۶۸۰۳۶۹
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

نشانه‌های همدلی بی‌بی‌سی با معترضان خیابان پاسداران

تحلیل محتوای سایت بی بی سی فارسی و حسابهای این رسانه در شبکه های اجتماعی تلگرام و توئیتر نشان می دهد این شبکه فارسی زبان علیرغم ادعای بیطرفی در ارائه اخبار، روایت منصفانه و غیرجانبدارانه ای در درگیری های خیابان پاسداران نداشته است.

محسن ماندگاری در خبرآنلاین نوشت: تحلیل محتوای سایت بی بی سی فارسی و حسابهای این رسانه در شبکه های اجتماعی تلگرام و توئیتر نشان می دهد این شبکه فارسی زبان علیرغم ادعای بیطرفی در ارائه اخبار، روایت منصفانه و غیرجانبدارانه ای در درگیری های خیابان پاسداران نداشته است.

پیش از این نیز عدم رعایت بیطرفی در پوشش خبری بی بی سی فارسی از اعتراضات خیابانی دیماه جاری در ایران و جانبداری ضمنی این شبکه از اغتشاشگران با انتقاد کارشناسان مواجه شده بود.

بی بی سی فارسی در روزهای دوشنبه ۳۰ بهمن و سه شنبه یک اسفند در پوشش خبری خود از درگیری های خیابان پاسداران مجموعا ۶ مطلب در سایت خبری، ۱۴ مطلب در تلگرام و ۱۲ مطلب در توئیتر منتشر کرده که مبنای تحلیل محتوای پوشش خبری بی بی سی در این یادداشت است. محتوای پخش تلویزیونی این شبکه در این تحلیل، ارزیابی نشده است.

به نظر می رسد با توجه فیلتر بودن سایت بی بی سی فارسی در ایران و رقم یک میلیون و ۱۶۰ هزار عضو کانال تلگرام این رسانه، بی بی سی فارسی بیشترین توجه خود را در پوشش لحظه به لحظه درگیری ها در ساعات غیرپخش تلویزیونی، به مخاطبان تلگرامی داده است.

آنچه بیش از همه در اخبار سایت و کانال تلگرام و توئیتر بی بی سی قابل تامل است، تلاش برای کمرنگ جلوه دادن مهمترین خبر درگیری های دوشنبه شب خیابان پاسداران است. در حالی که خبر حمله اتوبوس به ماموران پلیس و کشته شدن ۳ مامور مهمترین خبر این روزهای ایران بوده و بازتاب گسترده جهانی داشته، تحلیل محتوای مطالب بی بی سی نشان می دهد، سردبیران این رسانه تلاش کرده اند از برجسته کردن این بخش از ماجرا تا حد ممکن خودداری کرده و سپس با نقل قول های یکسویه از طرف دروایش،‌ منکر نقش آنها در حمله اتوبوسی به ماموران شوند.

حمله اتوبوس به ماموران حوالی ساعت ۱۹ اتفاق افتاده اما بی بی سی ساعت ۲۱:۱۳ در اولین مطلبی که در این باره در تلگرام منتشر کرده، تیتر خود را به «درگیری دراویش گنابادی با پلیس در مقابل کلانتری ۱۰۲ خیابان پاسداران» اختصاص داده و بدون هیچ اشاره ای به کشته شدن ۳ مامور پلیس، تنها به این مطلب اکتفا کرده که « فیلمی که ظاهرا از همین واقعه گرفته شده نشان می‌دهد که یک اتوبوس در یک کوچه به سمت تعداد زیادی از مأموران پلیس می‌راند و تلاش می‌کند آنها را زیر بگیرد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ولی من که خبر شهادت ماموران پلیس رو از بی بی سی خوندم

    • شناس

      بی بی سی رو همه دیگه شناختنش!!!

    • بدون نام

      بی بی سی اتفاقا ماله میکشه

    • بدون نام

      کاش رسانه های داخلی خودمون از تمام اتفاقاتی که تو کشور می افته درست گزارش تهیه کنن که مردم هر چرندیات و دروغ شبکه های معاند رو باور نکنن.تو این زمینه کوتاهی از رسانه های داخلی خودمونه

    • بدون نام

      جالبه، اتفاقا مردم هم میگن که بی بی سی

    • ع

      من این خبر ازتلگرام خوندم وبرام جای سوال بود وتلویزیون اخبار گفت علت چیه متاسفم برای کساییکه اسیب دیدن به شهادت رسیدن چون این 2تارانمیبینم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج