۶۷۹۶۷۵
۲۵ نظر
۵۰۱۴
۲۵ نظر
۵۰۱۴
پ

پیشنهاد سردار نقدی درباره خدمت سربازی

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدل‌های پیشنهادی خود برای انجام بهتر خدمت سربازی را تشریح کرد.

خبرگزاری ایسنا: معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدل‌های پیشنهادی خود برای انجام بهتر خدمت سربازی را تشریح کرد.

سردار محمدرضا نقدی در نشست بررسی ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی سربازان در دوران قبل، حین و پس از خدمت سربازی که پیش از ظهر امروز در مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی برگزار شد، گفت: سربازی خدمت مقدسی است که به عنوان یک تجربه در زندگی افراد مطرح می‌شود، این مهم بارها از سوی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در گذشته با توجه به دوری راه و کمبود مسیرها و راه‌های ارتباطی خانواده‌ها حس مثبتی نسبت به سربازی داشتند، گفت: اما در سال‌های اخیر آن حس مثبت خانواده‌ها مورد هجوم قرار گرفته است که دو دلیل دارد: یکی تحولات اجتماعی است، چرا که سطح تحصیلات جوانان بالا رفته و به تبع آن انتظارات هم افزایش یافته است. مشکل بیکاری هم وجود دارد و بنابراین نگاه‌ها به سربازی تغییر کرده است؛ اما عامل دوم، عاملی خارجی است که دشمنان به آن دامن می‌زنند چرا که سربازی یکی از ارکان شکل دهنده هویت ملی است و چون دشمن می‌خواهد این وحدت را از بین ببرد بنای خود را برای از بین بردن این وحدت و انشقاق بین ملت گذاشته و متاسفانه عده‌ای هم ناآگاهانه به این مسئله دامن می‌زنند.

وی با بیان اینکه امروزه سرانه‌های نظامی کشورهای منطقه بالای هشت درصد تولید ناخالص ملی است، گفت: این سرانه در عربستان ۱۲ درصد است اما به طور میانگین عدد آن هشت درصد است اما در کشورمان سرانه نظامی حدود سه درصد تولید ناخالص ملی است و دلیل این تفاوت نیز از اینجا می‌آید که ما سرباز داریم.

از آب دوغ خیار تا ماهواره را سیاسی می‌کنند

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه مسائل باید به خوبی دیده شده و مورد توجه قرار بگیرد، گفت: متاسفانه رسم شده که تمام مسائل از آب دوغ خیار تا ماهواره سیاسی شده در حالیکه باید واقع بینانه، حساب شده و با نگاه به منافع ملی در مورد مسائل صحبت کنیم.

نقدی با بیان اینکه برنامه مهارت آموزی سربازان امری بسیار خوب است، گفت: این موضوع می‌تواند خلأ آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌ها را که ضعیف عمل می‌کنند پر کند. ما بارها از مقام معظم ولایت در مورد کاربردی کردن علوم شنیده‌ایم اما همچنان بیش از ۷۰ درصد دانشگاه‌هایمان تنها به مباحث نظری می‌پردازند در حالیکه این رقم باید بالعکس شده و مباحث عملی و مهارتی مورد توجه قرار بگیرد.

چه ایرادی دارد منبع درآمدی برای سربازان ماهر در حین انجام خدمت سربازی پیش بینی کنیم

وی با بیان اینکه لازمه مهارت آموزی به سربازان دادن انگیزه به سرباز است، گفت: اگر کسی دنبال یادگیری باشد و می‌خواهد چیزی را یاد بگیرد به دنبال آن می‌رود بنابراین ما باید برای این طرح میان سربازان انگیزه ایجاد کنیم و سربازان با توجه به مشوق‌ها به سراغ این بروند؛ چه ایرادی دارد که ما حتی در مواردی منبع درآمدی را برای یک سرباز ماهر در حین انجام خدمت سربازی پیش بینی کنیم.

وی با بیان اینکه شرایط ایده‌آل و مطلوب برای مهارت آموزی سربازان این است که در مسیر تخصصی و علمی باشد، اظهار کرد: متاسفانه آموزش عالی در کشور ما خودش را مطابق با نیازهای علمی کشور نکرده است و در هر آنچه که استاد استخدام کرده درس می‌دهد. توجه نمی‌کند که خیلی از این فارغ التحصیل‌ها می‌خواهند چه کار کنند اما به هر حال ما هم باید توصیه به یگان‌ها در مورد بکارگیری سرباز با مهارت و دانشی را که دارد جدی‌تر کنیم و به جز در مناطق مرزی که باید از مرزها دفاع شود اجبار کنیم که هر سرباز در تخصص خودش به کار گرفته شود.

نقدی افزود: خوشبختانه با سیستم‌ها و نرم افزار می‌توان تا حد زیادی موضوع تخصص سرباز و نیاز به تخصص‌ها را حل کرد.

می‌توان از مدل‌های جدید برای سربازی استفاده کرد

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه من تصور می‌کنم که حتی می‌توان برای عملی کردن این ایده‌ها از مدل‌های جدید سربازی استفاده کرد، گفت: ابتدا باید این مدل‌ها را تعریف کنیم. اینکه سربازی حتما ۱۸ یا ۲۱ ماه باشد وحی نیست و ما می‌توانیم مدل جدیدی از سربازی را برای انجام کارهای تخصصی در نیروهای مسلح تعریف کنیم که مثلا سربازی که فرصت نمی‌کند در ۲۱ ماه در تخصصی که دارد فعالیت کند طی سه سال خدمت سربازی‌اش را ادامه دهد. البته این یک پیشنهاد است و باید مدل‌های مختلف بررسی شود.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از بسیج عمومی برای حل مشکلات ملی در کشور گفت: طبق آمارها حدود هفت تا هشت درصد جمعیت کشور ما بیسوادند. دلیلی ندارد که در جمهوری اسلامی کسی بیسواد باشد می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد. ما امروز برای علمی کردن کشاورزی هم می‌توانیم از مهندسان کشاورزی استفاده کنیم. البته کار سازمانی در نیروهای مسلح برای مهندسان کشاورزی کم است اما می‌توان با آموزش مهارت به این افراد از ظرفیتی که دارند در این حوزه‌ها استفاده کرد.

ظرفیت بلااستفاده پادگان‌ها فعال شود

نقدی با اشاره به فضاهای بلااستفاده موجود در پادگان‌ها اظهار کرد: در دوره‌های مختلف و برای شرایط مختلف فضاهایی در پادگان‌ها وجود دارد که فعلا قابل استفاده نیست، مثلا سوله‌های غیر قابل استفاده یا پناهگاه‌های غیر قابل استفاده که باید این ظرفیت‌ها در اختیار سربازان و در راستای تولید قرار بگیرد. این فضاها می‌تواند تغییر کاربری داده و به کارگاه تولیدی برای سربازان تبدیل شود که آنها بتوانند بعد از ساعت خدمت به آنجا رفته و فعالیت کنند.

نقدی افزود: باید این ظرفیت‌ها در اختیار جوانان قرار بگیرد. این مدل یک تجربه است و قبل‌تر تجربه شده است یا اینکه پادگان‌های ما به دلیل مسائل نظامی فضای بزرگی دارند و ساختمان‌ها با فاصله از هم قرار گرفته است. در اکثر این پادگان‌ها نیز آب وجود دارد. خب چرا در اینها کشت و زرع انجام نشود؟.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر ضرورت شناسایی استعدادها و توانمندی‌های ویژه سربازان و بکارگیری آنها تاکید کرد و گفت: افرادی وجود دارند که برنده مسابقات ویژه بوده و صاحب چندین اختراع هستند. اینها می‌آیند و بعضا به من مراجعه می‌کنند که چرا باید با توانایی که دارم فلان کار غیرمرتبط را انجام دهم؟ به نظر من ما باید از این نیروهای ویژه و استعدادها در راستای تخصص، فکر و اندیشه‌ای که دارند استفاده کنیم. مثلا چرا باید کسی که پنج کار تالیفی داشته مسئول نظافت پادگان باشد؟.

واحدهای جانبی مراکز نظامی با پادگان‌ها همکاری کنند

وی به واحدهای جانبی مراکز نظامی همچون صنایع، مراکز تحقیقاتی و ... نیز اشاره کرد و گفت: این مراکز می‌توانند با پادگان‌ها همکاری کنند که اتفاقا برای این همکاری نیز نیازی به هماهنگی از بالا نیست و می‌توان در همان سطح منطقه هماهنگی‌هایی در این زمینه انجام داد.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان طرح مهارت آموزی سربازان را امر مبارکی توصیف کرد که باید ادامه داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهنام

      طلاب چرا سربازی نمیروند؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • امیرحسین

        چرا نباید فقط دوره های آموزشی باشه؟! نودونه درصد سربازان هیچ کار مفیدی انجام نمیدهند و فقط برای نظام هزینه دارد ولی چون پول نفت هست کسی دلش نمیسوزد، مثلا یک پادگان با چند هزار سرباز و پرسنل مسئول سربازان چه کار مفیدی انجام میدهند؟ غیراز مصرف بیخود بیت المال و تلف شدن عمر سربازان و درگیری بیجهت پرسنل آنجا برای نگهداری از آنجا، مثلا اگر همچین پادگانی بسته شود روزانه چند ده میلیون تومان هزینه سربازان کم میشود و چند صد نظامی که اونجا هستن میتونن جاهایی که کارایی دارن ازشون استفاده بشه و خود پادگان برای کارهای مفید در اختیار سازمانهایی که مثل آموزش و پرورش یا وزارت ورزش قرار گیرد

      • بدون نام

        سربازی واسه پسرهاست

      • بدون نام

        طلبه ها هم عوض خدمت سربازی باید چند سال به کار تبلیغ بپردازند

      • یک طلبه

        طلاب معافیت تحصیلی دارند مثل دانش آموزان و دانشجویان یعنی تا زمانی که درس میخوانند باید هر سال تمدید شود و اگر درس نخوانند تمدید نخواهد شد.
        اونها هم باید سربازی بروند مثل سرباز معلم. یعنی به مدت ۲سال کار تبلیغی انجام دهند ودوره آموزش هم ببینند

    • حاج یوسف

      سربازی مزخرفه

    • بدون نام

      بسیار ایده خوبی است. باید پادگانها را گندم و هندوانه بکاریم و در سوله های پادگان مرغداری بزنیم. آنهایی هم که تخصص دارند به جای دو سال، چهار سال سربازی بروند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گیریم سه‌یاچهارسال‌خدمت کردو‌تخصص‌خودش‌را کامل کرد‌بعداز‌اون کجا‌کارهست‌که تخصص‌خودش‌را‌بکاریگیره.راستی سردارپسرشما‌کجاسرباز‌بود‌من‌یادم‌رفته؟

      • 94درصدی

        لطفا بچه های خودتان را بفرستید سربازی بعد پیشنهاد چهار سال سربازی را برای بدبختها بدهید

    • بدون نام

      همین الان کلی بیکار داریم بعد شما شغل ها رو بگیر و بده به پاگانها بیکارها بیشتر میشن

    • بدون نام

      ایا بچه های خودتون سربازی میرن دوسال از عمر مردم میگیرین که چی بشه

    • بدون نام

      همنشینی با کیهان و شریعتمداری خروجی ش همین ابتکارات خلاقانه س خدا کنه ژاپنی ها و آمریکایی ها ایده دزدی نکنن

    • بدون نام

      آقایان این سربازی را بفروشید اکثر تحصیل کرده ها سربازی نمیرن و خانه نشین شدن ! مثال سال ۷۵ که آقازاده به سن سربازی رسیدن به قیمت پانصد هزار تومان فروختید!!

    • بدون نام

      تو خدا دست از این خارجیها بردارید ! خیار گوجه گران میشود خارجیها دلار گران میشود مقصر آمریکاییها باران و برف نمیاد مقصر گناه مردم بس کنید ! یک حرف علمی و تخصصی بزنید وانجام دهید

    • بدون نام

      واقعا از خوندن این خزعبلات آدم موهای تنش سیخ میشه خدایا مگه ما چه گناهی کردیم که اینگونه افراد غیر ایرانی با تفکر پوسیده برای مملکت ما تصمیم سازی میکنند ؟؟

    • ایمان

      واقعا عجیبه !بنظر نمی رسه خودش تنهایی این همه فکر کرده باشه.

    • بدون نام

      آقازاده ها سبازی می روند. ؟!!!!!

    • بدون نام

      قاچ زین رو بچسبید اسب سواری پیش کش، نمی تونید شکم سرباز رو سیر کنید چه برسه تغذیه مناسب بدید، اونوقت پز روشنفکر ی می دید.

    • حسین

      همه دنیا سربازی رو برداشتن اینا میگن ۳ سالش کنید حمال مفتی میخوان خودم با فوق لیسانس ۲ سال توالت چهارتا دیپلمه کادری تمیز میکردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جفنگ نگو فکرکنم فوق دیپلمم نداری چه برسه به فوق لیسانس و تمیز کردن توالت راست میگی آدرس محل خدمتتوبگو...

    • بدون نام

      در جواب دوست عزیز طلاب آموزشی رو میرند ، بعد میرند هر اداره که نیاز دارند ازشون استفاده میشه.

    • بدون نام

      آقای نقدی هرسرباز در هرماه بیش از ۲۵۰هزار تومان(جیره ٬جا٬حقوق٬مسکن٬آموزش٬تنظیف و.....) برای مملکت هزینه دارد وتا ۵۰ سالگی باید سرباز بماند تااز مملکتش وملت وانقلابش درصورت نیاز دفاع کند باید جوانها را با آموزشهای درست ازنظر روحی وجسمی محفوظ وآبدیده کرد اینطور که شما فکر میکنید فقط بدرد بسیج میخورد چون بسیج نیرویی است که ازجیب خود هزینه میکند وبرای خود کار میکند ولی سرباز اماده شماست درسربازی باید قالب بی قواره جوان را ساخت تا دراینده یک شهروند قانون مدار ومنظم و مطیع باشد شما اگر بررسی کنید میبینید افراد سربازی رفته که فرمانده درستی داشتند بادیگران بسیار تفاوت دارند سربازی همه چیزش فلسفه دارد (بندپوتینش٫گترش٫نظافتش٫ آنکادرش و.....) ولی متاسفانه بخاطر همین ایده های آنچنانی هرروز یه طرح میدن ومتاسفتر اینکه سربازی قابل خریدو فروش شده

    • محمد

      آقای محمدرضا نقدی چرا برای صرفه جویی در هزینه ها موضوع کسر خدمت را پیگیری نمی کنید تا کی سربازها احساس الافی در پادگانها بکنند چرا آنها را مرخص نمی کنید آینده سربازها مبهم است با حضور در پادگانها آنها را بیشتر اذیت نکنید موضوع شغل و ازدواج آنها عقب افتاده و سن افراد تحصیل کرده هم که سرباز هستند بالاست پس چی شد اینهمه مردم رفتند پلیس بعلاوه ده آخرش چه نتیجه ای گرفتند ترا بجان هر کسی که دوست دارید برای آزاد کردن سربازها کاری بکنید نه اینکه طرح بدهید که آنها سه سال یا بیشتر در پادگانها بمانند آیا ندیدید چندین بار این افراد فلک زده اطرافیان خود را به رگبار بسته اند نگذارید بیشتر روانی شوند از طرف دیگر هم می بینند با پول عده ای هرگز پایشان به پادگانها باز نمی شودو احساس پوچی و باخت لحظات گران قیمت جوانی خودشان را می کنند.

    • مجتبی

      سربازی آدمو آپدیت میکنه

    • بدون نام

      بیچاره سربازها که امثال شما فرمانده انها هستید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج