۶۷۹۶
۵۰۲۸
۵۰۲۸
پ

نظر شما چیست؟

بهترین فیلم گنگستری تاریخ سینما

نشریه سینمایی "اسكرین"در گزارشی فهرست بهترین فیلم های گنگستری تاریخ سینما را منتشر كرد. نكته جالب اینكه «رابرت دنیرو»، بازیگر سرسناش هالیوود در هر سه فیلم اول این فهرست نقش آفرینی داشته است.

فیلم «كازینو» محصول ۱۹۹۵ به كارگردانی «مارتین اسكورسیزی» عنوان بهترین فیلم گنگستری تاریخ سینما را كسب كرد.

نشریه سینمایی "اسكرین"در گزارشی فهرست بهترین فیلم های گنگستری تاریخ سینما را منتشر كرد كه فیلم «كازینو» مارتین اسكورسیزی در رتبه اول قرار دارد.

بهترین فیلم گنگستری تاریخ سینما

این فیلم با نقش آفرینی «رابرت دنیرو»، «جو پوچی» و «شارون استون» نامزد جایزه اسكار بهترین بازیگر زن (شارون استون) بود كه وی در جوایز گلدن گلوب این جایزه را كسب كرد. این فیلم با بودجه ۵۶ میلیون دلاری فروش جهانی ۱۱۶ میلیون دلاری را كسب كرد.

فیلم «رفقای خوب» ساخته معروف «مارتین اسكورسیزی» محصول ۱۹۹۰ در رتبه دوم دیده می شود. این فیلم با نقش آفرینی «رابرت دنیرو» و «جو پشی» نامزد ۶ جایزه اسكار و برنده اسكار بهترین بازیگر مرد (جو پشی) بود كه در جشنواره فیلم ونیز جایزه شیر نقره ای را به دست آورد.

بهترین فیلم گنگستری تاریخ سینما

فیلم «روزی روزگاری در آمریكا» ساخته «سرجیو لئونه» محصول ۱۹۸۴ در مكان سوم بهترین فیلم های گنگستری تاریخ سینما قرار دارد. این فیلم با بازی «رابرت دنیرو» كه آخرین فیلم لئونه است، داستان چند کودک در محله یهودی هاست كه شبکه گنگستری مخصوص خود را می سازند و کم کم فعالیت خود را گسترده می کنند، تا اینکه شبکه های بزرگ تر اقدام به نابودی آنها می کنند و دیوید آرونسون به زندان می افتد. چند سال بعد دیوید آزاد می شود رفقای او که حالا گنگسترهای حرفه ای شده اند او را به گروه خود دعوت می کنند.

بهترین فیلم گنگستری تاریخ سینما

فیلم «پدرخوانده» محصول سال ۱۹۷۲ به كارگردانی «فرانسیس فورد كاپولا» در مكان چهارم این فهرست دیده می شود. این فیلم با نقش آفرینی «مارلون براندو»، «آل پاچینو» و «رابرت دووال» داستان یك خانواده مافیایی به نام "کورلئونه" است كه موفق به كسب سه جایزه اسكار بهترین بازیگر مرد (مارلون براندو)، بهترین فیلم و بهترین فیلم نامه اقتباسی شد. این فیلم با بودجه شش میلیون دلاری ساخته شد، اما فروش جهانی ۲۴۵ میلیون دلار را به دست آورد.

بهترین فیلم گنگستری تاریخ سینما

نكته جالب درباره این فهرست اینكه «رابرت دنیرو»، بازیگر سرسناش هالیوود در هر سه فیلم اول این فهرست، «كازینو»، «رفقای خوب» و «روزی روزگاری در آمریكا» نقش آفرینی داشته است.

دنیرو سابقه طولانی در بازی در فیلم های «مارتین اسكورسیزی» دارد و در سال ۲۰۰۸ جایزه «دوربین طلایی» برلین را به پاس یك عمر حضور جاودانه در سینمای جهان از دستان «اسكورسیزی» دریافت كرد.

«دنیرو» بزرگ ترین افتخارات سینمایی اش را مرهون بازی در فیلم های «اسكورسیزی» است. وی برای فیلم «راننده تاكسی» نامزد اسكار شد و دومین جایزه اسكار خود را با فیلم «گاو خشمگین» به دست آورد و در سال ۱۹۹۲ با فیلم «تنگه وحشت» برای ششمین بار نامزدی اسكار را تجربه كرد.

پس از فیلم «خیابان های پایین شهر»، دنیرو همكاری اش را با اسكورسیزی در فیلم های موفقی چون «راننده تاكسی» (۱۹۷۶)، «نیویورك، نیویورك»(۱۹۷۷)، «گاو خشمگین»(۱۹۸۰)، «سلطان كمدی» (۱۹۸۳)، «رفقای خوب» (۱۹۹۰)، «تنگه وحشت» (۱۹۹۱) و «كازینو» (۱۹۹۵) ادامه داد.

بهترین فیلم گنگستری تاریخ سینما

دنیرو ۶۷ ساله تاكنون در ۸۰ فیلم سینمایی بازی كرده و افتخارات فراوانی به دست آورده است. وی در سال ۱۹۸۱برای فیلم «گاو خشمگین» بهترین بازیگر مرد جوایز گلدن گلوب شد، در سال ۱۹۹۳ شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز را گرفت، در سال ۲۰۰۰ جایزه یك عمر دستاورد سینمایی سن سباستین را گرفت و در سال ۲۰۰۸ جایزه مشاركت چشم گیر در صنعت سینما را از كارلووی واری دریافت كرد.

«رابرت دنیرو» كه امسال ریاست هات داوران جشنواره فیلم كن را برعهده داشت، اولین بازیگر سینما نام گرفت كه با فیلمی كه اكثرا دیالوگ های غیرانگلیسی داشت، موفق به كسب اسكار می شد. او به همراه «مارلون براندو» كه نقش «دون ویتو پیر» را در «پدرخوانده» بازی كرد، تنها بازیگران سینما هستند كه برای بازی در نقش یك شخصیت، جایزه اسكار گرفته اند.

منبع : پرتال آفتاب

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

بهترین فیلم گنگستری تاریخ سینما

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج