جاباما
۶۷۹۶۲۳
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

حمل و نقل عمومی در استانبول چگونه است؟

حمل و نقل عمومی در استانبول بهبود زیادی در چند سال اخیر پیدا کرده است.در این مطلب مزایای استفاده از حمل و نقل عمومی در استانبول، اینکه چه زمانی از آن استفاده کنیم (یا نکنیم)، و چگونه هزینه آن را پرداخت کنیم را توضیح می دهیم.

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: حمل و نقل عمومی در استانبول بهبود زیادی در چند سال اخیر پیدا کرده است. بسیاری از مردم از تاکسی برای جابجایی بین نقاط مورد نظر خود استفاده می کنند، ولی این معمولاً بهترین گزینه نیست. در این مطلب مزایای استفاده از حمل و نقل عمومی در استانبول، اینکه چه زمانی از آن استفاده کنیم (یا نکنیم)، و چگونه هزینه آن را پرداخت کنیم را توضیح می دهیم.

حمل و نقل عمومی در استانبول چگونه است؟

حمل و نقل عمومی به عنوان جایگزینی هوشمندانه

اینکه بگوییم ترافیک استانبول مشکلی بزرگ است به هیچ وجه غلو نکرده ایم. جاده ها همیشه پر از ماشین است، و صف ترافیک ماشین ها از 7 تا 10:30 صبح، و مجدداً از 16 بعدازظهر تا غروب کاملاً مشهود است. این باعث شده است که حمل و نقل عمومی جایگزینی مناسب باشد.

چه زمانی از حمل و نقل عمومی یا تاکسی استفاده کنیم؟

شرایط جسمی - به طور پیش فرض، استفاده از حمل و نقل عمومی نیازمند این است که شما کمی بیشتر پیاده روی کنید. برای استفاده از حمل و نقل زیرزمینی آماده بالا و پایین رفتن از پله ها باشید، اگر چه اکثر چنین ایستگاه هایی دارای پله برقی هستند. با توجه به شرایط جسمی خود تصمیم بگیرید.

کرایه ها - با استفاده از «کارت استانبول»، کرایه حمل و نقل عمومی برای هر شخص در هر بار سوار شدن حدود 2.60 لیره ترک است. این مثال را در نظر بگیرید: کرایه تاکسی برای رسیدن از محله سلطان احمد به میدان تقسیم در استانبول 15 لیره است، بدون توجه به تعداد افراد حاضر در تاکسی و البته بدون گیر کردن در ترافیک. برای رسیدن از سلطان احمد به تقسیم از طریق حمل و نقل عمومی، لازم است که ابتدا سوار تراموا و بعد قطار کابلی شوید.

این سفر برای هر نفر 5 لیر هزینه در بر دارد. بنابراین، استفاده از حمل و نقل عمومی وقتی که تنها، یا دو نفره یا حتی گروهی سه نفره هستید مقرون به صرفه تر است. بله، حتی سه نفر در زمان اوج ساعات شلوغی چرا که شما زمان و پول بیشتری صرفه جویی خواهید کرد. زمانی که در ترافیک باشید، تاکسیمتر هزینه اندکی به کرایه تاکسی شما اضافه می کند.

زمان روز - اکثر خط های حمل و نقل عمومی بین 6 صبح تا 12 شب کار می کنند، بنابراین خارج از این ساعات باید به تاکسی تکیه کنید که البته در آن ساعات شب امن تر هم است.

آیا حمل و نقل عمومی در استانبول امن است؟

بله! خطوط مترو، تراموا و قطار کابلی در مرکز شهر به خوبی نگهداری می شوند و پرسنل امنیتی همواره بر آن ها نظارت می کنند. تنها چیزی که باید حواستان باشد، جیب برها هستند.

آیا حمل و نقل عمومی در استانبول راحت است؟

به غیر از اتوبوس، بله! مترو، تراموا، قطار کابلی و وسایل نقلیه قطاری نسبتاً جدید هستند و از دستگاه تهویه مطبوع برخوردار هستند. ترکیه ای ها عادت دارند که صندلی خود را در اختیار زنان باردار و افراد مسن تر قرار دهند. همچنین بخش هایی مخصوص کالسکه و افراد با صندلی چرخدار وجود دارد. استانبول در تلاش است تا دسترسی به جایگاه ها و وسایل نقلیه را برای معلولین آسان تر کند. ایستگاه های اصلی دارای آسانسور هستند، ولی هنوز هم کارهای زیادی برای بهبود راحتی وسایل حمل و نقل عمومی می توان انجام داد. سعی کنید از رفت و آمد در ساعات شلوغی خودداری کنید تا مجبور به سوار شدن در وسایل نقلیه خیلی شلوغ نشوید.

چگونه پول حمل و نقل عمومی را پرداخت کنیم؟

در عمل دو راه برای پرداخت کرایه وجود دارد: یا از دکه های فروش یا دستگاه های خودکار (jetonmatik) ژتون (توکن) بخرید، یا از کارت استانبول (Istanbul Kart) استفاده کنید که نوعی بلیت الکترونیکی است. اگر از ژتون استفاده کنید باید برای هر بار سوار شدن 5 لیره بپردازید، در حالی که با کارت استانبول تنها 2.60 لیره برای هر سفر می پردازید و با هر سفری که انجام می دهید، تخفیفی نیز به شما تعلق می گیرد. بنابراین پیشنهاد می کنیم که کارت استانبول برای خود تهیه کنید. کودکان زیر سن شش سال می توانند رایگان سفر کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج