۶۷۹۴۳۲
۱۳ نظر
۵۰۰۵
۱۳ نظر
۵۰۰۵
پ

هواپیمای سانحه‌ دیده نقص فنی نداشت

مدیرکل آموزش و بهسازی نیروی انسانی شرکت هواپیمایی آسمان با تأکید بر اینکه هواپیمای حادثه‌دیده آسمان به هیچ وجه نقص فنی نداشت، گفت: بسیاری از کشورها خواهان خرید هواپیماهای ATR ما هستند، با اینکه عمر آن‌ها زیاد است‌.

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و بهسازی نیروی انسانی شرکت هواپیمایی آسمان با تأکید بر اینکه هواپیمای حادثه‌دیده آسمان به هیچ وجه نقص فنی نداشت، گفت: بسیاری از کشورها خواهان خرید هواپیماهای ATR ما هستند، با اینکه عمر آن‌ها زیاد است‌.

بهادر عشایری بیان کرد: پرواز هواپیمای ATR تهران - یاسوج تاخیر نداشت‌ و رأس ساعت مقرر یعنی ۷ و ۵۵ دقیقه پرواز کرده است.

وی ادامه داد: در هر حادثه هواپیمایی تا زمانی که FDR­ و یا CVR هواپیما خوانده و پیاده نشود هیچ مقامی در هیچ رده‌ ای مجاز به تشخیص یا پیش بینی علت حادثه نیست‌.

عشایری گفت: سازمان هواپیمایی کشور که متولی بررسی این سانحه است صلاحیت اظهار نظر دارد.

وی با اشاره به اینکه حجت الله فولاد ،خلبان هواپیمای حادثه دیده پرواز تهران - یاسوج، در زمینه پرواز با هواپیمای ‌ATR ‌ با تجربه ترین خلبانان در کشور‌ن و معلم منتخب سازمان هواپیمایی کشوری است‌، افزود: وی ۱۷ هزار و ۷۰۰ ساعت پرواز با هواپیمای ATR را در کارنامه خود دارد، بنابراین وی و همچنین کمک خلبان، مشکلی نداشتند.

عشایری با اشاره به اینکه چک‌های هواپیما هم به طور کامل انجام شده بود، گفت: مرکز کنترل، این هواپیما را در مسیر تا ۱۴ مایلی فرودگاه یاسوج بر روی رادار داشت.

وی با بیان اینکه لاشه هواپیما هنوز پیدا نشده است،​ تاکید کرد: نمی دانیم دقیقاً چه اتفاقی برای هواپیما افتاد و باید برای روشن شدن این موضوع صبر کنیم.

عشایری با اشاره به اینکه سال ساخت این هواپیما سال ۱۹۹۳ است‌، گفت:​ شرکت هواپیمایی آسمان ۶ فروند هواپیمای "ای تی آر" دارد که موتورها و ملخ آن ساخت کانادا، ابزار دقیق و سیستم داخلی آن ساخت آمریکا و خود هواپیما ساخت فرانسه و ساخت همان کارخانه‌ای است که هواپیمای ایرباس را می‌سازد.

وی افزود: برای چندین سال، هواپیمایِ ‌«ای تی آر‌‌» پرواز تهران - یاسوج که از روی رادار محو شد، به علت تحریم و نبود قطعه، زمین گیر بود و مدت‌ها بود‌ قطعه‌ای نداشتیم که این هواپیما کار کند.

عشایری گفت: به محض آنکه پس از برجام ‌کمی توانستیم قطعه تهیه کنیم این هواپیما فعال شد،‌ این هواپیما اورهال نشده و هیچ شرکت هواپیمایی مجاز به اورهال نیست بلکه ما چک ها را انجام می‌دهیم.

مدیرکل آموزش و بهسازی نیروی انسانی شرکت هواپیمایی آسمان گفت: برخی چک ها به نام چک A هر ۵۰۰ ساعت و برخی چک ها به نام چک c، هر ۵ هزار ساعت انجام می‌شود و این هواپیما در چک C بوده است‌.

عشایری افزود: این هواپیما از آخرین چک C ‌حدود ۸۰۰ ساعت پرواز کرده و حدود ۴ هزار و ۲۰۰ ساعت دیگر می‌توانست پرواز کند‌.

وی ادامه داد: آخرین چک این هواپیما در اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی یعنی حدود ۶ تا ۷ ماه پیش بوده است.

عشایری افزود: هر دو موتور این هواپیما یکی در سوئد و یکی در فرانسه، چک و تعمیر اساسی شد و تاکنون این هواپیما ۲۸ هزار و ۸۵۷ ساعت پرواز داشته است و مجموع پروازهای ART شرکت آسمان تاکنون ۱۶۶ هزار ساعت بوده است.

وی اضافه کرد: سقف پرواز هواپیمای ATR عدد ۲۵ هزار پا است و در مسیر تهران - یاسوج تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ پا هواپیما می تواند ارتفاع کم کند و هواپیمای ما در این مسیر معمولاً در ۱۹ هزار یا ۲۰ هزار پا پرواز می کند و در برخی اوقات به علت وجود ابر تا ارتفاع ۲۵ هزار پا هم پرواز می‌کند.

عشایری با اشاره به اینکه هواپیمای ATR از جمله هواپیماهای بسیار پیشرفته و مدرن است، گفت: این هواپیما مجهز به E‌LT بوده و استانداردهای لازم موقعیت یاب را داشته است.

مدیرکل آموزش و بهسازی نیروی انسانی شرکت هواپیمایی آسمان گفت: به علت تحریم ها مشکلاتی داریم امّا محال است که هواپیمایی را که دچار مشکل است به خط پرواز بیاوریم‌.

وی با تاکید بر اینکه هواپیمای ATR پرواز تهران - یاسوج اشکالی نداشت، افزود: بسیاری از کشورها خواهان خرید هواپیماهای ATR ما هستند با اینکه عمر سنّی آن ها زیاد است‌.

* عضو کمیسیون عمران مجلس: ۵۰ درصد هواپیماهای ناوگان هوایی زمین‌گیر است

در ادامه این برنامه خبری رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز ‌با اشاره به اینکه بخش حمل و نقل یکی از اساسی‌ترین بخش های توسعه پایدار است‌، گفت: این بخش رابطه مستقیمی با اقتصاد دارد و ارزش افزوده این بخش با تولید داخلی هر کشوری ارتباط تنگاتنگ و مستقیم دارد.

سید احسن علوی افزود: هر کشوری که در بخش حمل و نقل سرمایه‌گذاری کند در واقع به بخش اقتصادی کمک کرده است‌.

وی با اشاره به اینکه در بخش حمل و نقل در کشور‌ کمبود امکانات اعتباری و تجهیزاتی داریم، اضافه کرد: در اجرای دستور رئیس مجلس شورای اسلامی درباره حادثه هواپیمای ATR کمیته بحران را با حضور وزیر راه و شهرسازی‌، معاونان و تعدادی از مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل دادیم.

علوی گفت: با وجود گذشت ۱۴ ساعت از سقوط هواپیمای پرواز تهران - یاسوج به علت صعب العبور بودن و وضعیت بد آب و هوایی منطقه هنوز لاشه هواپیما پیدا نشده است.

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه شنیده‌ایم این است که حدود ۷ سال این هواپیما زمین گیر شده بود و در آبان‌ماه هم تعمیر شد.

وی با بیان اینکه ارتفاع پرواز این هواپیما با قله دنا بسیار کم است‌، ادامه داد: ریسک این پرواز بسیار بالا بوده است و پرسش این است که در چنین شرایط آب و هوایی و جو ناپایدار منطقه آیا امکان انتخاب مسیر جایگزین نبوده است؟

علوی با اشاره به اینکه ۲۷۰ فروند هواپیما در ناوگان داریم، گفت: حدود ۵۰ درصد این هواپیماها به علت تحریم و مشکلات اقتصادی زمین‌‌گیر است.

وی افزود: هواپیمای ATR که دچار حادثه شد حدود ۲۴ سال و ۶ ماه عمر داشت.

علوی اضافه کرد : متوسط عمر هواپیماها در جهان ۱۱ سال و در کشورهای حاشیه خلیج فارس‌۶ سال و برای ما ۲۴ سال است که اخیراً پس از برجام با ورود هواپیماهای جدید این رقم در کشور ما به ۲۲ سال رسیده است‌.

وی با اشاره به اینکه تعصب ملی و انگیزه در کشور کم شده است‌، گفت: با همین امکانات‌، باید مشکلاتمان را مدیریت کنیم و باید بلندمدت فکر کنیم‌.

علوی افزود: در قانون برنامه توسعه و قانون بودجه‌، خرید هواپیما از طریق بخش خصوصی و فاینانس و همچنین با کمک صندوق توسعه ملی انجام خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زر زدن که مالیات نداره

    • بدون نام

      هواپیما که مشکل نداشته، خلبان هم مشکل نداشته پس قطعا مشکل از کوه بوده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یا لابد پسر صدام با آرپی جی روی قله دنا بوده و اونو زده... والا یطوری میگن انگار من مقصر بودم هواپیمارو انداختم....

    • بدون نام

      مملکت دادیم دست مشتی بی سوادمسلم هست که هواپیمامشکل فنی نداشته بخاطرآب وهوابرف شدیدودیدخلبان برج هواپیمای توشرایط بدهواحق پروازنبایدمیدادمیگویندداعش نمی تواندواردمرزایران شوددولتمردان ما شده اندداعش .چقدرمرگ

      پاسخ ها

      • علی

        باسلام جناب عشایری مردم جنازه عزیزانشان رامی خواهند هواپیما مشکل داشت یانداشت خلبان مشکل داشت یانداشت دردی رابرای مردم دوا نمی کند عقل حکم می کند درحال حاضر جنازه های این عزیزان راپیدا کنید وتحویل خانواده های داغدارشان دهید تاخاکسپاری انجام شود ومردم کمی آرامترشوند سپس به دلیل وبرهان ونظریه پردازی مشغول شوید حقیتا واقعیت خیلی ازمشکلات بوجود آمده برای مردم هنوز هم روشن نشده است وانگار قرار است مردم حقیقت قضایا رامتوجه نشوند.مثال:آیادزد بودن یانبودن شهرام جزایری برای مردم روشن شده .آیا درکشتی سانچی دلیل واقعی مشخص شده ودرقضیه قطار مقصر اصلی کی بوده وهزاران مورد مشابه برادر عشایری خواهشا قبل ازهرچیز فقط وفقط دنبال مرده های ملت باشید نگذارید خانوادهاشون بیش ازاین عذاب بکشند

    • بدون نام

      من نمیدونم هنوز هیچی مشخص نشده چرا اینا اظهار نظر میکنن اخه نه هواپیما پیدا شده که میگن همشون مرده نه جعبه سیاه هواپیما که اینا میگن مشکل هواپیما نبوده ،، حتما علم غیب دارن ، اینجا دیوانه خونس بخدا

    • آمورگار

      بلاياى زمينى كم بود بلاياى آسمانى هم اضافه شد،بلاياى دريايى هم كه داشتيم ،فيلم نامه زندگى ما سوپر اكشن شده،واقعآ مرديم از خوشى!!!!

    • حمید

      کشورهای دنیا خواهان خرید ART ما هستن ؟؟؟؟؟ مگه ART رو ما میسازیم که میگیم ART ما ؟؟؟؟؟

      بعدش بجز ما که تحریم هستیم و دمپایی هم بهمون‌ نمیفروشن ،‌ کدوم کشور دنیا تحریمه ؟؟؟؟ خوب اونا راحت بویینگ 747 میخرن با امنیت میرن و میان ، نه ما که با افتخار میگیم هواپیمامون ملخش کانادایی‌ و ماهواره ایش آمریکایی ، یه موتورش تو فرانسه و یکیش تو سوید تعمیر شده و خلاصه این عروس هر قسمتش مال یه جا بوده و ما همه قطعاتش رو ریختیم عقب وانت و آوردیم به هم جفت و جور کردیم و یه پراید با قابلیت پرواز سر هم کردیم رو بخرن و مردمشون رو به کشتن بدن

      جالب این هست که این جناب حتی حاضر به پذیرش خطای انسانی تو این ماجرا نیست و میگه نه هواپیمای ۲۰ سال کار کرده سالمه‌ ، چون میدونه اگه خطای انسانی رو قبول کنه ، باید استعفا بده و میز و ریاست و مدیر کل ی رو ترک کنه که ایشون هرگز اهلش نیستن و حاضرن جونشون رو بدن و میز مدیرکلی رو نه

    • بدون نام

      تو که هنوز لاشه هواپیما پیدا نکردی تو که هنوز جعبه سیاه هواپیما را نخواندی از کجا می دانی مشکل فنی نداشته ضمنا اگر سیستم هواپیما ارتفاع و کوه را به با چی پی اس تشخیص نداده خودش مشکل فنی است

    • بدون نام

      کوه اغتشاشگر بود,جاسوس بد

    • بدون نام

      برومردکه مردمو.....حساب کردی خودتون هستید تومیدونی بحال خونوادهاشون چه میگذره فقط حقوق مفت میگیریدهمتون وقتی هم اتفاقی می افته نمیشه نمیتونیم خداوندجوابتونوبده

    • علیرضا

      اینم از دروغ های شاخدار !!!

    • بدون نام

      جوک خوبی بود . کشورهای دیگر خریدار هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج