جاباما
۶۷۹۸۲۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اشکالات طرح جدید ترافیک اعلام شد

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران ایردات طرح جدید ترافیک را اعلام کرد و گفت: مشکلات را ظرف ۱۰ روز حل کرده و از سال آینده طرح اجرایی می شود.

خبرگزاری فارس: محمد علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار در خصوص ایرادات گرفته شده از سوی فرمانداری به طرح ترافیک جدید شهرداری ، گفت: ایرادات وارده از سوی فرمانداری به طرح نبوده است بلکه به نحوه نرخ‌گذاری است؛ چرا که طرح توسط شورای عالی ترافیک تهران تصویب شده و نهاد بالادستی است و فرمانداری نمی‌تواند به آنها اعتراض کند.

وی با بیان اینکه فرمانداری به بحث نرخ آرم طرح ترافیک جانبازان ایراد گرفته است، گفت: فرمانداری اعلام کرد جانبازان باید رایگان باشند.

علیخانی افرود: البته شورا برای جانبازان اعصاب و روان و جانبازانی که پلاک خودروهایشان معلول است هزینه در نظر نگرفته فقط برای جانبازانی که مشکل حرکتی و جسمی ندارند تخفیف ۵۰ درصد در نظر گرفته است.

وی در ادامه گفت: البته این را هم بگویم که در قدیم این افراد هزینه پرداخت می‌کردند. ما مشکل نداریم قانون گفته که جانبازان رایگان باشند ولی نگفته که پول از جیب شهرداری پرداخت شود. نصف را شهرداری بپردازد، نصف را بنیاد شهید بدهد؛ اما بنیاد زیر بار هزینه‌ها نمی‌رود و باید این موضوع را بررسی کنیم.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: همچنین فرمانداری به تعرفه ودروهای عمومی مانند وانت‌بارها، آژانس‌ها، سرویس مدارس ایراد گرفته و معتقد است این کار باعث بالا رفتن نرخ‌ها در سال آینده می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای شهر بر اساس پیشنهاد شهرداری برای محدوده زوج و فرد هم نرخ تعیین کرده بود، گفت: شهرداری اعلام کرد قرار است بعد از سه ماه بحث گرفتن هزینه در محدوده زوج و فرد اجرایی شود به همین دلیل از ما خواستند که شورا نرخ را تصویب کند تا در آن زمان اجرایی کند.

علیخانی ادامه داد: البته شورا نرخ را تصویب کرد و اجرای آن را منوط به تصویب شورای ترافیک تهران کرد که در حال حاضر فرمانداری به این موضوع هم ایراد وارد کرده است.

علیخانی اضافه کرد: همچنین شورا تصویب کرد در روزهایی که هوا آلوده است عوارض یک و نیم برابر افزایش یابد و مجوزهای روزانه به فروش برسد اما فرمانداری به این بند هم ایراد گرفته و اعلام کرد باید بر اساس قانون در این روز طرح روزانه به فروش نرسد.

وی ادامه داد: همچنین در یک بخشی از طرح ارسالی موضوع عوارض ورود کامیون‌ها به شهر تهران مطرح شده بوده که ما بر اساس سن خودروها هزینه تردد در برخی از ساعات را مشخص کردیم تا بدین سبب آلودگی کمتر شود اما فرمانداری به این موضوع هم ایراد گرفته و اعلام کرد نرخ بالاست.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران اضافه کرد: ایرادات را ظرف ۱۰ روز به اتمام می‌رسانیم و بعد از اصلاح قیمت‌ها طرح ترافیک جدید اجرایی می‌شود.

وی در خصوص ایرادات پلیس به بحث نصب دوربین‌های خروج از محدوده طرح ترافیک اشاره کرد و گفت: شهرداری قول داده تا زمان اجرای طرح دوربین‌ها را نصب کند.

علیخانی بیان کرد: فرمانداری به نرخ تعرفه خبرنگاران ایرادی وارد نکرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج