۶۷۹۵۸۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

خیز بلند «بلید رانر ۲۰۴۹» به سوی اسکار

هر روز که یکی از انجمن‌های صنفی آمریکا جوایز سالانه خود را در مراسم‌ مختلفی اهدا می‌کنند، نزدیک‌تر شدن زمان نودمین دوره اسکار بیشتر احساس می‌شود. چهارم مارس ۲۰۱۸ (بامداد ۱۴ اسفند ۱۳۹۶) نودمین دوره مراسم جوایز اسکار، توسط آکادمی علوم و هنرهای سینما تئاتر دالبی هالیوود لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

روزنامه آسمان آبی: هر روز که یکی از انجمن‌های صنفی آمریکا جوایز سالانه خود را در مراسم‌ مختلفی اهدا می‌کنند، نزدیک‌تر شدن زمان نودمین دوره اسکار بیشتر احساس می‌شود. چهارم مارس ۲۰۱۸ (بامداد ۱۴ اسفند ۱۳۹۶) نودمین دوره مراسم جوایز اسکار، توسط آکادمی علوم و هنرهای سینما تئاتر دالبی هالیوود لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

خیز بلند «بلید رانر ۲۰۴۹» به سوی اسکار

تا کمتر از سه هفته‌ای که به برگزاری مراسم اسکار باقی مانده‌است، انجمن‌های صنفی در آمریکا همچنان مشغول برگزاری مراسم سالانه خود و اهدای جایزه هستند. در تازه‌ترین اتفاق جامعه فیلمبرداران آمریکا (ASC) بامداد یکشنبه در مراسمی اسامی برندگان سی‌‌و‌دومین دوره جوایز سالانه خود را در ری دالبی بالروم در هالیوود‌اند هایلند اعلام کرد.

همان‌گونه که برخی از پیش‌بینی‌ها نشان می‌داد در بخش سینما، راجر دیکنز برای فیلمبرداری فیلم علمی _ تخیلی «بلید رانر 2049» به کارگردانی دنی ویلنو برنده جایزه شد. جایزه‌ای که معمولا برنده آن می‌تواند جایزه اسکار را نیز به‌دست آورد چرا که در 10‌سال گذشته 6برنده ASC جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری را نیز از آن خود کرده‌اند. دیکنز در این بخش با برونو دلبونل برای «سیاه‌ترین ساعت»، هویته فان هویتما برای «دانکرک»، دان لاستسن برای «شکل آب» و ریچل موریسن برای «گلاجین» رقابت داشت.

هر پنج نفردر این بخش نامزد اسکار بهترین فیلمبرداری نیز هستند. نکته مهم درباره فیلمبرداری «بلید رانر 2049» آن است که توانسته با استفاده از نور و نشان دادن فضای سربی و تصویرسازی‌ها کنش فیلم را به خود اختصاص دهد. فیلمی که بخش مهمی از نقدها درباره آن به ضعف فیلمنامه و قدرت فیلمبرداری‌ها برمی‌گردد. «بلید رانر 2049» از این رو احتمالا بتواند اسکار را نیز به‌دست آورد. البته با توجه به اینکه این جامعه سال گذشته گریگ فریزر را برای کار خود در فیلم «شیر» انتخاب کرد، اما اسکار بهترین فیلمبرداری به لینوس ساندگرن برای «لا لا لند» رسید، ممکن است این اتفاق امسال نیز رخ دهد.

دیگر نامزدهای اسکار در این بخش، امسال اتفاقات فوق‌العاده‌ای در زمینه فیلمبرداری رقم زده‌اند که ممکن است نخستین اسکار احتمالی راجر دیکنز را به خطر بیندازد. البته نکته جالب بین نامزدهای اسکار امسال حضور ریچل مدیسون نخستین فیلمبردار زنی است که نامزد اسکار شده هر چند که بعید است اسکار به او تعلق گیرد. به گزارش «هنر آنلاین» به نقل از «هالیوودریپورتر» دیکنز 68ساله برای پانزدهمین‌بار نامزد جایزه جامعه فیلمبرداران آمریکا شد و جایزه‌ای که برای «بلید رانر 2049» دریافت کرد چهارمین جایزه او از ASC است. دیکنز پیش از این برای فیلم‌های «رهایی از شاوشنک»، «مردی که اینجا نبود» و «اسکای‌فال» نیز برنده شد و در 2011 جایزه یک عمر دستاورد این جامعه را دریافت کرد.

دیکنز تا سال گذشته 13بار نامزد اسکار بوده، اما هنوز پیروز نشده است. از نظر تعداد پیروزی در بخش سینمایی جوایز جامعه فیلمبرداران آمریکا، امانوئل لوبزکی فیلمبردار مکزیکی با پنج جایزه رکورددار است. لوبزکی دو‌سال پیش برای کار خود در فیلم «بازگشته» برای سومین سال پیاپی برنده جایزه ASC شد. او دو سال قبل از آن هم به ترتیب برای «جاذبه» و «بردمن» این جایزه را گرفته بود. هر سه فیلم برنده اسکار بهترین فیلمبرداری هم شدند که نخستین سه پیروزی پی‌در‌پی یک فیلمبردار در این بخش بود.


در دیگر بخش‌ها جان بیلی رئیس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی جایزه اسپتلایت ASC را به مارت تانیل برای «نوامبر» اعطا کرد. این جایزه در ۲۰۱۴ برای تقدیر از فیلم‌های مستقل که کمتر دیده شده‌اند و فیلم‌های مطرح در جشنواره‌های سینمایی، راه‌اندازی شد. اما جایزه سالانه جامعه فیلمبرداران آمریکا علاوه بر بخش سینمایی، در بخش تلویزیونی نیز برگزیدگان خود را معرفی می‌کند. در این بخش مهم‌ترین جایزه جامعه فیلمبرداران به ماتیاس هرندل برای فیلمبرداری بخش اول سریال «نابغه» رسید.

آدریانو گلدمن برای فیلمبرداری اپیزود «سیگار و آینه‌ها» از سریال «تاج» دیگر جایزه مهم این مراسم را به دست آورد. اپیزود «دزد» سریال «۱۲ میمون» نیز موفق شد جایزه بگیرد. راسل کارپنتر فیلمبردار که برای فیلم «تایتانیک» برنده اسکار شد، جایزه یک عمر دستاورد جامعه فیلمبرداران آمریکا را دریافت کرد و در بخش تلویزیون جایزه یک عمر دستاورد به آلن کاسو رسید. راسل بوید - فیلمبردار آثاری چون «ارباب و فرمانده» و «سوی دور دنیا» - نیز جایزه بین‌المللی را از آن خود کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج