۶۷۹۷۳۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

رایزنی تلفنی پوتین و اردوغان درباره «ادلب» سوریه

طبق گزارش منابع ترکیه‌ای، رئیس‌جمهور این کشور با همتای روس خود درباره روند ایجاد مراکز دیدبانی و بازرسی در ادلب سوریه و همچنین مقابله با تروریسم رایزنی تلفنی کرد.

خبرگزاری فارس: رویترز به نقل از یک منبع ترکیه‌ای، از رایزنی تلفنی روسای جمهور روسیه و ترکیه درباره سوریه و مقابله با تروریسم خبر داد.

در حالی که رایزنی‌های دیپلماتیک درباره سوریه ادامه دارد، رویترز از تماس تلفنی روسای جمهور ترکیه و روسیه درباره این کشور خبر داد.

این رسانه به نقل از یک منبع در دفتر رجب طیب اردوغان خبر داده که رئیس‌جمهور ترکیه و همتای روس او درباره فرایند ایجاد مراکز دیدبانی و بازرسی در شهر «ادلب» سوریه صحبت کردند.

طبق این گزارش، اردوغان و ولادیمیر پوتین همچنین بر عزم ترکیه و روسیه برای مقابله مشترک با تروریسم و تحولات اخیر در «ادلب» و «عفرین» تاکید کردند.

این خبر در حالی منتشر شده که پیش از این، برخی منابع خبری معارض سوری از تدارکات ترکیه برای ایجاد مراکز دیدبانی و بازرسی در استان ادلب سوریه خبر داده بودند.

در همین ارتباط، یک منبع که خواست نامش فاش نشود، از سفر یک هیأت نظامی وابسته به ارتش ترکیه به استان ادلب سوریه که تحت اشغال تروریست‌های جبهه النصره قرار دارد، خبر داده بود.

چند روز قبل بود که ارتش ترکیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد کار ساخت ششمین پست دیدبانی نظارت بر آتش‌بس در منطقه کاهش‌تنش در استان ادلب را به پایان رسانده است.

در بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه تاکید شد که این پست دیدبانی در منطقه «سرمین» واقع در جنوب شهر ادلب و تحت توافق قبلی حول منطقه کاهش تنش در ادلب ساخته شده است.

در جریان مذاکرات صلح سوریه در آستانه پایتخت قزاقستان، توافق شد که تحت نظارت کشورهای ایران، روسیه و ترکیه، مناطق کاهش تنش در استان‌های ادلب، لاذقیه، حماه و حلب ایجاد شود.

هدف این مناطق کاهش تنش، نظارت بر تداوم آتش‌بس سراسری در سوریه، فراهم کردن شرایط مناسب انسانی و ارسال کمک‌های بشردوستانه و همچنین هموار کردن راه بازگشت آوارگان سوری به وطن عنوان شده است.

بر اساس توافقات انجام شده، ترکیه موظف است ۱۲ پست دیدبانی از شمال تا جنوب منطقه کاهش تنش در ادلب ایجاد کند.

شبکه «سی‌ان‌ان تُرک هم درباره این تماس تلفنی گزارشی منتشر کرده و از تهدید دمشق توسط رئیس‌جمهور ترکیه خبر داد.

بنا بر این گزارش، اردوغان هشدار داده که دولت سوریه در صورت حصول توافق با یگان‌های مدافع خلق علیه اقدام نظامی ترکیه در عفرین، با عواقبی مواجه خواهد شد.

این در حالی است که ظهر امروز(دوشنبه) منابع خبری سوری اعلام کردند که نیروهای مردمی این کشور تا ساعاتی دیگر برای مقابله با حملات ترکیه به عفرین، وارد این شهر خواهند شد.

وزیر خارجه ترکیه درباره این خبر اظهارنظر کرد و امروز در سفری به اردن، از ورود نیروهای ارتش سوریه به عفرین، استقبال مشروط کرد.

«مولود چاووش اوغلو» تأکید کرد که اگر نیروهای سوریه با هدف نابودی گروه‌های تروریستی وارد منطقه عفرین شوند از آن استقبال می‌کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج