جاباما
۶۸۰۱۸۳
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

کلاهبرداری با لاک طلا!

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر با اعلام هشدار به مردم نسبت به خرید کالایی تحت عنوان "لاک طلا" گفت: به هیچ‌وجه در لاک‌هایی تحت این عنوان، طلا وجود ندارد و صرفا ترفندی برای گران‌فروشی و جلب توجه مردم توسط سوءاستفاده‌کنندگان است.

خبرگزاری ایسنا: عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر با اعلام هشدار به مردم نسبت به خرید کالایی تحت عنوان "لاک طلا" گفت: به هیچ‌وجه در لاک‌هایی تحت این عنوان، طلا وجود ندارد و صرفا ترفندی برای گران‌فروشی و جلب توجه مردم توسط سوءاستفاده‌کنندگان است.

محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با ایسنا درباره فروش "لاک‌های طلا" در بازار اظهار کرد: به هیچ‌وجه در چنین کالایی طلا وجود ندارد و مردم باید نسبت به خرید آن هوشیار باشند. برخی از فضای به وجود آمده پس از افزایش قیمت سکه و طلا سوءاستفاده کرده و با ترفندهای مختلف، سعی در گران‌فروشی و جلب توجه مردم دارند.

وی افزود: پس از اینکه اخباری در رابطه با فروش لاک طلا منتشر شد، بلافاصله بررسی‌های خود را در مورد وجود طلا در چنین لاک‌هایی انجام دادیم و با آزمایش این کالا و مخلوط کردن آن با اسید سولفوریک و اسید کلریدریک متوجه شدیم که چنین مساله‌ای صحت ندارد و به هیچ‌وجه در این لاک‌ها طلا وجود ندارد.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به اینکه در لاک‌های طلا نوعی رنگ‌های شیمیایی همانند اکلیل به کار برده شده که رنگی طلایی دارند، بیان کرد: این ذرات شیمیایی که همانند الکل هستند برق مخصوصی به رنگ طلا دارند و مردم باید توجه داشته باشند که هر چیزی که اسم طلا دارد به معنای به کار بردن طلا در آن نیست و در مورد کالای مذکور، ساخت شیمیایی به رنگ طلا به کار گرفته شده است.

کشتی‌آرای ادامه داد: براساس سنجش صورت گرفته مواد شیمیایی مربوطه را با اسیدها مخلوط کردیم که اگر طلا در این لاک‌ها وجود داشت باید براده‌های آن ته‌نشین می‌شد اما ادعای مربوطه کذب بود و هیچ‌گونه طلایی در این محصول به کار گرفته نشده است.

بختیار علم‌بیگی ـ رئیس هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های شوینده، آرایشی و بهداشتی ـ نیز در ایت رابطه به ایسنا گفت: به طور حتم مجوز واردات در این خصوص داده نشده و لاک‌های طلا که در سطح بازار به فروش می‌رسد، قاچاق است.

وی گفت: درخواست مکتوب خود را برای جمع‌آوری لاک‌های طلا به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارسال خواهیم کرد تا اقدامات مقتضی در این رابطه انجام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شفق

      اونایی که اینقدر احمقن که گول میخورن حقشونه مورد سوء استفاده مالی قرار بگیرن! آخه بابا چقدر آموزش بدن به این مردم بی فکر و ...

    • بدون نام

      ایشون بهتر بود کار را به یک شیمیدان میسپردند

    • بدون نام

      الا ماشاالله ما در کلاهبرداری در جهان حرف و رنبه اول را داریم، مردمی بدبخت حتی تحصیل کرده ها که متخصص طلا و طلاکاری نیستند، از مردم چه انتظاری هست!! که متوجه باشند، این وظیفه کارشناسان ذیربط بایستی باشد نه مردم!!

    • بدون نام

      آخه چرا یه نفر باید پول برای همچین چیزی بده!

    • فرناز

      اون کسی که انقدر احمقه که حاضره پول زیادی بابت لاک ناخن بده حتی بفرض اینکه طلا باشه حقشه سرش کلاه بره

    • بدون نام

      حالا کسی که نمیاد رو ناخن تون محک بزنه ببینه طلاست یا بدل برو بخر فکر کن طلاست شاید این جوری حس کنی خیلی قیمتت رفته بالا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج