۶۷۹۶۵۲
۱ نظر
۵۰۲۱
۱ نظر
۵۰۲۱
پ

دکوراسیون داخلی با کدام سبک را می‌پسندید؟

پیش از آنکه اقدام به طراحی دکوراسیون منزل خود کنید، باید یک سری ایده های الهام بخش در ذهنتان داشته باشید تا بر اساس آن کار خود را در یک چهارچوب مشخص ساماندهی نمایید.

برترین ها - ترجمه از پلاد ناصری: پیش از آنکه اقدام به طراحی دکوراسیون منزل خود کنید، باید یک سری ایده های الهام بخش در ذهنتان داشته باشید تا بر اساس آن کار خود را در یک چهارچوب مشخص ساماندهی نمایید. اگر دقیقا بدانید که به دنبال چه نوع سبکی از طراحی دکوراسیون هستید، مطمئنا می توانید نتیجه بهتری را در نهایت انتظار داشته باشید. در غیر این صورت شاید حتی برای شروع کار هم با مشکل مواجه شوید و حتی ندانید کار خودتان را از کجا آغاز کنید. شاید در اینجا سوال اصلی که برایتان پیش می آید، این سوال باشد که چگونه سبک مورد نظر خودم را برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه انتخاب کنم؟

دکوراسیون داخلی با کدام سبک را می‌پسندید؟

بدون شک اگر تابحال به دکوراسیون اتاق های خانه فکر کرده باشید، پس با این سوال چندان بیگانه نخواهید بود. در ادامه این مطلب سوال های دیگری در راستای پاسخ دادن به این پرسش اصلی را مطرح می کنیم. بایستی این سوال ها را از خود بپرسید و سعی کنید پاسخ های قانع کننده و درستی برای آنها بیابید. در برخی موارد ممکن است یکی از پاسخ هایتان با جواب دیگر سوال ها هم پوشانی داشته باشد، اما مطمئنا مسئله بغرنجی نخواهد بود. در نهایت بایستی بتوانید به درک مناسبی از طراحی های مورد علاقه خودتان دست پیدا کنید و احساس مثبتی نسبت به آنچه برمی گزینید، داشته باشید. یقینا نتیجه نهایی که می گیرید، خودتان را هم غافلگیر خواهد کرد.

دکوراسیون داخلی با کدام سبک را می‌پسندید؟

گذشته یا حال؟

اگر انتخاب شما برای شروع طراحی دکوراسیون داخلی خانه، رجوع به گذشته باشد، بایستی موراد زیر را در سبک شناسی دکوراسیون مورد توجه قرار دهید:

- سبک های معاصر: این نوع سبک ها پر از خطوط صاف و یکنواخت هستند که می توانند به راحتی شما را در حال و هوای مدل های طراحی دهه شصت میلادی قرار دهند. با قرار گرفتن در چنین فضاهایی احساس شعف مسحور کننده ای خواهید داشت.

مدل های فرانسوی: سبک دکوراسیون فرانسوی، با احساس لطیف و رومانتیک درونی شما قرابت زیادی خواهد داشت. در این مدل از طراحی دکوراسیون، مبلمان و لوازم منزل با انحناهای نرم و باشکوهی طراحی می شوند و غالب فضای دکوراتیو محیط می تواند برایتان یادآور کاخ های فرانسوی باشد.

سبک سنتی: طراحی دکوراسیون به شیوه سنتی، احیا کننده دنیای قدیمی خواهد بود. تمام المان ها در این مدل به شیوه کلاسیک طراحی می شوند، مبلمان منزل کاملا از نوع راحتی هستند و تمام خطوط و زوایای محیط، مستقیما شما را به سمت فضاهای باستانی هدایت می کند.

دکوراسیون داخلی با کدام سبک را می‌پسندید؟

اگر زمان حال را در ارجحیت قرار دهید، احتمالا سبک طراحی دکوراسیون شما از انواع زیر خواهد بود:

سبک مدرن: چنانچه از نام این نوع سبک طراحی برمی آید، در این مورد باید انتظار مدل های مینیمالیستی و طراحی های ساده را داشته باشیم. همچنین خطوط کاملا صاف و ساده و بدون انحناهای کاذب، کلید اصلی در طراحی سبک های مدرن دکوراسیون داخلی است.

مدل اسکاندیناویایی: سبک طراحی اسکاندیناویایی، به طور قابل ملاحظه ای به استفاده از چوب و طرح های چوبی در دکوراسیون وابستگی دارد. در این مدل از طراحی دکوراسیون، به کارگیری سطوح زبر و خشن در اولویت قرار می گیرد و تقریبا همپوشانی مثبتی از سبک مدرن و سبک روستایی در طراحی دکوراسیون بوجود می آید.

سبک الکترونیکی: همانطور که انتظار دارید، استفاده از المان های الکترونیکی، رابطه تنگاتنگی با مدل های امروزی دکوراسیون دارد و کاملا دست رد به سینه سبک های سنتی و متداول قدیمی می زند. در واقع در این نوع چیدمان دکوراسیون، وسایل و لوازم الکترونیکی، جنبه های اصلی را در طراحی تشکیل می دهند.

دکوراسیون داخلی با کدام سبک را می‌پسندید؟

استفاده از رنگ های متنوع یا رنگ های متداول طبیعی؟

اگر به دنبال به کارگیری رنگ های بارز، شاخص و متنوع هستید، بایستی با این موارد آشنا باشید:

سبک معاصر: سبک های طراحی معاصر، پر از رنگ های شاخص و جیغ مثل نارنجی های روشن، زردهای شفاف و آبی های تیره یا ملایم هستند. به طور کلی در این مدل از طراحی دکوراسیون، محدودیتی در استفاده از رنگ ها ندارید و تا دلتان بخواهد می توانید از رنگ های متداول و بعضا غیر مرسوم استفاده نمایید.

سبک الکترونیکی: در این نوع سبک ها هیچ چهارچوب مشخصی در استفاده از رنگ ها ندارد و به نوعی می توان آن را سبک هرچه پیش آید خوش آید دانست! اگر به این سبک از طراحی دکوراسیون علاقه مند هستید، سعی کنید هر رنگی که به چشمتان خوشایند می آید را در فضای دکوراتیو اتاق ها مورد استفاده قرار دهید.

سبک سنتی: سبک سنتی قرابت خیلی زیادی با مدل های شیک و تجملاتی ندارد. در واقع این مدل از طراحی دکوراسیون، شامل رنگ هایی با تاثیرگذاری عمیق و در عین حال ساده است. بنابراین طیف های مختلف قرمز، آبی و سبز را در این سبک با خیال راحت به کار ببرید.

اگر به المان های طبیعی و استفاده از رنگ هایی که از طبیعت مشتق شده اند علاقه مند هستید، احتمالا سبک های زیر مورد توجهتان قرار خواهد گرفت:

سبک مدرن: از آنجا که در این سبک، سادگی حرف اول را می زند، معمولا در انواعی از طراحی دکوراسیون که به شیوه ای مدرن انجام می شوند، استفاده از رنگ های محدود و حتی طراحی های تک رنگ مورد توجه خواهند بود.

مدل اسکاندیناویایی: پایه اصلی طراحی در مدل های اسکاندیناویایی، استفاده از رنگ های سفید و خاکستری است. البته در بسیاری از اوقات به کارگیری رنگ هایی همچون صورتی و آبی روشن نیز به تنوع در محیط کمک بسیاری خواهد کرد.

سبک ساحلی: استفاده از رنگ سفید و رنگ های روشنی که یادآور شن های ساحلی هستند، مهم ترین ویژگی این سبک از طراحی دکوراسیون است. چنانچه حدس زده اید، طیف های مختلفی از رنگ آبی هم نقش مهمی در این سبک ایفا می کند.

سادگی یا پیچیدگی؟

اگر در طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سادگی و روش های مینیمالیستی علاقه دارید این موارد را باید به خاطر داشته باشید:

سبک معاصر: فضاهایی که به سبک معاصر چیدمان و تزئین شده اند معمولا دارای محیطی ساده، تمیز و دلباز هستند. معمولا در این مدل از طراحی دکوراسیون، از وسایل و لوازم جانبی بسیار اندکی استفاده می شود و به کاربردی بودن وسایل اهمیت بیشتری داده می شود.

سبک مدرن: طراحی های مدرن به طور کل به مینیمالیسم بسیار پایبند هستند و فضاهای خالی و بدون استفاده در این نوع دکوراسیون به وفور دیده می شود.

مدل اسکاندیناویایی: در روش دکوراسیون با مدل اسکاندیناویایی علاوه بر سادگی در طراحی، نکته دیگری نیز حائز اهمیت است. در این نوع طرحی معمولا مرکزیت خاصی در چیدمان وسایل در نظر گرفته می شود و همه چیز به ساده ترین و راحت ترین شکل ممکن حول این مرکزیت قرار می گیرد.

اگر به شلوغ بودن فضا و پیچیده تر شدن طراحی دکوراسیون علاقه مند هستید، روش های زیر می تواند پیش رویتان قرار گیرد:

سبک الکترونیکی: اگر به فکر چیدمان وسایل و طراحی دکوراسیون با سبک الکترونیک افتاده اید، باید توجه داشته باشید که مهم ترین نکته در این سبک، استفاده از وسایل دکوراتیو و لوازم جانبی خاص و منحصر بفرد است. بنابراین در استفاده از چنین لوازمی نمی توانید هیچ محدودیتی متصور شوید و برای برقراری تعادلی موثر در دکوراسیون به آنها نیاز خواهید داشت

مدل سنتی: برای استفاده از مدل های سنتی در طراحی دکوراسیون، به هر وسیله ای که بتواند حسی از راحتی را همراه با رجوع به گذشته برایتان ایجاد کند، نیاز خواهید داشت. این وسایل می تواند شامل انواع لوازم دکوراتیو قدیمی باشد که در گوشه و کنار محیط داخلی از آنها بهره می گیرید

سبک فرانسوی: دکوراسیون محیط و چیدمان وسایل به سبک فرانسوی، با ظاهری لوکس و اشرافی شناخته می شود. در این نوع طراحی همه چیز دارای جلوه ای از اشرافیت خواهد داشت. بنابراین به هر آنچه که بتواند چنین حسی را در فضای داخلی ایجاد کند، نیاز خواهید داشت

دکوراسیون داخلی با کدام سبک را می‌پسندید؟

فضای شهری یا غیرشهری؟

اگر می خواهید محیط اتاق هایتان به نحوی دیده شوند که حس زندگی شهری در آنها جاری باشد، این مدل ها را مدنظر قرار دهید:

سبک مدرن: فضاهای مدرن، کاملا با نگرش شهری شما به محیط داخلی خانه منطبق است و ایده های جدید و نوآورانه ای می توان برای پیاده کردن این سبک از دکوراسیون ارائه نمود

سبک معاصر: مدل های طراحی به شیوه معاصر اگرچه رگه هایی از گذشته را در خود دارند، اما کاملا به شیوه ای امروزی پیاده می شوند و در واقع زمانی برای خودشان سبکی مدرن محسوب می شده اند. در واقع سبک معاصر، شیوه ای قدیمی برای دکوراسیون فضاهای داخلی است به نحوی که رنگ و بوی کهنگی در آن دیده نشود.

مدل اسکاندیناویایی: مدل های طراحی اسکاندیناویایی با طراحی های مدرن دکوراسیون قرابت زیادی دارند. در هر دوی این طراحی ها از اصول ثابتی پیروی می شود و تنها در جزئیات می توان تفاوت هایی را احساس نمود.

در صورتی که به فضاهای غیرشهری علاقه بیشتری دارید، باید به این نوع سبک ها توجه بیشتری نشان دهید:

سبک روستایی: چنانچه از نام این نوع سبک طراحی برمی آید، ایده اصلی آن ایجاد فضایی است که تشابه زیادی به زندگی در کلبه های روستایی، محیط های ساخته شده از چوب و خانه های حومه شهرها دارد.

سبک ساحلی: اگر خیلی به استفاده از دکوراسیون چوبی علاقه ندارید، می توانید سبک ساحلی را انتخاب کنید و به اندازه کافی هم از فضاهای شهری فاصله بگیرید. در نتیجه لذت قدم زدن در ساحل دریا را همیشه با خودتان خواهید داشت.

سبک فرانسوی: در این مدل از طراحی دکوراسیون، تمام المان هایی که در محیط های روستایی اروپایی وجود دارد، مورد استفاده قرار می گیرند.

دکوراسیون داخلی با کدام سبک را می‌پسندید؟

انتخاب سبک مناسب برای طراحی دکوراسیون داخلی در ابتدای امر می تواند فرایندی دشوار به نظر برسد. اما پس از انجام یک انتخاب مناسب و درست می توانید به راحتی موارد مورد نظر خودتان را در چیدمان وسایل و ایجاد هارمونی در دکوراسیون پیاده کنید. البته لازم نیست تمام این کارها را به تنهای انجام دهید. اگر می خواهید یک دکوراسیون حرفه ای و بی عیب و نقص را در منزل یا محل کارتان داشته باشید، بهتر است از افراد حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید و مشاوره های مناسبی از طراحان حرفه ای دکوراسیون دریافت کنید. مطمئنا ایده های متفاوت می تواند الهام بخش نوآوری ها و نکات جدیدی باشد که شما را در این مسیر یاری خواهد کرد. تنها چیزی که باید همیشه به یاد داشته باشید این است که به سلیقه و انتخاب های خودتان اعتماد کامل داشته باشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مفید بود مرسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج