۶۷۹۸۴۸
۹ نظر
۵۰۱۱
۹ نظر
۵۰۱۱
پ

این خبر به روز رسانی می‌شود:

آخرین اخبار از جستجوی هواپیمای تهران - یاسوج

پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان از نوع ای تی آر ۷۲ با ۶۰ مسافر و ۶ خدمه ساعت ۸ صبح یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد اما پس از ۵۵ دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل خارج شد و در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم در جنوب استان اصفهان سقوط کرد. از همان ساعات اولیه جست‌ و جو برای یافتن محل دقیق سقوط هواپیما و جانباختگان این حادثه آغاز شد و در روز سوم حادثه سخنگوی سپاه از کشف لاشه هواپیما خبر داد.

برترین‌ها: پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان از نوع ای تی آر ۷۲ با ۶۰ مسافر و ۶ خدمه ساعت ۸ صبح یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد اما پس از ۵۵ دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل خارج شد و در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم در جنوب استان اصفهان سقوط کرد. از همان ساعات اولیه جست‌ و جو برای یافتن محل دقیق سقوط هواپیما و جانباختگان این حادثه آغاز شد و در روز سوم حادثه سخنگوی سپاه از کشف لاشه هواپیما خبر داد.

هواپیمای «ای تی آر ۷۲ - ۶۰۰ » متعلق به هواپیمایی آسمان ساعت هشت صبح یکشنبه از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت فرودگاه یاسوج «تیک آف» کرد و در حدود ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه هواپیما از صفحه رادار ناپدید شد.

آخرین اخبار از جستجوی هواپیمای تهران - یاسوج

مطابق اطلاعات اولیه اعلام‌شده از سوی مسئولان هواپیمایی آسمان هواپیما در ۱۴ مایلی شهر یاسوج و در نزدیکی روستای «بیده» به کوه دنا برخورد کرده است. مطابق آخرین اطلاعیه شرکت هواپیمایی آسمان یکی از مسافران پرواز تهران - یاسوج، از پرواز جامانده و تعداد مسافران هواپیمای سقوط کرده ۶۵ نفر بوده است.

۲۳:۳۰ هیات فرانسوی وارد تهران شد

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: هم اکنون هیات فرانسوی هفت نفره به منظور همکاری در روند بررسی علت سقوط هواپیمای «ای تی آر» شرکت هواپیمایی آسمان به تهران وارد شدند. این تیم از کشور طراح و سازنده هواپیما شامل سه نفر از اعضای کمیته بررسی سوانح دولت فرانسه و ۴ نفر از نمایندگان کارخانه سازنده ATR هستند.

۲۲:۵۷ خانه ها در سی سخت آماده اسکان مردم است

رئیس بحران راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰ خانه در منطقه سی سخت آماده اسکان مردم است ، فعالیتها در این راستا بی نظیر بود و امروز ۱۵۰۰ غذا در ستاد مردمی توزیع شد.

۴۹: ۲۰ جستجوی پیکرها شبانه انجام می شود/ فعلا آمار دقیقی نداریم

جهانبین مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اکنون ۲۴ امدادگر در محل لاشه هواپیما هستند، گفت: جستجوی پیکر مسافرین هواپیمای تهران - یاسوج ادامه دارد و آمار دقیقی از تعداد پیکرها نداریم و با توجه به شرایط، هویت برخی پیکرها باید توسط پزشکی قانونی مشخص شود.

۰۶: ۱۹ برپایی کمپ امدادگران در۴۰۰۰متری/ انتقال پیکرها از فردا

امیر نوذر نعمتی جانشین فرماندهی نیروی زمین ارتش در جمع خبرنگاران در محدوده سقوط هواپیما گفت: نیروهای امدادی و تکاوران اکنون در محل هستند و پیکرها را برای انتقال در فردا صبح آماده می‌کنند و پیکرهای جانباختگان فردا صبح به وسیله بالگردها منتقل می شوند. امشب همه نیروهای ارتش و تکاوران و هلال احمر و کوهنوردان در محل سقوط هواپیما می مانند.

۵۷: ۱۸ امکان امدادرسانی در محل سقوط از فردا ظهر تا جمعه ممکن نیست

محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان اظهار داشت: فردا تیم ها و هم امکانات افزوده خواهد شد و تا ساعت ۱۲ امکان فعالیت هست و دیگر امکان فعالیت بعد از این ساعت تا روز جمعه وجود ندارد. امیدواریم فردا تعداد پیکرهای پیدا شده را به حداکثر برسانیم. تا کنون هیچ پیکری را به پایین منتقل نکرده‌ایم و برای شناسایی اقدام کرده‌ایم.

۲۱: ۱۸ سه روز در سمیرم عزای عمومی است

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: در پی حادثه سقوط هواپیمای یاسوج و جان باختن مسافرین این پرواز، از امروز به مدت سه روز در سمیرم عزای عمومی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سلیمی در جمع خبرنگاران در محل سقوط هواپیمای یاسوج افزود: در راستای رفاه حال خانواده ها و مردم، مدارس در این چند روز در اختیار مردم قرار گرفت.

وی بیان داشت: از ابتدای حادثه کمیته تحقیق و تفحص تشکیل شد و منطقه دنگزلو و نغول در اختیار نیروها و مردم قرار داشت.

سلیمی تصریح کرد: همه نیروها در این چند روز با جان و دل تلاش می کردند.

۱۰: ۱۸ شرایط نامساعد هوا انتقال اجساد را دشوار می کند

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران در اصفهان با اشاره به شرایط نامساعد جوی در منطقه سقوط هواپیما گفت: این شرایط نامساعد امکان انتقال اجساد را دشوار کرده است.

سردار مجتبی فدا با اشاره به اینکه خوشبختانه امروز با مساعد شدن وضعیت هوایی امکان یافتن لاشه هواپیما فراهم گردید گفت: این موضوع بخشی از بار مسئولیت ما را کم کرد.

وی ادامه داد: تکاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه امدادگران و بخشی از نیروهای محلی که نسبت به محل آشنایی دارند اکنون به هواپیما رسیده اند و در حال انجام عملیات هستند.

وی ادامه داد: شرایط نامساعد جوی عملیات انتقال اجساد را طولانی مدت خواهد کرد.

سردار فدا بیان داشت: احتمال می رود با توجه به شرایط جوی موجود در منطقه این موضوع تا اوایل هفته آینده ادامه داشته باشد و درگیر یافتن و انتقال اجساد باشیم.

۴۷: ۱۷ خانواده های جانباختگان برای اسکان به استانداری مراجعه کنند

استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده است: خانواده های جانباختگان سانحه هوایی که از شهرستانها آمده اند برای اسکان به محل استانداری استان واقع در میدان امام حسین شهر یاسوج مراجعه کنند.

۴۶: ۱۷ پیکر جانباختگان هواپیما تا فردا صبح آماده انتقال است

طبق برنامه ریزی های انجام شده، تا فردا صبح پیکرهای جانباختگان هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج برای انتقال آماده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر ۱۵ نفر در محل سقوط هواپیما حضور دارند، که ۱۲ نفر کوهنورد حرفه ای و ۳ نفر نیز ارزیاب هستند.

این گروه با تشکیل کمپی، امشب را در محل مستقر بوده و پیکرهای جانباختگان هواپیما را برای انتقال آماده می کنند که فردا صبح کار انتقال با سرعت انجام شود.

با توجه به پیش بینی های هواشناسی و اینکه از فردا ظهر جو منطقه به هم ریخته و فعالیت مشکل خواهد شد، تلاش امدادگران و نجاتگران بر این است که از زمان حداکثر استفاده را ببرند.

اما با توجه به شرایط، پیش بینی شده کار انتقال پیکرها، تا آخر هفته طول بکشد.

۵۳: ۱۷ پیکر جانباختگان هواپیما در کمترین زمان به استان منتقل می شود

رئیس مرکز فوریتهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیکر جانباختگان هواپیما در کمترین زمان به استان منتقل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال پورانفرد در جمع خبرنگاران در فرودگاه یاسوج افزود: با هماهنگیهای انجام شده در ستاد بحران استان، پیکر جانباختگان به سی سخت یا یاسوج منتقل می شود.

وی بیان داشت: برخی مردم استان قصد صعود به ارتفاعات و حضور در محل پیدا شدن لاشه هواپیما را دارند که این امر جان آنها را به خطر می اندازد، دمای هوا در دنا بسیار سرد است و با توجه به برودت هوا مردم برای رفتن به کوهستان اقدام نکنند.

۱۷:۲۳ تیم‌های امداد در حال جستجوی پیکرها هستند

سرپرست فرمانداری شهرستان بویراحمد گفت: تیم‌های امداد در حال جستجوی پیکرها هستند.

شاهرخ کناری در فرودگاه یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: تیمها به نقطه مورد نظر رسیده و برف روبی و جمع آوری پیکرهای مسافرین در حال انجام است.

وی بیان داشت: تلاش این است که تا نیمه های شب جمع آوری پیکرهای مسافرین انجام شده و فردا منتقل شوند.

کناری تصریح کرد: پیش بینی‌های لازم در این راستا انجام شده و انتقال و شناسایی پیکرها انجام می شود.

۱۷: ۲۱ انجام اقدامات اولیه برای انتقال پیکرها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکیپ های زمینی که به محل سقوط هواپیما رسیده اند اقدامات اولیه برای انتقال پیکرها را انجام می دهند.

احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه به دلیل شرایط جوی امکان امداد هوایی وجود ندارد، گفت: اکیپ های زمینی به منطقه رسیده و کارهای مقدماتی انجام می شود و امیدواریم در اولین فرصت شاهد انتقال باشیم.

وی گفت: پیکرها به یاسوج منتقل تا پس از شناسایی، مراحل قانونی برای تحویل به خانواده ها انجام شود .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مردم و خانواده های جانباختگان درخواست می کنیم در محل های منتهی به محل سقوط هواپیما تجمع نکنند تا روند انتقال بخوبی انجام شود.

۱۷:۱۲ احتمال ریزش بهمن روی هواپیما/بارش بیش از دو متری برف در منطقه

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر بر اساس مشاهدات عینی بارش بیش از دو متری برف در منطقه سقوط هواپیما در کنار شیب زیاد کار را برای امدادگران سخت کرده است.

در صورتی که اجساد در نقطه‌ای متمرکز باشند تا آخر وقت امروز امکان بازگرداندن تمامی پیکرها وجود دارد و در غیر این صورت عملیات تا روزهای آینده ادامه پیدا می کند.

بر اساس اخبار ارسال شده و صحبتهای مسئولین متاسفانه با توجه به تکه تکه شدن لاشه هواپیما احتمالا اجساد در بخش های مختلفی از منطقه سقوط هواپیما قرار گرفته اند.

۱۶:۴۰: ۳۰ پیکر در محل سقوط مشاهده شد

مدیرکل صدا و سیمای یاسوج گفت: ۳۰ پیکر در منطقه سقوط مشاهده و ۱۵ پیکر نیز شناسایی شده است.

افشارنیا با اشاره به شناسایی ۱۵ نفر از قربانیان هواپیمای تهران - یاسوج در محل سقوط، اظهار داشت: تاکنون پیکر ۳۰ نفر مشاهده شده است.

14:51: خلبان بالگرد یابنده لاشه ای تی آر گفت: قطعات هواپیما بسیار ریز شده بود و احتمال زنده بودن مسافران وجود ندارد.

14:06: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با پای کار آوردن دو تیپ مجهز خودش شامل تیپ 65 نیرو مخصوص و عناصر برگزیده ای از تیپ 55 هوابرد وارد میدان شده است.

13:42: استاندار اصفهان گفت: تا این این لحظه هنوز جنازه‌ای پیدا نشده است و به احتمال زیاد همه سرنشینان هواپیما کشته شده باشند چرا که این نوع برخورد از سخت‌ترین نوع برخوردهای هواپیمایی محسوب می‌شود.

13:30: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: با توجه به شرایط جوی و افزایش ابر و بارندگی در منطقه کوه دنا، بخش زیادی از عملیات انتقال اجساد باید تا فردا صبح انجام پذیرد.

12:51: اجساد قربانیان سقوط هواپیما به استان کهگیلویه و بویراحمد تحویل داده می‌شود.

12:31: حرکت تکاوران نوهد به محل سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج.

12:12: رنگ زرد محل برخورد هواپیمای ATR آسمان و رنگ قرمز فرودگاه یاسوج

آخرین اخبار از جستجوی هواپیمای تهران - یاسوج

۱۲:۰۱: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: اگر شرایط مناسب باشد جعبه سیاه امروز از هواپیما خارج و به متولیان شرکت آسمان تحویل می‌شود.

۱۱:۵۲: رییس مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان: وضعیت جوی و وضعیت توپوگرافی منطقه تاکنون اجازه نشستن بالگرد در محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج را نداده است، اما بازهم بررسی‌ها در حال انجام است و بالگرد اورژانس هم در منطقه مستقر بوده که اگر امکان فرود فراهم شد سریعا در منطقه حضور یابد.

۱۱:۴۷: سازمان هواپیمایی کشوری: هم اکنون تیم بررسی سانحه و نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری به همراه نیروهای امداد و نجات در سایت سانحه حضور دارند.

۱۱:۴۱: نخستین تصاویر دریافتی از محل دقیق برخورد هواپیما ATR آسمان به کوه از دید بالگرد با هدایت کاپیتان سهیلی

آخرین اخبار از جستجوی هواپیمای تهران - یاسوج

11:24: تصاویر اجساد روی برف

آخرین اخبار از جستجوی هواپیمای تهران - یاسوج

۱۱:۱۵: سخنگوی اورژانس کشور: در محل سقوط هواپیما دو متر برف وجود دارد و از وضعیت اجساد جان‌باختگان اطلاعی در دست نیست

۱۱:۰۰: مدیر اورژانس استان اصفهان: فرود بالگرد در نقطه مورد نظر غیرممکن است و اجساد باید به صورت دستی و زمینی به پایین کوه منتقل شوند که این کار زمان می‌برد.

۱۰:۴۴: احتمال انتقال اجساد هواپیمای آسمان تا عصر امروز

فرمانده میدان هلال احمر در محل سقوط هواپیما: پس از کشف لاشه هواپیما در ارتفاع نقل ، تیم های امدادی و نیروها به منطقه اعزام تا اجساد را کشف و به پائین ارتفاعات منتقل کنند. اگر اجساد در یک نقطه باشند تا عصر امروز کار انتقال به اتمام می رسد.

۱۰:۴۳: کاپیتان بالگردی که لاشه هواپیمای تهران یاسوج را مشاهده کرده است ضمن تایید کشف لاشه هواپیما گفت اجازه انتشار اطلاعات تکمیلی را ندارد.

۱۰:۲۸: رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، خبر پیدا شدن لاشه هواپیمای ساقط شده تهران یاسوج را در یکی از مناطق برف‌گیر منطقه نوقل، تایید کرد.

۱۰:۰۰: سخنگوی سپاه: بالگردهای سپاه لاشه هواپیمای تهران - یاسوج را پیدا کردند.

۰۹:۲۰: مدیر اورژانس استان اصفهان: مختصات نقطه مشخص‌شده از طریق سیگنال گوشی تلفن همراه در نزدیکی قله دنا و در مکانی بوده که بالگردها به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی در روزهای گذشته نتوانستند در آن محدوده حضور پیدا کنند.

۰۹:۵۱: سومین روز جست و جوی هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج

آخرین اخبار از جستجوی هواپیمای تهران - یاسوج

09:19: چهار فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در ارتفاعات خواهند بود تا از وضعیت هواپیما و محل سقوط احتمالی آن اطلاعاتی به دست بیاورند.

08:49: با بهتر شدن وضعیت جوی منطقه بالگردهای اورژانس برای شناسایی و پیدا کردن لاشه هواپیما به پرواز در آمده اند.

08:46: کماندوهای ارتش برای پیدا کردن لاشه هواپیما به کمک نیروهای امدادی امده اند.

08:14: مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت: هنوز جست‌وجوی تیم‌ها به نتیجه نرسیده است و از ساعت ۵ و نیم صبح امروز مجددا رصد منطقه را آغاز کردیم. در حال حاضر هلی‌کوپترهای جست‌وجو حرکت کرده‌اند و در حال رصد هوایی منطقه هستند. پایان عملیات جست‌وجو فقط با یافتن لاشه هواپیما امکان‌پذیر است. تا زمانی که لاشه هواپیما یافته نشود جست‌وجو را متوقف نمی‌کنیم.

08:07: آمادگی ۲۰ بالگرد هوانیروز برای کشف لاشه هواپیمایی تهران -یاسوج.

08:04: آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در پستی اینستاگرامی ادعای تماس تلفنی با مسافران هنگام پرواز و روشن بودن گوشی پس از سقوط را تاییدو اعلام کرد که از اطلاعات تماس‌ها محل احتمالی هواپیما را حدس زده‌ایم.

08:00: کارشناس صنعت هوانوردی گفت: اطلاعیه هوانوردی نشان می دهد دستگاه تقرب پرواز فرودگاه یاسوج غیر عملیاتی بوده و ناوبری هوایی این فرودگاه با دستگاه های قدیمی انجام می شود.

07:57: با توجه به کاهش توده های ابر در ارتفاعات و افزایش میزان دید احتمال یافتن لاشه هواپیما وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • traveler

      وقتی اینجور اتفاقات میفته اون موقع گند ماجرا در میاد که از آسفالت باند فرود تا چای کیسه ای توی برج مراقبت و عینک کمک خلبان همه مشکل دار بودن. من نمیدونم چرا اینجور چیزا رو قبل از به وجود اومدن فاجعه برطرف نمیکنن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        استاندار اصفهان گفت: تا این این لحظه هنوز جنازه‌ای پیدا نشده است و به احتمال زیاد همه سرنشینان هواپیما کشته شده باشند چرا که این نوع برخورد از سخت‌ترین نوع برخوردهای هواپیمایی محسوب میشود

        خب شما فرض کن یک درصد کسی زنده هم باشه بعد از سه روز سرما و گرسنگی و تشنگی زنده می مونه دیگه؟

    • بدون نام

      همیشه همینطور بوده مسءولین تو وسانه ملی همه چیز رو عالی و مطابق با علم روز دنیا توصیف میکنن و در وقت عمل عکس آن گفته ها ثابت میشه,برا همینه که ملت دیگه از مسءولین برگشته و گفته هاشونو قبول ندارن.

    • محمد رضا

      واقعا خاک بر سرتون که فقط حرف مفت میزنید. .این همه ادعا میکنید پیشرفت کردید پس کو؟؟؟؟
      چرا هر اتفاقی میفته باید چند روز طول بکشه تا جنازه ها پیدا بشه؟ ؟ چون مردم عادی هستن؟؟؟؟ اگر جگر گوشه خودتون بودن هم همینطور عمل میکردید؟؟؟ تف به غیرت و مردونگیتون که اصلا ندارید

      پاسخ ها

      • علی

        عزیز کوهنورد ماهرش تا به قله 4 هزار متری برسه چندذ روز طول میکشه ..... چه برسه به این موقعیت ... وقتی هم هلی برد ها نتون فرود بیان ...چیکار میشه کرد ... یه جوری قضاوت میکنین انگار اگر شما یه نفر تو منطقه بودین بال پرواز در میاوردین و همه رو نجات میدادین ..... عجب مردم ...بدی هستیم ...... .. حقمون این بلاها سرمون میاد با این قضاوتا

    • پارسا

      باتوجه به قدرت میهن عزیزمان هیچ تلاشی برایمان بینتیجه نیست انشالله هر چه زودتر پیدا بشه و خانواده های داغ دیده از نگرانی اسوده خاطر بشن

    • بدون نام

      اینکه سه روزه هنوز نتونستیم یه هواپیمای مسافری رو که مختصات محل سقوطش هم معلومه پیدا کنیم مهم نیست. مهم اینه که ما حتی قادریم هر پشه ای که به آسمان کشور نزدیک بشه رو شناسایی کنیم.!

    • بدون نام

      خدا قوت و خسته نباشید به تمام اونایی که بعد این مصیبت با تمام توان دارن تلاش می کنن تا هرچه زودتر مسایل پیش رو حل بشه و تو اون شرایط سخت انجام وظیفه می کنن و دنبال عافیت طلبی و گوشه ای گرم و راحت نیستن

      و تف و لعنت به تمام اونایی که مسبب رخ دادن چنین حوادثی هستن
      هیچ عذرخواهی یا بهانه تراشی و آسمون ریسمون بافتن و مغلطه کردن ازشون قبول نیست
      دیگه طوری شده که حتی به خدا هم واگذارشون نمی کنیم
      صبر خدا از بس زیاده که ما بنی بشر نه عمر کوتاهمون کشش داره و نه دل این همه صبوری داریم
      دیگه وسط این همه مصیبت که هر روز اشکمون به راهه فقط به مردن فکر می کنیم

    • ضامن

      بنازمتون که خیلی زود دیدشون رفتین سراغشون دمتون گرم اجرتون بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج