جاباما
۶۸۰۰۰۰
۱۵ نظر
۵۳۰۳
۱۵ نظر
۵۳۰۳
پ

توضیح درباره سوءاستفاده پیام‌رسان «بله» از کاربران

در پی انتشار وسیع ادعایی در یک فایل تصویری درخصوص سوءاستفاده اپلیکیشن پیام‌رسان "بله" از اطلاعات کاربران که صرفا با استناد به مجوزهای دسترسی اپلیکیشن اندرویدی صورت گرفته است، مرکز ماهر اعلام کرد که اینگونه اظهارنظر نسبت به امنیت اپلیکیشن‌ها فاقد هرگونه اعتبار است.

خبرگزاری ایسنا: در پی انتشار وسیع ادعایی در یک فایل تصویری درخصوص سوءاستفاده اپلیکیشن پیام‌رسان "بله" از اطلاعات کاربران که صرفا با استناد به مجوزهای دسترسی اپلیکیشن اندرویدی صورت گرفته است، مرکز ماهر اعلام کرد که اینگونه اظهارنظر نسبت به امنیت اپلیکیشن‌ها فاقد هرگونه اعتبار است.

در اطلاعیه مرکز مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای تاکید شده است که مجوزهای برنامه‌های اندرویدی تابع قابلیت‌های پیاده‌سازی شده و تنظیمات برنامه نویس هستند. درواقع برای ارائه هر قابلیتی ممکن است نیاز به فعال سازی مجوزهایی در برنامه باشد.

یک بررسی ساده در خصوص سایر اپلیکیشن‌های داخلی و خارجی نیز نشان خواهد داد هر یک دارای مجوزهای گوناگون هستند. همچنین لازم به توضیح است که در ویدئوی منتشر شده حتی تعریف و توضیح برخی از مجوزها نیز کاملا اشتباه است. بطور کلی اظهار نظر در خصوص امنیت هر اپلیکیشنی نیازمند بررسی در فضای فنی‌ و تخصصی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینم از تولید داخلتون ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تلگرام و وایبر و گوگل و اینستاگرام و ویز اگه تمام اطلاعات شخصی مردم رو بررسی و ذخیره کنن و بدن به سرویسای جاسوسی هیچ کس اعتراضی نمیکنه .

      • ملت عشق خارجی

        خب تو که جنس داخلی رو مسخره میکنی چرا دوزار عرضه نداری بهترشو بسازی ؟؟؟؟

      • TNT2

        تو که عرضه داری چرا نساختی ؟جنس داخلی؟خخخ مونتاژ کردن هم بلد نیستید نمونه خودرو سازی ..تا زمانی که فکرتون فقط سود باشه همینه .دوم این داستان با جنس داخلی فرق داره این داستان جوراب و کلاه نیست که میگی جنس ایرانی اینجا بحث اطلاعات شخصی مردمه عمو

    • محمد رضا

      آره شما فقط راست میگید

    • Tornado

      اینم شد توضیح
      اون کلیپ درست میگه آخه یه اپلیکیشن چه نیازی به دسترسی به دوربین موبایل یا میکروفون موبایل داره خوب اگه کاربر بخواد بسته به نوع برنامه مکالمه صوتی یا تصویری داشته باشه خوب خودش اجازه دسترسی رو میده ولی اینکه همون اول اجازه استفاده از تمامی پارامترهای امنیتی یک تلفن همراه را میخواهد خوب جای شک دارد .
      مگر اینکه یک سازمان یا یک شخص بخواهد هر زمان که اراده کرد اقدام به شنود صوتی و تصویری از مکالمات و وقایع اطراف تلفن همراه مورد نظر بکند .
      کمی تفکر لطفا لطفا لطفا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه ی اپ ها دسترسی های اضافی دارند و یواشکی دنبال درامد تبلیغاتین. همین اپ های مثل تلگرام هم دسترسی های اضافی زیاد دارن ولی مردم دیگه نمیتونن ازشون دل بکنن و فقط به داخلیا گیر میدن که یه وقت خدای نکرده تلگرام مایه حیات قطع نشه

    • TNT2

      اقا اصلا دلیلی برای استفاده از پیام رسانهای ایرانی وجود نداره ..امنیتشون که زیر صفر هستش یعنی دیوانگی کامله کسی بخواد از اونها استفاده کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عجب ملتی خب برای چی دروغ میگی ؟

      • TNT2

        نه تو راست میگی ...بعدم تو اگه نفعی از این پیام رانها گیرت نمیومد و.یه وصل و وصالی باهاشون نداشتی چطور اینقدر مطعنی که من دروغ میگم و اینها پاک پاکن؟جمع کن کاسه کوزتو دستتون واسه همه رو شده ...واسم اپلیکیشن زدن

    • بدون نام

      ایشالا که همه مسنجرها امنن
      آخه کاربر ایرانی کی فکر امنیت اطلاعاتش بوده که این بار دومش باشه
      شما خود اپ بازار رو دسترسیهاشو نگاه کن، گوگل پلی نصف اون هم دسترسی نداره

    • ملت هوشمند

      خخخخ شما نمیتونید سر این ملت بیدار وبا هوش کلاه بگذارید فکر کردین ملت گوش مخملی هستن

    • بهرام

      من که دیگه به هیچکدام از نرم افزارهای ایرانی اعتماد نمیکنم.بخدا دیگه میترسم از نرم افزارهای سایر بانکها هم استفاده کنم.یا علی

    • کاراگاه گجت

      در ایران هرچی شایعه میشه بلافاصله تکذیب می شه اما بعد از چند روز جزئیات دقیق دوباره شایع میشه .بابا دست بکشید به مردم واقعیت بگید بدونن چکار کنن . درست نیست از سایتهای خبری دشمن پیگیر واقعیت یا لااقل اصل ماجرا بشیم الان صحیح و غلطش بکنار .

    • بدون نام

      مثلا استفاده از دوربین جلو و عقب یا ضبط صدا یا دسترسی به اطلاعات از طریق usb یا در صورت پاک شدن دوباره فعال شدن کجاش واجبه ؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج