدن نکرده

    • saeed

      سلام.استیضاح این بشر از بودجه ۹۷ خیلی واجبتر هست .لطفا نمایندگان هر چه زودتر اقدام کنند

    • بدون نام

      حق داره تو همه زمینه ها صاحب نظر باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وزیر بی راه وبی کفایت هرچه زو دتر برکنار کنند

    • عسل

      حالا بقیه وزرا خیلی کار مفید انجام میدن که گیر دادن به این .۹۰ درصد اینهایی که سرکارن سواد ندارن فقط پول مفت میگیرن

    • بدون نام

      خدا لعنتش کند مرفه بی درد!

    • بدون نام

      همین حالا هم برای استیضاح آخوندی دیر دیر شده متاسفم برای نمایندگان مجلس که دیر عمل میکنن

    • بدون نام

      اون نوابغی که دوباره رای اعتماد بهش دادن مسئول هستند.

    • بهنام

      این اخوندی به همه چی میخوره الا وزیر راه...

    • بدون نام

      ایشالا دولت ۱۲ همشون بزودی برن گم شن که از بخت بدشون مملکت رابه کام لجن کشاندند نه تدبیری نه امیدی فقط سیب وگلابی هیچ کاری که نکردند ملت بیچاره بمرگ تدریجی کشانده اند

    • سعید محمدی

      متاسفانه اکثر مسئولین توی مسائل دیگه بیشتر تخصص دارن تا توی سمت خودشون.....
      به خاطر همینه که مملکت به اینجا رسیده

      پاسخ ها

      • ا.سید

        وزیر مزخرف!!بیچاره نه کم ثروت دارد .می خواهد وزیر اقتصاد بشود...

    • حسین ستوده

      این ادم لیاقت هیچ کاری ندارد کسی گند زد توی مسکن مهر وتعدادی از مردم اسیب پذیر جامعه را به نابودی کشید ودر مدت وزارتش چه مشکلاتی که پیش نیامد فقط زودتر شرش را بکنید

    • چویل

      همچو دولتی و وزیرش...

    • مهدی

      بی لیاقت ترین وبی تدبیر ترین وزیر بوده خیلی به خود مغروره اینجور افراد بی لیاقت را بایستی مجلس استیضاح کند و حکم عزلشونو بده معطل چی هستن چرا اینقدر مماشات و ..... کمی هم به فکر این ملت باشید.

    • بدون نام

      چشم نمایندگان روشن

    • رفیعی

      افکار عمومی میگه شماکه هیچ کاری ننمیکنی مسکن نمیبنی اخه ک جوتان ازکجا بیاره خونه بخره بافت فرسودهبد امده که میخوانبرن مردم متقاعد کنن اگر پول داشتهباشن یمرن درست میکنن برای سانچی هم یک هفته شده دست به کا شدن کاری نکردن الان خودشون باشن یک هواپیمارابررسی میکنن بعداسوار میشن خانهای خالی نمیخئواد امار بگیرن ماراضی نیستیم

    • بدون نام

      واقعا این سوال باقی است که چرا حتی یکی از مسئولان دولتی و یا بانک مرکزی درد مردم فریب خورده را حس نمی کنند که گاهی کل سرمایه یک عمر زندگی را از دست داده اند و اینده ای هم دیگر ندارند و در حال دق کردن هستند. مگر می شود یک دولت رسما از دزدان حمایت کند و حتی با دادن مجوز به یک موسسه و ترغیب مردم به سپرده گذاری و اطمینان دادن به حفظ سرمایه های مردم علنا دزد اموال و املاک مردم شود . چرا به شکایات سپرده گذاران موسسه مجاز کاسپین رسیدگی نمی شود تا همه حقایق پشت پرده بر اساس بررسی مدارک موجود فاش شود. ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج