۶۸۰۴۴۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

رکوردشکنی‌های یک ابرقهرمان سیاه

فیلم «پلنگ سیاه» محصول تازه استودیو مارول صدرنشین باکس‌آفیس آخر هفته بود

آسمان آبی: زمانی‌که کوین فایگی، رئیس استودیو مارول در مصاحبه با ABC گفت «پلنگ سیاه» بهترین فیلمی است که تا به امروز در این استودیو ساخته‌اند، می‌شد حدس زد که قرار است با یکی از فیلم‌های رکوردشکن سال‌های اخیر مواجه شویم. محصول تازه استودیو مارول و کمپانی دیزنی در ادامه مجموعه فیلم‌های ابرقهرمانی آن‌ها به‌شدت مورد توجه واقع شده و حالا گفته می‌شود که بهترین محصول آن است. «پلنگ سیاه» که نخستین ابرقهرمان سیاه‌پوستی است که فیلم مستقل درباره آن ساخته شده، نه‌تنها با واکنش مثبت منتقدان روبه‌رو شد، بلکه در گیشه نیز شگفتی‌های بزرگی را رقم زد. این فیلم در باکس‌آفیس آخر هفته و طی روزهای ۱۶ تا ۱۸فوریه (۲۷ تا ۲۹ بهمن) موفق شد در آمریکا به فروش ۲۰۱.۸ میلیون دلار دست پیدا کند. این عدد به‌عنوان افتتاحیه این فیلم در باکس‌آفیس آخر هفته به حساب می‌آید. البته این فیلم در آخر هفته‌ای اکران شده که روز دوشنبه ۱۹ فوریه نیز در آمریکا به‌عنوان «روز رئیس‌جمهوری»، به مناسبت تولد جورج واشنگتن، تعطیل است و به این ترتیب باید این روز را نیز جزو آمار فروش آن به حساب آورد. «پلنگ سیاه» در این چهار روز و با اکران در ۴۰۲۰ سالن نمایش به فروش ۲۳۵میلیون دلار دست پیدا کرد. فیلمی دوساعت و ۲۰ دقیقه‌ای که با بودجه‌ای ۲۰۰میلیون دلاری ساخته شده‌است. «پلنگ سیاه» ساخته رایان کوگلر اکنون پنجمین افتتاحیه آخر هفته در تاریخ سینمای آمریکا به حساب می‌آید. این فیلم که هجدهمین پروژه در مجموعه فرنچایزهای دنیای سینمایی مارول و نهمین فیلمی است که در نخستین آخر هفته فروش خود بالای صدمیلیون دلار می‌فروشد، موفق به ثبت رکوردهای بزرگ‌ترین اکران آغازین ماه فوریه در تاریخ و بزرگ‌ترین اکران آخر هفته روز رئیس‌جمهوری در تاریخ هم شد.

رکوردشکنی‌های یک ابرقهرمان سیاه
این فیلم طی چهار روز ابتدایی اکران خود در سایر نقاط دنیا نیز 169میلیون دلار فروخت تا مجموع فروش آن به 404 میلیون دلار برسد. با توجه به این فروش بزرگ و این مسئله که اکران این فیلم در چین از روز 9مارس (18 اسفند) آغاز می‌شود، می‌توان امید داشت که با یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2018 روبه‌رو خواهیم بود. علاوه بر چین این فیلم در ژاپن، روسیه، ویتنام، ترینیداد و توباگو، پرو و ونزوئلا نیز هنوز آغاز نشده و به‌نظر می‌رسد بتواند فروش بالایی از این کشورها نیز به‌دست آورد. در میان بازارهای جهانی، «پلنگ سیاه»‌ بهترین عملکرد را در کره‌جنوبی با فروشی 25.3 میلیون دلاری داشت و بعد از آن بریتانیا با 24.8میلیون دلار، مکزیک با 9.6میلیون دلار، برزیل با 9.4میلیون دلار و استرالیا با 9.2 میلیون دلار قرار گرفتند.


فیلم «پیتر خرگوشه» ساخته‌ جدید کمپانی سونی برای دومین هفته متوالی در رتبه دوم قرار گرفت. این فیلم در هفته‌ای که گذشت ۱۷.۲۵میلیون دلار فروش کرد تا پس از گذشت ۱۰روز از اکران فروش آن در داخل مرزهای ایالات متحده به رقم ۴۸میلیون دلار برسد. در رتبه سوم صدرنشین هفته‌گذشته، ساخته‌ جدید کمپانی یونیورسال فیلم «پنجاه طیف آزادی» قرار دارد که همان‌طور انتظار می‌رفت با کاهش فروش ۵۰ درصدی و رقم ۱۶.۹ میلیون دلار در این رتبه قرار گرفت. این فیلم همچنین ۴۷.۷ میلیون دلار دیگر از طریق بازارهای بین‌المللی به اندوخته‌هایش اضافه کرد تا پس از گذشت دو هفته اکران در مجموع داخلی و بین‌المللی به فروش ۲۶۷میلیون دلار دست پیدا کند. دیگر فیلم کمپانی سونی «جومانجی: به جنگل خوش‌آمدید» در جایگاه چهارم با فروش ۷.۹ میلیون دلار قرار گرفت. فروش داخلی فیلم به ۳۷۷.۶ میلیون دلار رسیده تا تبدیل به دومین فیلم پرفروش کمپانی «سونی» در داخل مرزهای ایالات متحده شود. آخرین فیلم نیمه بالا جدول ساخته جدید کلینت ایستوود «قطار ۱۵:۱۷ به پاریس» قرار دارد. این فیلم با ۳۹درصد کاهش فروش نسبت به هفته گذشته و رقم ۷.۷ میلیون دلار در رتبه پنجم قرار گرفت. فروش داخلی این فیلم به ۲۵.۴ میلیون دلار رسیده و در خارج از مرزهای ایالات متحده نیز تا به حال ۱۰.۷ میلیون دلار فروخته‌است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج