۶۷۹۴۱۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
پ

یارانه ثروتمندان در سال آینده حذف می‌شود؟

مدت‌‎هاست كه بحث حذف يارانه پردرآمدها روي ميز دولت قرار گرفته و هنوز به نتيجه نرسيده است. در اين ميان دولت يارانه برخي افراد اقشار متوسط جامعه را قطع كرده اما هنوز يارانه پردرآمدها به طور كامل حذف نشده است. روز گذشته سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ جزيیات حذف یارانه پردرآمدها در سال ۹۷ را تشریح کرد.

روزنامه قانون نوشت: مدت‌‎هاست كه بحث حذف يارانه پردرآمدها روي ميز دولت قرار گرفته و هنوز به نتيجه نرسيده است. در اين ميان دولت يارانه برخي افراد اقشار متوسط جامعه را قطع كرده اما هنوز يارانه پردرآمدها به طور كامل حذف نشده است. روز گذشته سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ جزيیات حذف یارانه پردرآمدها در سال ۹۷ را تشریح کرد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ با تاکید بر اینکه دولت بايد در سال آینده برنامه‌ای برای حذف یارانه نقدی پردرآمدها تدوین کند، گفت: مکانیزم‌ها و چارچوب‌های شناسایی دهک‌های پردرآمدی جامعه، برای حذف یارانه‌های نقدی در اختیار دولت است و دولت می‌تواند نسبت به حذف آن‌ها طبق قانون اقدام کند. طبق لایحه بودجه ۹۷، دولت پیشنهاد کرده بود که یارانه ۳۳ میلیون ایرانی را حذف کند، اما نمایندگان مجلس آن را کاهش دادند و یارانه کمتر از ۳۳ میلیون نفر در سال آینده حذف می‌شود؛ البته دولت با میزان سقف پیش‌بینی شده درآمدی از هدفمندی یارانه‌ها، ناچار به حذف یارانه پردرآمدهاست که باید آن‌ها را شناسایی و یارانه‌شان را حذف کند.

سازوکارهای شناسایی افراد پردرآمد در دولت وجود دارد و می‌تواند آن‌ها را شناسایی کند، مجلس هم در این امر به دولت حتما کمک‌های لازم را در موضوعات کارشناسی ارائه خواهد کرد.

46 هزار ميليارد تومان يارانه پرداخت مي‌شود

البته چند روز پيش سخنگوی دولت دوازدهم در جلسه علنی مجلس اعلام کرد كه نیمی از یارانه بگیران باید حذف شوند. محمد باقر نوبخت گفت:‌ برای سال جاری چیزی حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی خانواده‌ها پرداخت می‌کنیم. در سنوات گذشته این رقم ۴۲ هزار میلیارد تومان بود و چون مجلس محترم اراده داشت یارانه خانواده‌های تحت پوشش افزایش یابد، در حال حاضر چهارهزار میلیارد تومان در سال ۹۶ نسبت به ۹۵ به پرداخت یارانه نقدی اضافه شده است. دولت در یک برنامه از پیش هماهنگ شده با حداقل برخی از نمایندگان مجلس برای اینکه بتواند به اقدامات دیگر بپردازد، منابع مورد نظر برای افراد یارانه بگیر را از ۴۶ هزار میلیارد تومان به ۲۳ هزار میلیارد تومان کاهش داد و این موضوع با موافقت نمایندگان مواجه نشد.

تلاش آگاهانه در راستاي حذف افراد مستغني!

وی با تاکید بر اینکه آنچه در روال قبلی در لایحه بودجه ۲۳هزار میلیارد تومان بود که هفت هزار میلیارد تومان به آن اضافه شد، میزان آن به ۳۰ هزار میلیارد تومان ارتقا یافت، عنوان کرد: با این روال نیز باید بتوانیم نیمی از مردم را که یارانه دریافت می‌کردند، از این مجموعه خارج کنیم که این مساله مغایر با اراده مجلس است که باید ابزار کار فراهم شود.

با این روال که با ۴۱ هزار میلیارد تومان در صورت وجود منابع افزایش دریافتی که معقول نیز هست، نسبت به ۴۶ هزار میلیارد تومان فعلی فاصله‌ای وجود دارد که باید تلاش کنیم آگاهانه افرادی را که مستغنی هستند،حذف کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      یارانه بازنشستگان تامین اجتماعی در اولین اقدام قطع شد ولی ثروتمندان هنوز تصمیم گیری نشده باید به برنامه ریزان وتصمیم گیرآن کشور احسنت گفت با این اوضاع واحوال بهبود وضعیت امکان پذیر نخواهد بود

    • بدون نام

      اقای لاریجانی دریک سخنرانی گفته بودیارانه حق همه است تلاش میکنیم

      یارانه هیچ کسی را قطع نکنیم پس چرا همت نکردی نیمی ازیارانه بگیران ازگرفتن یارانه که حق قا نونی آنهاس ازدریافت ان محر وم خواهند شد

    • راستگو

      خوب کاری می کنند من ثروتمندی می شناسم یه از ۸ یا ده جا درامد دارد ولی هی چشمش این یارانه است که ببیند کی میدند کار بسار خوبی می کنند که این پرروها راکم می کنند

    • بدون نام

      حذف بشود برای پولدار فرقی نمی کنه

    • گل یخ

      نمیدونم چراواسه منواین ماه قطع کردن.فکرکنم ازحالا شروع کردن یامنو خیلی ثروتمنددیدن.والله بخدامن یه نفرم هیچ ثروتی هم ندارم پدرومادری هم ندارم که ثروتی داشته باشن دلیلش چیه خدامیدونه!

    • بدون نام

      حذفش کنید راحت شیم دق مرگ شدیم

    • بدون نام

      خوب بعد از حذف شدن چی میشه آیا به فقرا اضافه میشه؟این فکر لایق کشور اسلامی نیست چون افکار کمونیستی است

    • بدون نام

      این هم ندیدشماهابخوریدازقدیم گفتندازنخورده بگیربده بهخورده که لذتشوبرده

    • بدون نام

      برای چی باید حذف بشه ؟؟؟؟؟حقشه باید بگیره .اگه نگیره یه خاوری دیگه پیدا میشه میکشه بالا حسرتش به دل هممون میمون

    • بدون نام

      ثروتمندان ۸درصد هستند یعنی ۳،۲۰۰،۰۰۰ نفر که تا حالا ۱۰ میلیون و قطع کردید بس دیگه خالی بندی .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج